به ب‌ام‌و Z4 M غیررسمی سلام کنید! این عنوانی است که جی پاور دوست دارد Z4 را با آن صدا کنید. جدیدترین رودستر ژرمن‌ها در نسخه‌ی Z4 M40i تیون شده و قدرت آن به عدد قابل‌توجه 500 اسب بخار و گشتاور به 700 نیوتون متر رسیده است.


این افزایش 160 اسب بخاری قدرت و 200 نیوتون متری گشتاور حاصل ارتقای پیشرانه‌ی 3 لیتری ب‌ام‌و بوده است. جی پاور به عنوان بخشی از فرایند ارتقای این خودرو اقدام به نصب توربوشارژر اصلاح شده، اینترکولر بزرگ‌تر، سیستم اگزوز جدید و نرم‌افزار مدیریت پیشرانه‌ی بهینه شده کرده است.


اگرچه جی پاور به شتاب این خودرو اشاره‌ای نداشته اما قطعاً شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن نسبت به شتاب 4.5 ثانیه‌ای مدل استاندارد چند دهم ثانیه‌ای کاهش خواهد یافت. محدودکننده‌ی حداکثر سرعت این خودرو نیز حذف شده بنابراین سقف سرعت این خودرو می‌تواند فراتر از 300 کیلومتر در ساعت باشد.


جی پاور برای نرم‌افزار پرفورمنس V3 خود قیمت 1949 یورویی تعیین کرده است. از دیگر قطعات هم می‌توان به توربوی متفاوت 3450 یورویی، خروجی اگزوز و کاتالیست اسپورت 1950 یورویی و اینترکولر بزرگ‌تر 1750 یورویی اشاره کرد. با پرداخت 357 یورو هم می‌توان خروجی پیشرانه را روی داینو تست کرد بنابراین دقیقاً مشاهده خواهید کرد که قدرت پیشرانه‌ی خودروی شما چقدر است.


جدای از افزایش قدرت، این Z4 M40i تیون شده رینگ‌های جدیدی هم دارد. رینگ‌های 20 اینچی با طراحی 5 پره‌ی دوبل هوریکان RR نام دارند و گفته می‌شود سبک‌ترین رینگ‌های کلاس خود هستند.


پکیج‌های تیونینگ کم‌توان‌تری هم برای نسل G29 ب‌ام‌و Z4 M40i وجود دارد که قدرت پیشرانه را به 380، 410 و 450 اسب بخار می‌رسانند. قیمت کیت‌های یاد شده 1250 و 1550 یورو می‌باشد که البته کیت آخری نیازمند اینترکولر بزرگ‌تر و برخی تغییرات دیگر نیز می‌باشد.

 

 

منبع: پدال