نمایشگاه خودروی نیویورک به عنوان قدیمی ترین نمایشگاه خودرو آمریکایی شمالی یکی از مهم ترین رویدادهایی خودرویی این منطقه است. این نمایشگاه کار خود را از سال ۱۹۰۰ آغاز کرده است و امروزه در منهتن برگزار میشود.
بر خلاف نمایشگاه خودروی دیترویت که بسیار بی روح و بی رونق برگزار شد این نمایشگاه به دلیل حضور پر قدرت بسیاری از خودروسازان از رونق بیشتری برخوردار بود. با وجود کاهش فروش خودرو در جهان بازار آمریکا برای تمام خودروسازان کماکان جذاب است. البته فروش خودرو در این کشور هم کاهش یافته است نیویورک امسال پر است از اس یو ویهای کوچک و بزرگ چرا که حدود ۷۰ درصد خودروهایی که در آمریکا بهف روش میرسند اس یو وی هستند.
کادیلاک سی تی ۵
کادیلاک در غرفهی خود سدان سایز متوسط سی تی ۵ را معرفی کرد. این سدان برای رقابت با ب ام و سری ۵، مرسدس ایی کلاس و یا آئودی ای ۶ طراحی شده است. این سدان با دو پیشرانهی عرضه خواهد شد، یک پیشرانهی ۲ لیتری ۴ سیلندر و یک پیشرانهی ۳ لیتری وی شکل ۶ سیلندر توئین توربو. هرچند که این خودرو به هیچ وجه نخواهد توانست در حد و اندازهی های رقبای آلمانی خود ظاهر شود اما با توجه به قیمت و همین طور طراحی به نسبت جذابش میتوان شانس اندکی را برای آن در سرزمین مادری قائل شد.
جنسیس مینت
برند لوکس زیر مجموعهی گروه هیوندای در این نمایشگاه به معرفی یک خودروی کوچک شهری سطح بالا پرداخت. طبق گفتهی مدیران این شرکت بازار خودروی کوچک شهری لوکس مناسبی را برای ارائه ندارد و این خودرو پاسخی به نیاز این قسمت بازار است. اقوای محرکهی این خودرو موتورهای الکتریکی خواهند بود و طبق گفتهی طراحان آن این خودرو قادر خواهد بود مسافتی در حدود ۲۰۰ مایل را طی کند.
هیوندای ونیو
ونیو هفتمین و کوچک ترین اس یو وی هیوندای خواهد بود. این خودرو حدود ۱۰ سانتی متر از دیگر شاسی بلند هیوندای کوتاه تر است و با هدف در اختیار گرفتن بازار شاسی بلندّای ساب کامپکت طراحی شده است. قوای محرکهی این خودرو یک موتور ۱.۶ لیتری خواهد بود.
لینکلن کروسیر
لینکلن که به نوعی برند لوکس فورد محسوب میشود تصمیم گرفته است تا بار دیگر به کلاس شاسی بلندهای لوکس کامپکت ورود پیدا کند. کروسیر، شاسی بلند لوکس کامپکت لینکلن، از پلتفرمی مشترک با فورد اسکیپ بهره خواهد برد. قوای محرکهی این خودرو هم موتورهای ۲۴۷ اسبی ۲ لیتری و یا ۲۷۶ اسبی ۲.۳ لیتری خواهند بود. البته برای این مدل قوای محرکهی پلاگین هیبرید هم قابل سفارش است.
مرسدس بنز جی ال اس
مرسدس بنز در این نمایشگاه از نسل جدید شاسی بلند پرچمدار خود یعنی جی ال اس رونمایی کرد. خودروی جدید که ۷ صندلی را در خود جای داده است از لحاظی طراحی ساده تر و جذاب تر از نسل گذشتهی خود شده است. این خودرو مثل باقی مرسدس بنز ها با تنوع جذابی از پیشرانهها قابل انتخاب خواهد بود. یکی از نکات جالب این خودروی لوکس این است که مانند برخی از مدلهای مرسدس مانند اس کلاس، تمرکز طراحان این خودرو هم بر روی راحتی سرنشینان عقب بوده است. از این خودرو یک نسخهی میباخ هم به تولید خواهد رسید.
البته مرسدس به جز جی ال اس از نسخهی فیس لیفت جی ال سی کوپه هم در این نمایشگاه رونمایی کرد.
نیسان در جشن ۵۰ سالگی اسپرتها
نیسان از نسخهی ۵۰ سالگی جی تی آر و ۳۷۰ زد در این نمایشگاه رونمایی کرد. هرچند که هردوی این خودروها از جذاب ترین اسپرتهای تمام بازار به حساب میآیند اما نسخهی مخصوص ۵۰ سالگی آنها از هیچ مزیتی به نسبت نسخههای معمولی آنها بهره نمیبرند و تفاوت آنها صرفا رنگامیزی متفاوت و یا برچسبهای مخصوص در گوشه کنار بدنههایشان است.
پورشه ۹۱۱ اسپیدستر
سالها قبل فروشندهی پورشه ساکن نیویورک نسخهی خاص از جد بزرگ پورشه ۳۵۶ را سفارش داد. این خودرو پر قدرت خاص ۳۵۶ اسپیدستر نام داشت. حالا در سال ۲۰۱۹ اسپیدستر جدید دوباره به نیویورک بازگشته است. ۹۱۱ اسپیدستر جدید در قلب خود به موتور تقویت شدهی ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت جی تی ۳ مجهز است و به طور کلی هم به نسب ۹۱۱ های معمول از امکانات و تجهیزات بالاتری برخوردار است.
تویوتا هایلندر
شاسی بلند خوش فروش سایز متوسط تویوتا، هایلندر، که از فروش خوبی هم در آمریکا برخوردار است در این نمایشگاه وارد نسل چهارم خود شد. درست مانند راو۴ جدید تغییرات بنیادین این خودرو هم بیشتر در ظاهر آن صورت گرفته است و قسمتها دیگر آن صرفا بهبود یافتهاند.
شورولت کوروت سی ۸، غایب بزرگ
شورولت در این نمایشگاه هم کوروت نسل هشتم کاملا جدید خود را رونمایی نکرد. به دلیل رونمایی نشدن این خودرو در دیترویت اکثر کارشناسان انتظار داشتند تا این کوروت موتور عقب جدید در این نمایشگاه رونمایی شود اما این طور نشد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.