نقد و بررسی کامل هیوندای توسان 2014
توسان برای اولین بار در سال 2004 توسط کمپانی هیوندای معرفی شد. این خودرو نام های دیگری همچون هیوندای IX35 و آریزونا دارد. نسل اول این خودرو تا سال 2009 در خط تولید هیوندای قرار داشت. سپس نسل دوم آن در سال 2010 جایگزین نسل اول شد. نسل دوم این خودرو تا سال 2015 نیز در کارخانه ی هیوندای تولید می شده است. خودروی مورد نظر ما توسان 2014 است. توسان یا همان IX35 توانست با ورودش به بازار ایران از فروش خوبی برخوردار شود و از آن استقبال زیادی شد. یک خودروی خوب و با کیفیت با قیمتی خوب دلیل این موفقیت بود. فرق توسان با IX35 این است که توسان توسط واردکنندگان آزاد به کشور آمد و IX35 توسط نمایندگی این خودروی کره ای شرکت آسان موتور به ایران وارد شد. البته از نظر امکانات رفاهی هم یک سری فرق های بسیار کوچک نیز با هم دیگر دارند. در واقع توسان 2014 یک نمونه ی تکمیل شده از نسخه ی قبلی خود است که در سال 2013 در نمایشگاه ژنو معرفی شد. توسان 2014 از لحاظ ظاهری و طراحی داخل دچار یک سری تغییرات بسیار اندک شده است. از تغییرات ظاهری این توسان می توان به چراغ های LED و تغییر قاب چراغ های عقب اشاره کرد. توسان لقب کوچک ترین SUV هیوندای را به دوش می کشد که با این حال فضای کافی و مناسب برای 5 نفر را دارا است.
پیشرانه
سیستم انتقال قدرت در توسان دیفرانسیل جلو هست اما نسخه هایی سفارشی که AWD است نیز موجود است. توسان در کل دارای 3 نسخه ی GLS، S و Limited است که نسخه ی تست شده ی ما نسخه ی AWD Limited است. نسخه ی GLS دارای یک پیشرانه ی 2 لیتری 4 سیلندر است که توان تولید 164 اسب بخار قدرت را دارد. در دو نسخه ی دیگر هیوندای یک پیشرانه ی 2.4 لیتری 4 سیلندر در نظر گرفته است که توان تولید 184 اسب بخار قدرت را دارد. هر 3 نسخه ی توسان دارای یک گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک است. توسان به لطف این پیشرانه می تواند در عرض 8.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر درساعت برسد.
تست رانندگی
یکی از بزرگ ترین برگ برنده های توسان نسبت به بقیه ی رقبایش، داشتن یک فرمان بسیار نرم و راحت است. همین امر سبب شده تا با داشتن اندازه ی مناسب بیشتر مورد استقبال خانوم ها قرار بگیرد. پدال ترمز این خودرو نیز واقعا نرم است. سیستم تعویض دنده ی این خودرو حالت دستی نیز دارد که به راننده امکان تعویض دنده به صورت دلخواه را می دهد. مصرف سوختی که برای این توسان اعلام شده در قسمت شهری 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر و در قسمت جاده ای 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر است.
ایمنی
توسان از نظر ایمنی دارای تجهزات قابل قبولی است که همین امر سبب شده تا از طرف موسسه ی NCAP بتواند 5 ستاره ی کامل را دریافت کند. از سیستم های ایمنی این خودرو می توان به دارا بودن سیستم ترمز ABS، EBD و TSC اشاره کرد. همچنین هیوندای برای گذاشتن کیسه ی هوا در این خودرو سنگ تمام گذاشته است. در نسخه ی Limited سیستم دوربین عقب به طور خودکار تعبیه شده است که بر روی آیینه اطلاعات را نمایش میدهد. همچنین هیوندای این خودرو را مجهز به سیستم سنسور پارک کرده است. این توسان دارای سیستم کنترل ترمز در سراشیبی و سیستم تقویت استارت در سربالایی را دارد. البته سیستم کنترل ترمز در سراشیبی و تقویت استارت در سربالایی در همه ی نسخه های فول توسان موجود است.
طراحی داخل
با اینکه توسان از بقیه ی رقبای خود فضای کمتری را دارد، با این حال به لطف طراحی خوب هیوندای می تواند فضای خوب و مناسبی را ارائه دهد. طراحی صندلی ها نیز خوب و راحت بوده که در مسافت های زیاد راننده و سرنشینان را خسته نمی کند و همین امر یکی از نکات بسیار مثبت توسان است. تنظیم صندلی ها به صورت برقی در 8 جهت مختلف است که در توسان Limited شما می توانید گودی کمر را نیز تنظیم کنید. هیوندای برای ساخت این خودرو سعی خود را کرده است تا از مواد خوبی برای ساخت این خودرو استفاده کند. نورپردازی خوب کابین نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو است. یکی دیگر از نکات قوت توسان داشتن سانروف دو تکه (پاناروما) هست که البته فقط سانروف جلویی کامل باز می شود و سانروف عفبی بیشتر جنبه ی زیبایی دارد.
امکانات
توسان 2014 از امکانات رفاهی خوبی نیز برخوردار است که از این امکانات میتوان به سیسم صوتی خوب که دارای 6 بلندگو است. همچنین این سیستم صوتی دارای ورودی AUX و USB است. سیستم صوتی این خودرو را نیز میتوان از روی فرمان کنترل کرد. همچنین سیستم کروز کنترل این خودرو را می توان از روی فرمان کنترل کرد.
توسان 2104 نیز دارای ورودی برق 12 وولت است که میتوانید تلفن همراه خود را شارژ کنید. توسان 2104 دارای دو عدد گرمکن برای صندلی های جلو بوده که به دلیل روکش چرم مرغوب توسان، صندلی ها به سرعت گرم می شوند.
هیوندای توسان در بازار جهانی با رقیب هایی همچون هوندا CRV و کیا اسپورتیج دست و پنجه نرم میکند. البته هوندا CRV به تازگی توانسته به بازار ایران راه پیدا کند. اما اصلی ترین رقیب توسان در بازار ایران کیا اسپورتیج است. صفر این خودرو دیگر در بازار ایران موجود نیست زیرا اتاق جدید توسان توانست به سرعت پا به بازار ایران بگذارد اما به دلیل داشتن قیمت یک مقدار نامعقول، استقبال خوبی از آن نشد. در هر حال کارکرده ی توسان 2014 را می توانید در بازار آزاد با حدود قیمت 120 تا 140 میلیون تومان خریداری کنید.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.