تست‌های تصادف بخش مهم فرایند توسعه‌ی هر خودروی جدیدی در بازارهای مطرح جهانی هستند. برخی افراد شاید با خود فکر کنند این تست‌ها موضوع ایمنی را خیلی جدی می‌گیرند اما به شما قول می‌دهیم، هر فردی که حتی تصادفی کوچک را تجربه کرده باشد از سرمایه‌گذاری زیاد در این بخش استقبال خواهد نمود. صرف میلیون‌ها دلار توسط خودروسازان بزرگ برای تست ایمنی خودروها موضوع چندان سختی نیست اما زمانی که بحث خودروسازان تولید محدودی همچون کونیگ زگ می‌شود داستان فرق می‌کند.


کانال Apex One یوتیوب بخشی از این داستان را منتشر کرده است. این کلیپ حدوداً 6 دقیقه‌ای پشت‌صحنه‌ی برخی تست‌های اجباری را شامل می‌شود و در آن می‌توانیم صحبت‌های کارکنان و خود کونیگ زگ را بشنویم. جدای از برخی تست‌های پرسرعت همچون عبور از دست اندازهای بزرگ و تصادف با لاستیک‌ها، ما خودروهایی را می‌بینیم که مکرراً با ضربات بی‌رحمانه به درها و… روبرو می‌شوند و البته تست کیسه‌های هوا نیز با استفاده از آدمک‌های داخل کاکپیت فیبر کربنی انجام می‌شود.


شاید با دیدن این ویدئو به فکر بیفتیم که انجام چنین تست‌هایی خیلی جای نگرانی ندارد زیرا خریداران برای به دست آوردن کونیگ زگ حاضرند چندین میلیون دلار خرج کنند. همان‌گونه که در ویدئو شرح داده می‌شود، ساخت حداقل 16 خودرو برای تست‌های تصادف ابزار فوق‌العاده‌ای می‌طلبد زیرا سقف تولید سالانه‌ی این برند همین حدود می‌باشد. به منظور کمک به کاهش هزینه‌ها، کونیگ زگ در واقع از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی استفاده می‌کند و با آن چندین تست تصادف را بدون آسیب به شاسی انجام می‌دهد.


دیگر قطعات خودرو همچنین ساب فریم‌ها، پانل‌های بدنه و نقاط مچاله شدن بدنه چندین بار روی خودروها نصب می‌شوند. جدای از قطعاتی که در تست‌ها آسیب می‌بینند، هسته‌ی اصلی خودرو دست‌نخورده باقی می‌ماند و برای تست‌های بیشتر تقویت می‌شود. شبیه‌سازهای کامپیوتری نیز به عنوان بخشی از فرایند تست و برای کاهش هزینه‌ها انجام می‌شوند.

 

منبع: پدال