محمد حسن‌پور، مدیر طراحي و توسعه سيستم‌هاي ایساکو، در رابطه با راه‌اندازی «سامانه هوش تجاری» یا (Business Inteligence)BI که به‌منظور تسریع در تمامی فرآیندهای حوزه کسب و کار طراحی شده، گفت: با پیاده‌سازی BI و بهره‌برداری از آن در لایه‌های مختلف شرکت، قابلیت‌‌هایی همچون از بین رفتن فاصله دیدگاه بین مدیران میانی و مدیران ارشد، در اختیار بودن اطلاعات مورد نیاز مدیران در هر سطح، در هر لحظه و با کیفیت بالا؛ بهبود فعالیت و عملیات‌ توسط کارشناسان و تحلیل‌گران و دستیابی به نتایج بهتر، بهبود فرآیند تصمیم‌گیری و پیگیری اثرات تصمیم در گستره سازمان، توسعه حوزه‌های کسب و کار بهره‌بردار از این سامانه و... بیش از پیش در شرکت ایساکو و مجموعه‌های وابسته به آن ایجاد شده است.

 

 

حسن‌پور با اشاره به تسریع در فرآیندهای عملکردی و زیرساختی در حوزه خدمات پس از فروش ایران‌‌خودرو با استفاده از این سامانه گفت: این سامانه هوشمند با تغییر معماری سازمانی، به‌طور محسوسی باعث افزایش رضایت مشتریان شده و به همین دلیل توسعه این سیستم در سال 98 جزو مهم‌ترین برنامه‌های سیستمی شرکت ایساکو است.

 

 

وی در این خصوص افزود: در سال 97 حوزه‌های کسب و کار متعددی از شرکت ایساکو همچون واحد فروش، قیمت‌گذاری، خدمات پس از فروش، مالی و... از این سیستم بهره‌مند شدند و امکان تهیه گزارش‌ها در سطوح مختلف سازمانی، در قالب داشبوردهای مدیریتی در اختیار ذینفعان قرار گرفت.

 

 

همچنین لازم به ذکر است که یکی از بارزترین مصداق‌های استفاده از سیستم نوین BI، گزارش‌گیری آنلاین از خدمات ارائه‌شده توسط شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو بوده، به‌نحوی‌که در جشنواره خدمات نوروزی امسال با استفاده از این سامانه، امکان پایش و بررسی بر کیفیت ارائه خدمات در نمایندگی‌ها به سایر امکانات نظارتی شرکت افزوده شد و همین امر نیز باعث افزایش رضایت‌مندی مشتریان از نحوه ارائه خدمات بود.