آئودی تصمیم گرفته است تا سدان کامپکت لوکس خود، ای ۴، را برای سال ۲۰۲۰ با یک فیس لیفت وارد بازار کند. 
نسل پنجم این خودرو که از سال ۲۰۱۶ تا به حال بر روی خط تولید قرار دارد همواره یکی از بهترین خودروهای این کلاس بوده است. این خودرو که با کد بی ۹ شناخته می‌شود همواره یکی از آئودی‌هایی بوده است که خریداران خاص خود را داشته است.
از نظر ظاهری این خودرو کمی در برابر خودروهای جدید آئودی نظیر کیو ۸ و یا ای ۸ قدیمی به نظر می‌رسید و برای همین آئودی تصمیم گرفت تا خودروی خوش ساخت، مدرن و محبوب خود را به روز کند.

مهم ترین تغییرات این نسخه‌ی فیس لیفت شده به نسبت نسخه‌ی قبلی شکل ورودی‌ هوای اصلی، گرافیک چراغ‌ها (چراغ‌ها حالا به صورت پیش فرض ال ای دی هستند و در صورت درخواست خریدار می‌توانند به نسخه‌ی ال ای دی ماتریکس نظیر آن چه در ای ۸ وجود دارد ارتقا پیدا کنند.) و البته کاپوت این خودرو هستند. ورودی هوای اصلی حالا کمی پهن تر شده است. کاپوت این خودرو هم حالا با قسمت بالایی ورودی هوا تلاقی ندارد و کمی عقب تر به کار خود پایان می‌دهد. در مجموع این تغییرات باعث شده است تا این آئودی شکلی مدرن تر به خود بگیرد و با آئودی‌های جدیدتر همخوانی بیشتری داشته باشد.

مهم ترین تغییر اتاق این خودرو هم به سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و صفحه نمایش بزرگ تر آن برمی‌گردد. این سیستم حالا بسیار مدرن تر و بهتر از گذشته شده است.

آئودی ای ۴ در حال حاضر هم یکی از بهترین خودروهای این کلاس است. آئودی با فیس لیفت کردن این محصول موفق نشان می‌دهد که همیشه نباید در آخرین لحظات و لحظات بحرانی به فکر تغییر بود بلکه بهترین رویکرد پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.
کلاسی که آئودی ای ۴ در آن قرار دارد یکی از اشباع ترین کلاس‌های خودرو سازی است که هر چند وقت یک بار هم یک تازه وارد به آن ورود پیدا می‌کند. جدید ترین خودروهای این کلاس تسلا مدل ۳ و آلفا رومئو جولیا هستند. معیار و نماد این کلاس هم ب ام و سری ۳ است که در کنار این خودرو همین آئودی ای ۴ و مرسدس سی کلاس قرار می‌گیرند. البته کار برای اروپایی‌ها در همین جا به پایان نمی‌رسد چرا که آن‌ها جگوار اکس ای و ولوو اس ۶۰ را هم در این کلاس دارند. اصلی ترین آسیایی‌های این کلاس هم لکسوس آی اس، آکورا تی ال اکس، اینفینیتی کیو ۵۰، و جنسیس جی ۷۰ هستند.