کلاس سدان خانوادگی(سایز متوسط) یکی از اشباع ترین کلاس های خودرویی است. هرچند که این کلاس با اوج گرفتن هرچه بیشتر شاسی بلندها کلاسی رو به افول محسوب میشود اما کماکان یکی از پرفروش ترین کلاسهای خودرویی در جهان محسوب میشود. اگر خودروهای گران قیمت این کلاس را مانند آئودی ای ۶، ب ام و سری ۵، لکسوس جی اس و مرسدس بنز ای کلاس را کنار بگذاریم می توانیم به تویوتا کمری، هوندا آکورد، فورد فیوژن، مزدا ۶ و البته هیوندای سوناتا به عنوان اصلی ترین و پر فروش ترین خودروهای این کلاس اشاره کنیم. به طور سنتی این کلاس توسط دو غول ژاپنی یعنی هوندا و تویوتا حکمرانی میشود. این دو خودرو هر دو یک برگ برنده دارند که باعث شدهاند سالهای سال به عنوان گزینهی اصلی خریداران باقی بمانند. هر دوی این خودروهای کیفیت ساخت خوب و امکانات عالی را با قیمتی مناسب در اختیار خریداران خود قرار می دهند. شاید روی کاغذ داشتن چنین برگ برندهای کمی سخت به نظر برسد اما باید بگوییم که این دقیقا همان کاری است که رقیب بزرگ کرهای تویوتا و هوندا، هیوندای، در تلاش برای انجام آن است.
سوناتای ۲۰۲۰
چندی پیش هیوندای اقدام به معرفی سوناتای نسل هشتم کرد. سوناتای جدید بر پایهی یک پلتفرم جدید شکل گرفته است که هیوندای آن را سنشوئس اسپرتینس(Sensuous Sportiness) مینامد. این خودرو به عنوان یک مدل ۲۰۲۰ راهی بازار میشود به زودی در نمایشگاه خودروی نیویورک در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.
خودروی جدید از لحاظ طراحی داخلی و خارجی مورد یک بازطراحی اساسی قرار گرفته است به طوری میتوانیم بگوییم بین این دو نسل سوناتا تقریبا هیچ شباهتی وجود ندارد. این خودرو بر اساس خودروی کانسپت فیل روگ(Le Fil Rouge Concept) طراحی شده است و بسیاری از المانهای آن را البته نه به صورت عین به عین، در خود جای داده است.
در نمای جلوی این خودرو چیزی که بیش از همه توجه بیننده را به خود جلب میکند چراغ روشنایی روز این خودرو است که به زیبایی تمام از قاب اصلی چراغهای اصلی خارج شدهآند و تا روی کاپوت کشیده شدهاند. نمای جلویی این خودرو شباهت دوری با برخی محصولات آئودی دارد. از نمای جانبی این نسل سوناتا بیش از گذشته حالتی فست بک به خود گرفته است که البته آن را بیش از پیش جذاب کرده است. در نمای عقب این خودرو شاهد چراغهای اصلی این قسمت هستیم که از پایین با یک نوار الایدی به یکدیگر متصل شدهاند. گرچه نمیتوان ظاهر این چراغها را تقلیدی بدانیم اما طرح کلی آنها شبیه به چراغهای آکورد و یا سیویک است.
درست مانند طراحی خارجی، طراحی داخلی سوناتای جدید مورد یک بازطراحی اساسی قرار گرفته است. این کابین حالا بیشتر از همیشه ساده و جذاب به نظر میرسد. به عنوان مثال دیگر خبری از دسته دندههای معمول در این خودرو نیست چرا که دسته دنده در این خودرو جای خود را به یک سری کلید داده است. از دیگر تغییرات این اتاق میتوانیم به استفاده از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان آن اشاره کنیم. جای صفحه نمایش سیستم سرگرمی و اطلاعاتی این خودرو هم دستخوش تغییر شده است و حالا این صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در مکان بالاتری قرار گرفته است.
از لحاظ امکانات طبق معمول خودروهای هیوندای، سوناتای ۲۰۲ هم به شماری از جدید ترین و جذاب ترین امکانات صنعت خودرو مجهز است. استفاده از تلفن همراه برای باز کردن در خودرو، هد آپ دیسپلی، نورپردازی داخلی، سیستم تشخیص فرامین صوتی، قابلیت تصفیه هوا، مانیتور نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، هشدار برخورد، سیستم کمکی پارک خودرو و سیستم هشدار موانع در هنگام خروج از پارک از جمله مهم ترین امکانات این خودرو هستند.
هنوز اطلاع دقیقی از قوای محرکهای این خودرو در دست نیست اما به نظر نمیرسد شاهد تغییر خاصی در این زمینه به نسبت نسل پیش باشیم.
سوناتای جدید شاید یک انقلاب در کلاس سدان متوسط نباشد و شاید جذاب ترین خودروی این کلاس نباشد اما به طور قطع یکی از بهترین خودروهای این کلاس است که حالا تا دندان به آپشنهای مختلف مجهز است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.