نقد و بررسی جک اس 5
جک اس۵ از نظر طراحی امتیاز خوبی را دارا است به طوری که میتوان آن را یکی از زیباترین شاسی بلند هایی که قیمت آن ها زیر 100 میلیون است بدانیم. همین امر موجب شده است که نسبت به بسیاری از رقبای خود سر تر باشد. پلتفرم بدنه جک اس 5 براساس هیوندای توسان طراحی شده و بخش های مشابه زیادی بین این دو محصول وجود دارد. در بیشتر خودروهای چینی، میتوان ایراد هایی را در ظاهر و طرحی خودرو پیدا کرد اما جک اس ۵ جزو کم عیب ترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران است. مخصوصا در مدل دنده اتومات که رینگ های بزرگتر جک اس5 ، باعث زیبا تر شدن ظاهر خودرو شده اند. در نمای جلویی این خودرو، وجه شباهت با هیوندای توسان کاملا واضح است، چراغهای بزرگ و پهن در کنار جلو پنجره با لوگوی کرومی JAC، یک ظاهر زیبا را ایجاد کرده اند. جلو پنجره ی بزرگ با خطوط کرومی رنگ و چراغ های دایره ای در بخش پایین سپر همچنین نمای خوبی را به وجود آورده است.
نمای پشتی جک اس۵ نیز شباهت زیادی با محصولات برند آئودی دارد. در هر حال این خودروی شاسی بلند شهری از لحاظ ظاهری شبیه به خودروهای ارزان قیمت نیست و استاندارد خوبی در طراحی دارد.
بخش داخلی
از نظر طراحی داخلی، مدل های اتومات و دستی دارای تفاوت هایی با یکدیگر اند که به علت تفاوت در سطح تجهیزات آن است. در کابین جک اس۵ نقاط مثبت زیادی دیده میشود. در طراحی داخلی بازهم از هیوندای توسان الهام گرفته شده است. از لحاظ ظاهری از این کابین نمیتوان نقص و مشکلی پیدا کرد. صفحه کیلومتر نیز طراحی زیبا و چهره اسپرتی دارد. در وسط داشبورد یک صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت قرار داده شده است. ارتباط برقرار کردن با این صفحه نمایش کمی سخت است و در برخی مواقع کند عمل میکند. در مدل دنده دستی، دکمه های سیستم تهویه به طرز خوبی چیده شده است. راحتی صندلی های جک اس۵ راضی کننده است و برای سرنشینان نیز فضای مناسبی طراحی شده. البته نباید از این شاسی بلند تقریبا کوچک انتظار زیادی مثل تویوتا لندکروزر داشت. تنها ضعف اتاق جک اس۵ این است که جنس مواد داخل کابین از مواد ارزان قیمت انتخاب شده و این کمی نا امید کننده است.
بخش فنی
از لحاظ فنی جک اس۵، در بین خودروهای زیر صد میلیون، قویترین موتور را دارد. جک اس5 با یک پیشرانه ی1.2 لیتری بنزین سوز به همراه سیستم توربو شارژر تجهیز شده است. این موتور قابلیت تولید قدرت ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر را دارد. موتور جک S5 استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد. جک اس۵ با دو گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک دو کلاچه در ایران عرضه شده است و حداکثر سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.
بخش تجهیزات ایمنی و رفاهی
جک اس۵ اتوماتیک دارای تجهیزات بیشتری نسبت به مدل دنده دستی است که از جمله این تجهیزات میتوان به صندلی برقی راننده، حافظه صندلی راننده، گرمکن صندلیها، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو به علاوه 4 عدد کیسه هوای جانبی جلو، استارت دکمهای و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد اما امکاناتی مانند سشانروف، آینههای جانبی برقی همراه با گرمکن، آینههای جانبی تا شونده برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، چراغهای مه شکن جلو و عقب، چراغهای عقب LED ،تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو، کامپیوتر سفری، صندلی چرمی، پوشش چرمی فرمان، تجهیز به سیستم ISOFIX ،سیستم ضد سرقت، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم ترمز کمکی هیدرولیک HBA، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC و… به صورت استاندارد در هر ۲ مدل وجود دارند.
کلام آخر
جک اس۵ دنده دستی با قیمتی در حدود ۸۱ میلیون تومان و اتومات آن با قیمت ۹۴ میلیون تومان عرضه شده است که در مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار داخلی قیمت بسیار مناسبی دارد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.