معرفی خودرو داچیا داستر 2017

خودرو داچیا داستر همانند بسیاری از خودروهای داچیا فیس لیفت انجام شده است. این تغییرات بوجود آمده در این خودرو بسیار محدود بوده است و یکی از شاخص ترین تغییرات آن گیربکس جدید آن است. گیربکس این خودرو، دو کلاچه است و امکان تعویض نرم و سریع را دارد. به کارگیری این گیربکس به گفته داچیا، برای فروش بیشتر و فروش انواع اس یو وی برای مشتریان است. گفته شده است این گیربکس اتوماتیک پیچیده رنو به صورت شش دنده دو کلاچه است و یک گیربکس معمولی نیست. در آزمایش نیز در مسیرهای کوهستانی و حتی در شیبدارترین قسمت ها عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت. این گیربکس در کنار موتور ۱۰۸ اسب بخاری دیزل هماهنگی خوبی دارد و هرچند اندکی پرسروصدا بوده اما به هرحال انتقال قدرت داستر را متحول کرده اند.
گیربکس اتوماتیک مطابق با آرایش چهار چرخ متحرک نیست و بنابراین فقط نسخه دیفرانسیل جلوی داستر در دسترس است. در مورد کاربردی بودن داستر، تیوولی را مغلوب کرده و فضای بار ۴۷۵ لیتری و در صورت خواباندن ردیف دوم صندلی ها ۱۶۳۶ لیتری در اختیار می‌گذارد. این در حالی است که تیوولی با قیمت بیشتر فضای بار ۴۲۳ لیتری دارد که با خواباندن صندلی ها به ۱۱۱۵ لیتر افزایش می‌یابد. اگر جادار بودن را یک فاکتور مهم قلمداد کنیم داستر نسبت به بهای پرداختی خودروی با ارزشی خواهد بود. با وجود صندوق جادار اما سرنشینان عقب به لطف فضای زیاد صندلی ها احساس ناراحتی نخواهند کرد. همچنین با وجود ارتفاع بالای کف خودرو نیز می‌توان داستر را یک اتومبیل همه کاره دانست.
بافت زمخت و سخت پلاستیک بکار رفته در داخل شما روی نظر شما تاثیر گذاشته است . همانطور که گفته شد با توجه به قیمت پرداختی نمی‌توان انتظار یک اس یو وی لوکس اروپایی را داشته باشید و این به علت است که این خودرو با خودرو مد روز فاصله زیادی دارد. یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی مجهز به هدایت ماهواره ای در کنسول وسط قرار دارد که استفاده از آن آسان بوده و با زاویه اندکی رو به راننده قرار دارد.
با این وجود صندلی ها هنوز راحت بوده و سواری داستر ستودنی است. با اینکه ما فقط نسخه اتوماتیک این اس یو وی را در جاده های کرواسی آزمودیم اما به نظر نمی‌رسد در گیربکس دستی نیز مشکل خاصی وجود داشته باشد. در پیچ ها خودرو اندکی تمایل به انحراف داشته و نیاز به اصلاح مداوم فرمان وجود دارد و حالتی شبیه به نسل قدیمی لندروور دیفندر به راننده دست می‌دهد. ولی به جز مواردی از این دست سواری داچیا داستر در کل قابل قبول استگیربکس دستی ارزان تر بوده و طبق گفته سازنده مصرف سوخت آن نیز اندکی کمتر است (۳٫۶ لیتر در مقابل ۳٫۷ لیتر در صد کیلومتر در گیربکس اتوماتیک). اما اگر توان پرداخت بهای بیشتر برای گیربکس اتوماتیک را دارید باید بگوییم حتما ارزش این پرداخت اضافه را داشته و داستر تبدیل به یک شاسی بلند ارزشمند خواهد شد.

جدول مشخصات داستر را می توانید ملاحظه بفرمایید: