هشتمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست پیرلی فرانسه و در آب و هوایی آفتابی برگزار شد. درحالیکه رانندگان مرسدس خط اول و دوم را در اختیار داشتند میشد انتظار داشت که با این خودروهای سریع تا انتهای مسابقه نیز همین روند را حفظ کرده و یک-دوی دیگری را به نام این تیم رقم بزنند.
از سوی دیگر در خط سوم چارلز لکلرک از فراری قرار گرفته بود و همتیمی او سباستین فتل نیز به علت نقص فنی ناچار از رده هفتم مسابقه را استارت زد.
از همان شروع مسابقه رانندگان پیشتاز تا حد زیادی فاصله خود را از دیگران باز کردند و در این میان همیلتون و بوتاس هم بهخوبی در جلوی مسابقه قرار گرفتند. با این حال درگیریهای جذابتر بیشتر در میانه مسابقه و بین رانندگان میانی دیده میشد. تنها امید برای جذاب شدن مسابقه هم تلاشهای فتل برای رسیدن به پیشتازان بود که البته با تأخیری زیاد صورت گرفت و بدتر از آن اینکه با استراتژی تعویض دیرهنگام تایرهای خودروی او امکان رقابت با ورشتاپن در رتبه چهارم هم دشوار شد.
خودروهای سریع مرسدس در این پیست اجازه خودنمایی به سایر تیمها را نمیدادند و سریعترین دورهای پیست نیز عموماً توسط دو راننده این تیم زده میشد. شوری این قضیه آنقدر شد که به جای رقابت بر سر به چنگ آورد قهرمانی، رانندگان فراری و ردبول بر سر به دست آورد تک امتیاز سریعترین دور پیست در دورهای آخر اقدام کردند. در نهایت فتل توانست این امتیاز را از آن خود کند.
سرانجام پس از 53 دور نسبتاً کسلکننده در این پیست 5.8 کیلومتری با پیروزی لوئیس همیلتون و دومی والتری بوتاس به پایان رسید. لکلرک که در دور پایانی فشار خوبی به بوتاس وارد کرده بود نتوانست نتیجه را تغییر دهد و چهار راننده نخست همان ترتیب شروع مسابقه را در نهایت هم حفظ کردند.
سریعترین دور این مسابقه هم همانطور که گفته شد به سباستین فتل تعلق یافت. بهترین راننده از دید تماشاگران هم لندونوریس شد.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.