4 دلیل برای اینکه ام وی ام 315 بخریم
خودرو های هاچ بک جزو آن دسته از خودروهای پرطرفدار در ایران به حساب می آیند، مانند پژو 206 که با وجود اینکه سالیان سال است که از تولید آن میگذرد ولی بازهم این خودروها در ایران تولید می شود و مردم بسیار به آن علاقه دارند. امروز به بررسی یک هاچ بک میرویم که از کشور چین به بازار ایران راه یافته است.
ام وی ام ۳۱۵ یا چری فالوین از سال 2010 در بازار عرضه شد و در سال ۲۰۱۳ دچار تغییرات متعددی شد و تنها از نمونه قبلی خود، هاچ بک بودن را حفظ کرده است. در این مقاله به بررسی ام وی ام 315 می پردازیم.
طراحی ظاهری
این خودرو بسیار خوب طراحی شده و جلوه گر سیاست های کلی شرکت چری است، زیرا نشان دهنده ی این است که این خودروساز برای زیبا تر شدن ظاهر محصولاتش به طراحان بینالمللی روی آورده است.این خودرو به گونه ای اسپرت طراحی شده. چراغهای جلوی آن مانند حالت چشم طراحی شدهاند که با جلوپنجره ی کوچک آن بسیار هم خوانی دارد. خطوط آیرودینامیکی خودرو به ویژه بخش کناری کاپوت، جذابیت این خودرو را دو برابر کرده است. از زاویه کناری نیز این خودرو طراحی قابل قبولی دارد. بخش عقبی این خودرو نیز نسبت به مدل قبلی زیاد تغییر نکرده و تنها چراغها و سپر طراحی جدید داشته و تغییرات در آنها دیده میشود که با حالت کلی مطابقت دارد.
طراحی داخلی
طراحی داخلی این خودرو نزدیک به محصولات کشورهای کره و ژاپن است. تمام بخشها از داشبورد تا صندوق عقب به طرز زیبایی در جای خود قرار داده شده است. صفحه کیلومتر خودرو نیز دچار تغییر شده و بسیار جدید تر از قبلی است. بهکارگیری پوشش آلومینیومی در کابین ذوق و سلیقه طراحان را به نمایش میگذارد. دریچههای ورودی هوا نیز به شکل جذابی دچار تغییر شکل شده اند. با توجه به قیمت این خودرو در بازار ایران نمیتوان رقیب قدرتمندی برای آن در این بازه قیمتی پیدا کرد و ام وی ام ۳۱۵ به طور کاملا مقتدرانه در صدر جدول قرار میگیرد. عدهای از کمبود دید عقب خودرو گله میکنند ولی این دید کم در طراحی این گونه ماشین های اسپرت طبیعی است و اکثرا از سنسورهای پارک هوشمند برای کمک به راننده استفاده میشود و دوربین دید عقب همچنین در این خصوص بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
ایمنی
ام وی ام موفق شده است که از موسسه یورو NCAP، 4 ستاره دریافت کند، این ستاره ها سطح بالای امنیت این محصول را به ما نشان می دهد. تجهیزات ایمنی ۳۱۵ جدید شامل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سيستم الکترونيکي ترمز ضد قفل و سيستم توزيع کننده الکترونيکي نيروي ترمز می شود.
مصرف سوخت
با توجه به این موضوع که هر سال قیمت سوخت و بهخصوص بنزین در کشورمان افزایش مییابد، مصرف سوخت خودرو یکی از دغدغههای خریداران محسوب میشود که به آن توجه زیادی دارند. امویام ۳۱۵ به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۵ لیتر سوخت مصرف میکند که نسبت به محصولات مشابه دیگر، مصرف سوخت مناسب و خوبی محسوب میشود.
کلام آخر
شما در بازار ایران در این بازه قیمتی انتخابهای دیگری نیز دارید، مثل رنو ساندرو که از لحاظ ظاهری نسبت به این خودرو ۱۰ سال عقب تر است. ۳۱۵ در بازار خودروهای ۴۰ میلیون تومانی ایران از لحاظ ظاهری بی نظیر بوده و گزینه بسیار خوبی برای خرید است.
این ماشین ضعف های اساسی در سیستم ترمز داره که قابل اصلاح نیست . . واقعا پشت این ماشین نشستن جرات میخاد . با شتاب کم و شکستن دسته موتورو ... میشه کنار اومد ولی ترمز شوخی بردار نیست . پای جون آدم در میونه . نخرید این آشغال چینی رو .