رده‌ی ماشین های لوکس چهارد در جی تی در سال‌های اخیر بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه خودروسازان قرار گرفته است. هدف اصلی این کلاس ارائه‌ی تجربه‌ی سواری چالاک و پر سرعت در فضایی بینهایت آرام و لوکس است. البته رویکرد تمام خودروسازان در ساخت یک جی تی چهار در لوکس یکسان نیست. برخی مانند مرسدس بیشتر به اسپرت بودن خودرو اهمیت می‌دهند و برخی دیگر مانند بنتلی لوکس بودن را در الویت قرار می‌دهند.

برای توضیح دقیق تر این رده از خودرو باید به این موضوع توجه کنیم که این دسته از خودروها ویژگی‌های اسپرت را در کنار لوکس بودن یک جا ارائه می‌دهند. به این ترتیب نباید در این کلاس انتظار آرامش اتاق رولز رویس فانتوم را داشته باشید چرا که هدف سازندگان این دست از خودرو به هیچ وجه ارائه‌ی یک سواری بینهایت آرامش بخش نیست. 
همان طور که گفتیم خودروهای زیادی در این کلاس در سال‌های اخیر تولید شده‌اند. در سال‌های گذشته نماینده‌ی جی تی لوکس و چهار در مرسدس بنز سی ال اس بود اما هم اکنون این عنوان به مرسدس آ ام گ جی تی فور دور (Mercedes AMG GT 4 door) اختصاص دارد. مسئولیت این کلاس در ب ام و به عهده‌ی خودروی مورد انتظار سری ۸ گرند کوپه است که هنوز وارد خط تولید نشده است. نماینده‌ی پورشه در این بخش پانامرا جی تی است که یکی از کامل ترین خودروهای چهار در دنیا محسوب می‌شود و آئودی در این کلاس با خودروی زیبا و شیک آر اس ۷ حضور دارد. همان طور که حدس می‌زنید سازنده‌ی بهترین جی تی کوپه‌ی دنیا، بنتلی، نیز در این بخش یک نماینده دارد که بنتلی فلایینگ اسپر نامیده می‌شود.

فلایینگ اسپر ۲۰۲۰، زیباتر، اسپرت تر و با شکوه تر از همیشه

نکته‌ای که همین اول کار باید به آن اشاره کنیم این است که بنتلی فلایینگ اسپر در کلاس متفاوتی با رولز رویس فانتوم قرار می‌گیرد چرا که فانتوم یک سدان سوپر لوکس بزرگ است و فلایینگ اسپر یک جی تی چهار در لوکس. در واقع نماینده‌ی بنتلی در کلاس فانتوم مولسان نام دارد که از سال ۲۰۱۱ تا به امروز بر روی خط تولید قرار داشته است.
 فلایینگ اسپر همانند نسخه‌ی کوپه‌ی خود، کانتیننتال جی تی، یک خودوری راننده محور است و می‌توانیم آن را یک جی تی چهار در بدانیم. کاری که بنتلی در این جا انجام داده است مشخص است. این خودرو ساز، المان‌های بی رقیب کانتیننتال جی تی؛ نظیر اتاق فوق العاده‌ و یا طراحی با شکوه را در ابعادی بزرگ تر و با چهار در ارائه داده است.
فلایینگ اسپر جدید نسل سوم این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس پلتفرم ام اس بی فولکس واگن شکل گرفته است. این پلتفرم در واقع همان پلتفرم پورشه پانامرا است که بنتلی کانتیننتال جی تی جدید هم بر اساس همان ساخته شده است. فلایینگ اسپر بزرگ ترین خودرویی است که بر اساس این پلتفرم شکل گرفته است به همین سبب هم سازنگان مجبور شدند تا تغییراتی را به خصوص در قسمت عقبی آن در این پلتفرم ایجاد کنند.

