پس از این که ب ام و شور و هیجان را با تیزرها و اخبار فراوان در دل هوادارن خود به اوج رسانید بالاخره از محصول مورد انتظار خود، ام ۸، رونمایی کرد. این خودرو نسخهی بهبود یافتهی سری ۸ این شرکت است و به نوعی پرچمدار این برند خوش نام محسوب میشود. البته این اولین بار نیست که ب ام و سری ۸ میسازد چرا که حدود دو دههی پیش هم ب ام و سری ۸ ساخته بود و سری ۸ جدید به نوعی نسل دوم این خودروی اسپرت لوکس محسوب میشود. ذکر این نکته ضروری است که سری ۸ و یا ام ۸ فعلی در واقع جایگزین نسل پیشین سری ۶ و ام ۶ این شرکت است. به این ترتیب که حالا سری ۶ نسخهی کمی متفاوت سری ۵ است و جای خود را به سری ۸ داده است.
تفاوتهای ظاهری این خودرو با مدل سادهی آن آن چنان زیاد نیستند. مهم ترین تفاوتهای این خودرو با مدل ام ۸۵۰ آی به رنگ ورودیهای هوای کلیوی، اندازهی ورودیهای هوایی پایینی در نمای جلو، رنگ آینههای جانبی، چینش چراغهای هشدار عقب، و ظاهر اگزوزهای خودرو مربوط میشود که در مجموع توانستهاند تا حدی ظاهر این خودرو نسبت به سری ۸ متمایز کنند. در داخل اتاق هم تفاوتهایی مانند صندلیهای ام وجود دارد. در این خودرو برخی از آپشنها مانند چراغهای لیزری به صورت استاندارد وجود دارند.
تغییرات اصلی این خودرو به نسبت ام ۸۵۰ به پیشرانه و سیستمهای فنی آن بازمیگردد. در زیر کاپوت کشیده و حجیم این خودرو همان موتور وی شکل توئین توربوی ۴.۴ لیتری ب ام و قرار دارد. البته این پیشرانه توسط ب ام و بهبود یافته است و در ام ۸ میتواند ۶۰۰ اسب بخار نیرو و ۷۵۰ نیتون متر گشتاور تولید کند. البته کار به همین جا ختم نمیشود چرا که نسخهی کامپتیشن این خودرو قادر است تا ۶۱۷ اسب بخار نیرو تولید کند. گشتاور این مدل همان ۷۵۰ نیوتن متر است.
این پیشرانهی ۶۱۷ اسب بخاری قادر است تا به این خودرو کمک کند تا ظرف ۳.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و نهایت سرعت آن هم ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. برای مقایسه بد نیست بدانید که این پیشرانه در نسخهی ام ۸۵۰ آی ۵۲۳ اسب بخار نیرو تولید میکند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن هم حدود ۳.۸ ثانیه است.
برای این که بیشتر به عظمت این شتاب ۳.۲ ثاینهای پی ببرید خوب است که بدانید این عدد برای فراری پورتوفینو ۳.۵ ثانیه است. در واقع با این شتاب ام ۸ وارد قلمروی خودروهای اسپرت رده بالا شده است و به دور از انصاف است که این خودرو با رقبای جی تی خود مانند مرسدس بنز آ ام گ اس ۶۳ کوپه، بنتلی کانتیننتال جی تی، استون مارتین دی بی ۱۱، لکسوس ال سی ۵۰۰، استون مارتین ونکوئیش اس و یا مازراتی گرن توریسمو مقایسه کنیم.
ب ام و سری ۸ از همان ابتدای کار هم خودرویی فوق العاده بوده است. این خودرو از نظر فنی بی نظیر است. ب ام و با معرفی نسخهی ام این خودرو توانسته است که آن را به یکی از سریع ترین جی تی های حال حاضر دنیا تبدیل کند. هرچند که اتاق این خودرو با خودروی پرچمدار این رده، بنتلی کانتیننتال جی تی، قابل مقایسه نیست و در سطحی پایین تر به نسبت آن قرار میگیرد اما این خودرو در مجموع کاربردی تر از سایر رقبای خود در این رده است و از نظر چالاکی هم یکی از بهترینها است. ام ۸ حتی از جی تی فراری، جی تی سی ۴ لوسو هم که میتواند ظرف ۳.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد سریع تر است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.