در سال ۲۰۰۸ که برای اولین بار ب ام و اکس ۶ وارد بازار شد با انتقادات بسیار تند و تیزی از سوی منتقدان صنعت خودرو مواجه شد. اکثر این منتقدان اکس ۶ را در کلاسی جدید قرار داشت خودرویی نا کارآمد خواندند. این کلاس اس یو وی کوپه نام داشت. تلاش این کلاس بر آن بود تا قابلیت‌های بالای خودروهای شاسی بلند را در قالبی جذاب ارائه دهد. این که این کلاس تا چه حد موفق بوده است را می‌توانیم از روی این نکته متوجه شویم که با عرضه‌ی کاین کوپه حالا هر چهار خودرو ساز لوکس آلمان حداقل یک خودرو در این کلاس دارند. کاین کوپه‌ی ۲۰۲۰ در حالی وارد بازار می‌شود که رقیبانی بزرگ آن یعنی: ب ام و اکس ۶، مرسدس بنز جی ال ای کوپه و آئودی کیو ۸ پیش از آن در کلاس به خونمایی می‌پرداختند.

کاین کوپه ۲۰۲۰

کاین کوپه خودروی جدید نیست. این خودرو بر اساس کاین نسل سود شکل گرفته است که از سال ۲۰۱۸ بر روی خط تولید قرار داشته است. البته این موضوع به این معنا نیست که این دو خودرو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. کاین کوپه کمی کشیده تر، کمی کم ارتفاع تر و کمی پهن تر(در قسمت عقب خودرو) از کاین است. تمامی این تغییرات در ابعاد و البته کوپه بودن این خودرو باعث شده است تا فضای بار و در کل فضای اتاق این خودرو نسبت به کاین ساده کمی کوچک تر شود که نمی‌تواند خبر خوبی برای برخی خریداران باشد. 
اما همه‌ی تغییرات این خودرو نسبت به نسخه‌ی غیر کوپه منفی نیستند. به عنوان مثال این خودرو به یک سقف پانورامیک بسیار بزرگ ۲.۱۶ متر مربعی مجهز است که باعث شده است فضای داخلی این خودرو بسیار دوست داشتنی شود. طبق سنت پورشه در قسمت عقب این خودرو یک باله‌ی متحرک هم قرار دارد که رد سرعت‌های بالای ۹۰ کیلومتر بر ساعت بالا می‌آید و به گفته پورشه به افزایش نیروی رو به پایین و بهبود مصرف سوخت کمک می‌کند. 

طبق معمول شما می‌توانید برای این خودرو انواع اقسام آپشن‌های جذاب را مثل: سقف از جنس فیبر کربن، دیسک ترمز سرامیکی، سیستم کنترل شاسی فعال و یا حتی سیستم فرماندهی چهار چرخ را سفارش دهید. البته همان طور که می‌دانید اضافه کردن امکانات مختلف به یک پورشه چندان ارازن قیمت نیست و هزینه ی زیادی را روی دست خریدار خود می‌گذارد.
کاین کوپه در ابتدا تنها با دو پیشرانه‌ی مختلف قابل سفارش است. پیشرانه‌ی اول یک موتور وی شکل ۶ سیلندر است ۳ لیتر حجم دارد و به لطف توروبوشارژر خود قادر است تا ۳۴۰ ساب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در نسخه‌ی توروبو کاین کوپه به یک پیشرانه‌ی وی شکل ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توروب مجهز است که می‌توان ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. کاین کوپه‌ی توربو قادر است تا ظرف ۳.۹ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کلیومتر بر ساعت برساند.

کاین کوپه به هیچ وجه یک خودروی جدید و یا کاربردی نیست. این خودرو صرفا بر اساس نیاز بازار طراحی شده است. البته باید بگوییم که نمی‌توانیم این موضوع را که این خودرو یک پورشه‌ی تمام عایر است را کتمان کنیم. با وجود این که این خودرو به هیچ وجه یک خودروی جدید محسوب نمی‌شود اما پورشه تمام تلاش خود را کرده است تا با تغییراتی هرچند جزئی بر جذابیت‌های این خودرو بیافزاید.