پیشرانه‌ی این خودرو همان پیشرانه‌ی دابلیو شکل ۱۲ سیلندر ۶ لیتری کانتیننتال جی تی است. این پیشرانه قادر است تا ۶۲۶ اسب بخار نیرو تولید کند. این پیشرانه در کنار جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی دو کلاچه قرار می‌گیرد که بر اساس انتخاب خریدار می‌تواند نیرو‌ی تولیدی موتور را به هر چهار چرخ و یا فقط چرخ‌های جلو انتقال دهد. البته در نسخه‌ی چهار چرخ متحرک این خودرو هم درصد بیشتری از نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب ۰ تا ۶۰ مایل بر ساعت این خودرو 3.7 ثانیه و برابر با نسخه‌ی کروکی کانتیننتال جی تی است. نهایت سرعت این غول بزرگ هم در حدود ۲۰۷ مایل بر ساعت اعلام شده است.

سیستم تعلیق این خودرو بر اساس هوا کار می‌کند و به کمک انبوهی از تکنولوژی‌ها و البته سیستم برق ۴۸ ولتی خودرو عملکرد نرم تری را به نسبت پانامرا دارد. این خودرو به صورت پیش فرض به سیستم فرمان پذیری چهار چرخ هم مجهز است تا در سرعت‌های پایین مانور بهتری داشته باشد و در سرعت‌های بالا هم پایداری آن بهبود پیدا کند.
بر خلاف نسل‌های گذشته‌ی این خودرو که ظاهری خسته کننده تر به نسبت برادر کوپه‌ی خود داشتند این بار بنتلی سنت شکنی کرده است چرا که فلایینگ اسپر جدید بینهایت با شکوه و جذاب است. 

در جلوی این خودرو یک ورودی هوای بسیار بزرگ وجود دارد که با خطوط افقی کرومی پوشیده شده‌اند و ظاهری با شکوه به آن بخشیده‌اند. گرافیک چراغ‌های جلو به قدری لوکس و فوق العاده هستند که این طور به نظر می‌رسد که آن‌ها را جواهر سازان اروپایی با دست تراشیده‌اند. در قسمت جلویی کاپوت هم لوگوی بزرگ و سه بعدی بنتلی با بال‌هایی کریستالی خودنمایی می‌کند.

در نمای جانبی چیزی که بیش از همه جلب توجه می‌کند خطوط و حجم‌های عضلانی خودرو بر روی گلگیر عقب و جلو است که ظاهری فوق العاده به این نما بخشیده‌اند. رینگ‌های این خودرو به صورت پیش فرض ۲۱ اینچی هستند که البته نسخه‌ی ۲۲ اینچی هم قابل سفارش است.

در پشت خودرو دو چراغ بسیار بزرگ مربعی وجود دارد که گرافیک آن‌ها با طرح اگزوزهای دوگانه‌ی خودرو هماهنگی دارد. به جز این موارد همه چیز در این نمای خودرو هم در کمال شکوه و عظمت است.

اتاق بنتلی همواره از بهترین‌ها در تمام صنعت خودروسازی بوده است. این اتاق از بهترین مواد اولیه موجود در دنیا ساخته شده است و از نظر تکنولوژی‌ هم هیچ کم و کاستی به نسبت بزرگان صنعت خودروسازی ندارد. یکی از آپشن‌های قابل سفارش برای کنسول مرکزی این خودرو، ۵۳۳۱ قطعه‌ی تراش خورده به شکل الماس برای زینت بخشیدن به این قسمت است  که تمامی ‌آن‌ها ظاهر منحصر به فرد خود را دارند. برای داخل این خودرو ۱۵ چرم مختلف و یا ترکیبی از آن‌ها به همراه شماری از چوب‌های مختلف قابل سفارش است. بهترین سیستم صوتی این خودرو ۱۹ خروجی و ۲۲۰۰ وات توان دارد.
فلایینگ اسپر همواره خودرویی بوده است که با معرفی خود تعاریف این قسمت از بازار را تغییر داده است. این خودرو یکی از بهترین و لوکس‌ترین خودروی جی تیِ صنعت خودروسازی است که حالا به لطف شاسی جدید و اصلاحاتی که روی آن صورت گرفته است بی نقص تر نیز شده است.