نقش مهم شبکه های اجتماعی در انتخاب خودرو برای خریداران
طبق پژوهشات انجام شده، شبکههای اجتماعی نقش بسیار تعیین کننده ای در گرایش و انتخاب مصرفکنندگان در خرید خودرو در جهان دارند. مطالعات اخیر نشان میدهد که برای مصرفکنندگان خودرو، شبکههای اجتماعی تاثیر بسیار زیادتری در مقایسه با سایت شرکتهای خودروساز و یا ارائه دهندگان خدمات خودرو دارند. این یافتهها که براساس پژوهشی از نمونه آماری از دو هزار نفر از خریداران خودرو و نمایندگیهای خدمات خودرو صورت گرفته است نشان میدهد که ۷۵ درصد از خریداران خودرو و ۶۸ درصد از مشتریان خدمات پس از فروش خودرو معتقدند که جستجوهای اینترنتی، از جمله در شبکه اجتماعی و سایتهای اینترنتی، در انتخاب یک نمایندگی خودرو موثر بوده است. با ما همراه باشید در موتوتل.
همچنین ۸۳ درصد از مشتریان خدمات پاسخ دادهاند که بررسی سایتهای آنلاین کمک قابل ملاحظهای در فرآیند انتخاب نمایندگی برای آنها داشته و ۶۶ درصد از مالکان یا خریداران خودرو که در فیسبوک آگهی تبلیغاتی دیدهاند چنین پاسخ گفتهاند که آنها مطالب آن آگهی را بازدید کردهاند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۳۳ درصد بوده است. ۲۳ درصد از خریداران خودرو تجربه های خود را از طریق شبکههای اجتماعی به بحث گذاشته اند و ۸۳ درصد پاسخ دهندگان گفته اند که تصمیم آنها برای خرید خودروی بعدی شان متاثر از مشورت هایی بوده که از طریق شبکههای اجتماعی به دست آوردهاند.
مصرفکنندگانی که به دنبال خرید خودرو یا استفاده از بخش خدمات پس از فروش بودهاند کار خود را در وهله اول با جستجوهای آنلاین آغاز کردهاند. بر همین طبق ۵۰ درصد از خریداران فعلی خودرو و ۶۰ درصد از استفاده کنندگان بخش خدمات گفتهاند که تنها یک نمایندگی را قبل از خرید خودرو و یا استفاده از خدمات پس از فروش بازدید کردهاند. و در آخر ۸۴ درصد از خریداران خودرو در شبکههای اجتماعی فیسبوک عضو هستند و ۲۴ درصد از آنان بیان کرده اند که فیس بوک برای آنها تنها منبع خرید خودرو بوده است. این روزها به سادگی میتوان تاثیر شبکههای اجتماعی بر فرآیند خرید خودرو را مشاهده کرد. متخصصان بازاریابی معتقدند که شبکههای اجتماعی یک راه نفوذ بازاریابی یکپارچه است. این شبکهها که برای برخی بیشتر جنبه سرگرمی دارند برای بسیاری از شرکتها به وسیلهای موثر برای بازاریابی تبدیل شدهاند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.