حدود دو دههی پیش لکسوس ردهی شاسی بلند لوکس را ابداع کرد و از آن زمان تا به امروز لکسوس آر اکس در چهار نسل خود اثبات کرده است که همراه یکی از بهترین کلاس خود از نظر کیفیت سواری، کیفیت ساخت و ایمنی بوده است. آر اکس مثل رقبای آلمانی خود مانند مرسدس بنز آ ام گ جی ال ایی، ب ام و اکس ۵ ام و یا پورشه کاین توربو پر سرعت و چالاک نیست اما سواری شبیه به خودروهای سدان را در بهترین حالت خود ارائه میدهد و همین موضع در کنار استهلاک بسیار پایین این خودرو بوده است که آن را به یکی از پر فروش ترینهای کلاس شاسی بلند لوکس سایز متوسط تبدیل کرده است.
لکسوس آر اکس همواره یکی از بهترین خودروهای کلاس خود بوده است. این خودرو سواری بسیار نرم و اتاقی فوق العاده کم صدا دارد که در کنار هزینههای پایین نگهداری و پیشرانهی هیبریدی و کم مصرف آن را به یکی از بهترین گزینههای خرید تبدیل میکند اما این مسائل به این معنی نیست که آر اکس خودرویی بدون ایراد است.
به عنوان مثال لکسوسها سیستم سرگرمی و اطلاعاتی چندان خوبی ندارند. سیستم سرگرمی و اطلاعاتی لکسوسها به صورت سنتی آن چنان پیشرفته نیستند و کار کردن با آنها چندان ساده نیست. دیگر ایراد این خودرو را میتوان به ظاهر آن نسبت داد که به هیچ وجه همتای رقبای اروپایی آن نیست. در این کلاس خودروهایی همچون لند روور رنج روور ولار و یا پورشه کاین حضور دارند که از نظر ظاهری ایراد خاصی به آنها نمیتوان گرفت و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی آنها هم فوق العاده است.
لکسوس از ایرادهای این خودرو آگاه بوده است و با تغییراتی که در نسخهی بهبود یافتهی نسل چهارم داده است سعی کرده است آنها را برطرف کند. سیستم سرگرمی و اطلاعاتی آر اکس جدید حالا از اپل کار پلی و اندروید اتو پشتیبانی میکند و این پشتیبانی به همراه دستیار صوتی آمازون، آلکسا، است که آن را از نظر تکنولوژی در سطح سایر بزرگان این رده قرار میدهد. خبر خوب دیگر هم این است که حالا صفحه نمایش این سیستم لمسی است و راننده برای استفاده از آن مجبور به استفاده از پنل کنسول میانی نیست. این سیستم به صورت ۸ اینچی و یا ۱۲ اینچی قابل سفارش است.
تغییر دیگر این آر اکس مربوط به سیستم تعلیق آن میشود. این سیستم تعلیق حالا به لطف دمپرها، و میلههای آنتی رول جدید بسیار بهتر شده است و سواری نرم تری را ارائه میدهد. در نسخهی اف اسپرت هم این سیستم به اوج خود میرسد و سواری این شاسی بلند را بیشتر به سواری یک سدان نزدیک میکند. آر اکس ۲۰۲۰ همچنین به سیستم گشتاور محوری سادهای هم مجهز شده است که پایداری آن را بیشتر از قبل کرده است.
از نظر ظاهری هم آر اکس ۲۰۲۰ بدون تغییر نبوده است. چراغهای جلو و عقب این خودرو تغییرات جزئی داشته اند و حالا کمی جذاب تر هستند. ورودیهای هوای بالای مه شکنهای جلو هم حالا بزرگ تر هستند و ظاهر خشن تری به نمای جلویی آن بخشیدهاند.
تغییرات دیگر این خودرو هم به سیستمهای ایمنی آن بازمیگردد. آر اکس ۲۰۲۰ حالا به سیستم تشخیص عبار پیاده و دوچرخه سوار مجهز است. این خودرو همچنین قادر است تا در صورت فعال بودن کروز کنترل تطبیقی خود مسیر حرکت خود را حفظ کند و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی را تشخیص دهد.
اگر سلیقه و نیاز عموم خریداران را مد نظر قرار دهیم آر اکس یک شاسی بلند کامل است و حالا به بهبودهای جزئی ولی مهمی که تجربه کرده است خودروی کامل تری شده است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.