مدیر بخش M بامو در مصاحبه با نشریهی استرالیایی ویچ کار اعلام کرده این برند باواریایی برنامهای برای تولید یک سوپرکار شاخص ندارد. از نظر او M8 جدید این نقش را بر عهده گرفته و حداکثر پرفورمنس خودروی ساخت M را ارائه کرده است. او گفته M8 سریعترین خودروی تاریخ بامو در نوربرگ رینگ خواهد بود.
مارکوس فلش M8 را قاتل پورشه توربو میداند که ادعای گزافی است. بامو از پیشرانهی 8 سیلندر 4.4 لیتری M5 که قدرت 600 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری دارد در این پرچمدار استفاده کرده است. البته قدرت مدل کامپتیشن برابر با 617 اسب بخار میباشد. در مقام مقایسه باید گفت پورشه 911 توربوی فعلی خروجی 533 اسبی در حالت استاندارد و قدرت 572 اسب بخاری در نسخه S دارد.
البته نسل جدید 911 توربو در حال توسعه بوده و ظاهراً قدرت حدود 600 اسبی برای مدل استاندارد و خروجی 640 اسبی برای مدل S خواهد داشت؛ بنابراین شاید M8 از نسل فعلی پورشه 911 توربو بهتر باشد اما شاید رانندهی بامو در مصاف با نسل بعدی پورشه لحظات راحتی را پشت سر نگذارد.
فلش میگوید اگرچه M8 و M5 از پیشرانهی مشترکی استفاده میکنند اما M8 را نمیتوان یک M5 با دو درب کمتر دانست. او اعلام کرده است: “مرکز ثقل M8 حدود 24 میلیمتر کمتر از M5 بوده و شما در ارتفاع کمتری قرار گرفته و ارتباط زیاد شاسی و بدنه را حس خواهید کرد. این امر باعث میشود بخش جلو بسیار سفتتر بوده و فرمان احساس متفاوتی داشته باشد. همهی رانندگان تست ما از وجود چنین تفاوتهایی سورپرایز شدهاند.”
خریداران انتخابهای متنوعی دربارهی این خودرو خواهند داشت. علاوه بر نسخههای استاندارد و کامپتیشن، M8 بهصورت کوپه یا کانورتیبل هم در دسترس خواهد بود و در آینده هم مدل گرن کوپه سدان تولید خواهد شد.
بامو M8 از ماه سپتامبر وارد بازار میشود. قیمت مدل کوپه از 133 هزار دلار آغاز میشود درحالیکه برای مدل کامپتیشن باید 146 هزار دلار بپردازید. قیمت مدل کانورتیبل استاندارد و کامپتیشن نیز به ترتیب 142500 و 155500 دلار اعلام شده است.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.