متخصصان صنعت خودرو امیدوارند که همهی خودروهای برقی در آیندهای نه چندان دور با وجود همهی نگرانیها دربارهی قیمت و برد مسافتی آنها میتوانند روی همهی جادهها فرمانروایی کنند. اما دربارهی برد مسافتی، آنها پا به پای خودروهایی با موتور درون سوز رقابت میکنند و قیمتها نیز کاهش مییابند. در سالهای آینده فروش خودروهای برقی افزایش مییابد تا اینکه در سال 2040 شاهد هیچ خودروی با موتو درون سوز نیستیم. اما همیشه باید پیش بینیهای همه جانبه را در نظر گرفت. مثلاً در اروپا قیمت یک گالن بنزین دوبرابر قیمت آن در آمریکا است و این مساله میتواند مسبب رشد فروش هر چه بیشتر خودروهای برقی شوند، اما این اتفاق رخ نخواهد داد و همچنین با این میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی باید خودروهای برقی را جایگزینی براین اینها دانست با این وجود نیمی از فروش خودروها در اروپا اختصاص به این نوع خودروها دارند. اما » فروش خودروهای برقی در اروپا برای پنجمین بار طی شش ماه گذشته دچار کاهش شد و این خودروها تا 35% میتوانند فروش را به خود اختصاص دهند. در موتوتل ما را همراهی کنید.
تخمینهایی که مرکزهای مهم جهان دربارهی فروش این خودروها زدهاند به این ترتیب بوده است:
مرکز تحقیقاتی آتوفکتس => تا سال 2030 هر سه خودروی فروخته شده در اروپا، خودروی برقی
سندیکای خودروسازان آلمان => در سال 2025 بین 15 تا 25 درصد
مرکز تحقیقات سرمایهگذاری مورنینگاستار => تا 10 سال آینده ، 10 درصد از کل فروش خودروها و تا 20 سال آینده به 25 درصد خواهد رسید همچنین تا سال 2035 به پنجاه درصد و تا 5 سال بعد به 75 درصد خواهد رسید
با توجه به نظرمورنینگاستار، شرکت تولیدکننده لیتیم آلبمارل، شرکت تأمینکننده قطعات بورگ وارنرو دو خودروساز بیامو و جنرال موتورز با فروش خودروهای برقی میتوانند سودهای زیادی ببرند و پیشبینی کرد که تا سال 2025 هزینهی خودروهای با موتور درونسوز با خودروهای برقی یکسان باشد. پیشرفت باتریهای برقی نیز منجر به افزایش برد مسافتی شد و این خودروها میتوانند به باوری پرشور تبدیل شوند.
به گزارش خبرنامه «آمار صنعت خودرو» هنوز خریداران خودرو در اروپا به این همه تعریف و تمجیدها توجهی نمیکنند.
فهرستی از 10 شرکت که بیشترین آمار تولید خودروهای برقی تا سال 2015 داشتند، تهیه شده است که رنو- نیسان بالاترین آمار فروش را به خود اختصاص دادند و سهم 28 درصد از فروش بازار را به دست آوردند در جایگاه دوم میتسوبیشی قرار دارد و به ترتیب جنرال موتورز و شورلت و تویوتا نیز در جایگاههای بعدی هستند. و در جایگاههای پنجم به بعد تسلا موتور، فورد موتور، خودروی چینی بیوایدی و بعد بیامو، خودروساز آلمانی و جیلی و در آخر نیز فولکسواگن، خودروساز آلمانی درجایگاه دهم قرار گرفته است.
کاهش تقاضا برای خودروهای برقی
موتوتل

متخصصان صنعت خودرو امیدوارند که همهی خودروهای برقی در آیندهای نه چندان دور با وجود همهی نگرانیها دربارهی قیمت و برد مسافتی آنها میتوانند روی همهی جادهها فرمانروایی کنند. اما دربارهی برد مسافتی، آنها پا به پای خودروهایی با موتور درون سوز رقابت میکنند و قیمتها نیز کاهش مییابند. در سالهای آینده فروش خودروهای برقی افزایش مییابد تا اینکه در سال 2040 شاهد هیچ خودروی با موتو درون سوز نیستیم. اما همیشه باید پیش بینیهای همه جانبه را در نظر گرفت. مثلاً در اروپا قیمت یک گالن بنزین دوبرابر قیمت آن در آمریکا است و این مساله میتواند مسبب رشد فروش هر چه بیشتر خودروهای برقی شوند، اما این اتفاق رخ نخواهد داد و همچنین با این میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی باید خودروهای برقی را جایگزینی براین اینها دانست با این وجود نیمی از فروش خودروها در اروپا اختصاص به این نوع خودروها دارند. اما » فروش خودروهای برقی در اروپا برای پنجمین بار طی شش ماه گذشته دچار کاهش شد و این خودروها تا 35% میتوانند فروش را به خود اختصاص دهند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.