علیرغم پیروزیهایی که با همکاری یکدیگر به دست آمده، ردبول و رنو خیلی باهم بر سر پیشرانهی 6 سیلندر توربوی هیبریدی سازش نداشتهاند.
از سال 2014 تاکنون ردبول در انظار عمومی از رنو درخواست بهبود پیشرانههای خود را داشته اما این استراتژی به در بسته خورده است. زمانی که اتواسپورت از مدیر تیم رنو دربارهی این اظهارات سؤال کرده سیریل ابیتیبول اینگونه پاسخ داده است:
یکچیزی که میتوانیم به مدیر و خود تیم ردبول نسبت دهیم استراتژی ارتباطات بسیار خوب او و تیمش است. ارتباط با دیگران بخشی از این جهان، فرمول 1 و استراتژی و تاکتیک شماست.
او ادامه میدهد:
ردبول اولین و آخرین تیمی نیست که از این حربه استفاده کرده و خواهد کرد و اصحاب رسانه نیز با آن افراد را تحت تأثیر قرار میدهند. من دیروز میخواندم که مکس ورشتاپن از گرفتن خطای پیشرانه خوشحال است. چه چیز شگفتانگیزی!
او در ادامه تصریح میکند حتی با اینکه پیشرانهی تیم رنو در سالهای 2014 و 2015 تمامی نیازها را برطرف نکرده اما هنوز هم شرایط را بهتر کرده است.
ابیتیبول خاطرنشان میسازد:
شما بسیار خوشحال بودید و رنو نیز در پیشرفت ردبول و رسیدن به جایی که توانسته چهار پیروزی را به دست آورد سهیم است. از نظر مسائل مالی و اسپانسری، تکنولوژی و نیروی انسانی، ردبول باید از رنو تشکر کند.
اما مدیر ارشد ردبول نیز هماکنون اظهار میدارد تحتفشار قرار دادن رنو برای بهبود عملکرد پیشرانههای خود در فضای عمومی و رسانهها جواب نداده است.
او گفته است:
در سال 2015 که بیشک پیشرانهی رنو بدتر از سال قبل بود شرایط به جایی رسید که انگار میگفتیم بله اگر کمی بیشتر دربارهی وضعیت این پیشرانه صحبت کنیم شاید رنو واکنشی دهد. در آن زمان احساس میشد شاید رنو نمیتواند دربارهی عدم رقابتی بودن و نداشتن قابلیت اطمینان سخنی بگوید.
هورنر مدیر ردبول در نهایت میگوید که متأسفانه این روش جواب نداده است.
قطعاً عصر پیشرانههای توربوی هیبریدی تنشهای زیادی بین تیمها و سازندگان پیشرانهها ایجاد کرده است. جدای از ردبول و رنو، مک لارن نیز راه خود را از هوندا جدا کرده است. هوندا هماکنون پیشرانههای ردبول را تأمین میکند.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.