داج چلنجر SRT هلکت به لطف استفاده از پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار که قدرت 707 اسب بخاری و گشتاور 888 نیوتون متری دارد یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بوده است. البته خبر جدیدی منتشر شده و در آن گفته میشود با استفاده از سیستم هیبریدی ملایم احتمال قویتر شدن این خودرو وجود دارد.
اگرچه چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده اما رسانهها به نقل از چندین منبع موثق خبر دادهاند پیشرانهی هلکت میتواند در نهایت به سیستم هیبریدی ملایم شبیه جیپ رانگلر مجهز شود. این سیستم ظاهراً کمتر از 45 کیلوگرم وزن خواهد داشت ولی خواهد توانست گشتاور فراتر از 176 نیوتون متری را تولید کند.
چیز زیادی دربارهی این سیستم نمیدانیم اما پیشرانهی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی رانگلر به تکنولوژی eTorque مجهز است. این سیستم چندین ویژگی مختلف همچون سیستم استارت/استاپ پیشرانه، ترمز احیا شونده، دستیار برقی را به خودرو اضافه میکند. این سیستم آخری 96 نیوتون متر گشتاور بیشتر را برای بهبود شتاب گیری خودرو در اختیار راننده قرار میدهد.
هنوز حرفی دربارهی زمان عرضهی هلکت هیبریدی زده نشده اما یکی از رسانهها با مدیر قوای محرکهی فیات-کرایسلر صحبت کرده و او هم اعلام نموده هدف این شرکت تبدیل شدن به پیشروی عرضهی خودروهای الکتریکی شده در 12 تا 18 ماه آینده میباشد. این موضوع میتواند یک تغییر بزرگ برای فیات-کرایسلر باشد زیرا مشهورترین خودروهای الکتریکی شدهی این خودروساز تاکنون کرایسلر پاسیفیکا پلاگین هیبریدی و فیات 500e میباشد.
مدیر فیات-کرایسلر وارد جزئیات نشده ولی گفته الکتریکی سازی نتیجهی نیاز به پاس کردن قوانین دولتی است. او همچنین خاطرنشان ساخته است:
شما نمیتوانید کارایی پیشرانهی بنزینی را به تنهایی از این بالاتر ببرید.
اگرچه مدیر این برند دربارهی محصولات خاصی صحبت نکرده ولی فیات-کرایسلر قبلاً برنامههای خود برای تولید طیفی از مدلهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی جدید را اعلام کرده است. جیپ سال پیش اعلام کرد 4 خودروی الکتریکی و 10 مدل پلاگین هیبریدی را تا سال 2022 تولید خواهد کرد. آلفارومئو و مزراتی نیز در حال کار روی برخی مدلهای الکتریکی شده هستند.
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.