نقد و بررسی هیوندای توسان 2016
امروز یکی از محبوبترین شاسی بلندهای 2016 را معرفی میکنیم. این هیوندایتوسان جدید است و میلیونها دستگاه از این هیوندای به سرتاسر دنیا صادر شده است. شرکت هیوندای در اندیشهی این است که رقیب ژاپنی توسان یعنی مَزدا سی.اکس.فایو (CX5) را شکست بدهد. و از نظر ظاهر واقعاً زیبا است. با ما در موتوتل همراه باشید.
از داخل خودرو که آغاز کنیم صندلی راننده خیلی راحت است. صندلیهای آن خیلی راحت تر از صندلی هایی هستتند که در هیوندای اِلَنترا (elantra) ، مدل 2016 وجود دارد. و علیرغم اینکه روکشهای صندلی هیوندای توسان فقط از پارچه ساخته شده اند، با این حال باکیفیت و قابل تنظیم هستند و شکل بدنِ راننده در موقعیت خوبی قرار میگیرد. داشبورد هیوندای ساده و زیبا است و با یک نمایشگر لمسی باکیفیتِ 8 اینچی مزین شده است که در مدل های هایلندر ارائه میشود. جالب اینجاست که علیرغم اینکه توسان یک ماشین شیک و مدل بالا است، «اَپل کار پلِی» ندارد . و اَپِل کار پِلِی برای مدلهای اکتیو و اکتیو اِکس توسان در دستور کار قرار گرفته که احتمالاً برایشان عرضه خواهد شد. صندلی عقب توسان، برای نشستن دو بزرگسال یا سه کودک کافی است. بعلاوه میتوانید پشتی صندلی را بخوابانید تا سرنشینان در سفرهای طولانی، احساس راحتی کنند.
اگر بخواهین یک «هیوندای توسان اَکتیو» بدون آپشن، با گیربکس دستی بخرید باید کمتر از 29 هزار دلار هزینه کنید. ولی قیمت مدل بنزینی «هیوندای توسان اَکتیو اِکس بنزینی» تقریباً 40 هزار دلار است و یا مدل فولآپشن هایلَندِر توربو بنزینی که کیت های زیادی روی آن نصب است با قیمت 43 هزار دلار بفروش میرسد. صندوق عقب الکتریکی هیوندای توسان گنجایش خیلی زیادی دارد. در حالت معمولی 488 لیتر گنجایش دارد که قطعاً برای خریدهای سنگین کفایت میکند. اما در صورت نیاز می توانید به راحتی صندلی های عقب را هم بخوابانید تا 1500 لیتر فضای بار داشته باشید.
موتور توسان، 2000 سی.سیِ بنزینی و استاندارد است که زیاد خوب نیست چون علیرغم اینکه کم مصرف است، شتاب کمی دارد و با دور موتور بالا و سخت کار میکند و همیشه کمی سخت کار خواهد کرد. چون وزن هیوندای توسان حدوداً 1300 کیلوگرم است. ولی میتوانید موتور 1600 سی.سی توربو بنزین یا توربو دیزل را انتخاب کنید که هردوتای آنها خیلی عالی اند. موتور توبو بنزین مجموعهی خیلی خوبی است و گشتاور خیلی بالایی دارد. مصرف بنزین آن پایین است و در شهر نرم تر و راحت تر از بقیه ی مدلهای خود است. پیشرانه ی این خودرو خیلی با ثبات است و به خوبی با گیربکس اتوماتیک دوکلاچه اش هماهنگی دارد. هیوندای کار بزرگی انجام داده و برخلاف رقیب آلمانیش گیربکس دی.تی.تی (DTT) ساخته است و مثل فولکس واگِن در سرعتهای پایین در شهر، سُستی ندارد.
فرمانش کمی مثل فرمانهای الکتریکی است. به این معنی که در شهر خیلی تیز است و در مسیرهای جاده ای باید بیشتر به آن فشار بیاورید. درضمن هیوندای توسان سواری خیلی عالی نیز دارد. به بیان ساده و مختصر، توسان بهترین محصول هیوندای تابحال بوده است. چون با توجه به قیمتش، سواری خیلی خوبی دارد. موتور توربوی خیلی خوبی دارد. گیربکس آن عالی است و هندلینگ نسبتا خوبی دارد و در مجموع مدل توربو بنزین از هیوندای توسان در کلاس کراس اُورهای کامپَکت، پیشتاز است.
لینک ویدئوی بررسی هیوندای توسان: hyundai tucson 2016
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.