نقد و بررسی گریت وال C30
گریت والی که در مقام هفتم خودرو سازی چین قرار دارد، نتوانست در بازار ایران به موفقیتی دست پیدا کند. گریت وال شروع کارش باز میگردد به سال 1984 که امروزه تبدیل شده به یکی از بزرگ ترین صادر کننده های خودرو در کشور چین. یکی از برگ برنده های این برند نسب به بقیه ی هموطنانش، داشتن کیفیتی خوب و قابل قبول است. یکی از بزرگ ترین مشکلات خودرو سازی چین، تقلید از خودرو های به روز و مطرح است و تا به امروز این مسئله 4 بار گریبان گیر گریت وال شده است. گریت وال در این 4 بار مجبور به پرداخت جریمه به کمپانی هایی همچون تویوتا، فیات و نیسان شده است. یکی از خودروهای این خودرو ساز چینی که توانست به ایران راه پیدا کند، وولکس C30 است. هر چه برادر ناتنی این خودرو یعنی جک جی5 توانست به فروش خوبی در ایران دست پیدا کند، وولکس C30 شکست بدی را در بازار ایران تجربه کرد. با ما در موتوتل همراه باشید.
در رابطه با ظاهر خودرو باید گفت که این یک امر کاملا سلیقه ای بوده، اما زیبایی یک اصول و قواعد خاص خودش را دارد. در طراحی این خودرو هیچ گونه هیجانی دیده نمی شود و شاهد یک طراحی بسیار ساده و محافظه کارانه هستیم. به همین دلیل ممکن است که ظاهر این خودرو کمی زود برای مالکش خسته کننده شود. این خودرو نیز مانند بقیه ی هم وطنان خود از رینگ و لاستیک های کوچکی برخوردار بوده. خیلی از منتقدان، خودرو سازان چینی را برای این مسئله زیر سوال برده اند. با کمی دقت به چراغ های بیضی شکل جلویی خودرو، می توانید به راحتی تقلید از مرسدس بنز B کلاس را مشاهدهه کنید. نمای عقب نیز یک کپی غیر اصولی از اپتیمای 20100 است. التبه لبه های تیز و عرض زیاد خودرو باعث تبرئه شدن از کپی کردن چراغ های اپتیما شده است. داخل کابین خودرو همه چیز در جای خود قرار دارد و سعی شده تا حدی از مواد با کیفیت در ساخت این خودرو استفاده شود. می توان گفت این گریت وال از کیفیت مونتاژ نسبتا خوبی برخوردار است و بعید است به این زودی به سر و صدا بیافتد! شرکت، طراحی خوبی را برای فضای کابین در نظر گرفته و سعی شده که از تمام فضا برای راحی سر نشینان استفاده کند که موفق نیز شده است. می توان گفت که این خودرو یک خودروی مناسب برای یک خانواده ی 4 نفره است.
گریت وال برای این خودرو یک پیشرانه ی 1.5 لیتری 4 سیلندر را در نظر گرفته که توان تولید 104 اسب بخار قدرت را دارد. C30 می تواند در عرض 12.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر دست پیدا کند. البته اتاقی که بر روی این موتور سوار شده مقداری سنگین بوده و عملکرد موتور را کاهش می دهد. C30 دارای یک گیربکس 5 سرعته ی اتوماتیک و یک گیبرکس 5 سرعته ی دستی است. اینن خودرو دارای یک مخزن سوخت 40 لیتری بوده که به خوبی جواب مصرف سوخت ترکیبی 6.55 لیتر در هر صد کیلومتر این خودر را می دهد. این خودرو مجهز به سیستم قفل کردن الکترونیکی چرخ ها (ABS) و سیستم تقسیم الکترونیکی ترمز (EBD) است. گریت وال فقط قسمت راننده و سرنشین جلویی این خودرو را مجهز به کیسه ی هوا کرده. ترمز جلوی این خودرو مجهز به سیستم دیسکی خنک شونده و ترمز عقب آن مجهز به سیستم دیسکی است. همچنین استاندارد آلایندگی این خودرو دارای یوروی 4 است که نمره ی خوبی محسوب می شود!
C30 در بازه ی قیمت خودش از امکاناتی خوبی برخوردار است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سانروف برقی، سنسور پارک، سیستم تهویه هوای مطبوع با نمایشگر دیجیتال، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، آیینه ی تاشوی برقی، سیستم صوتی خوب و دارای 66 بلند گو و یک کامپیوتر سفری که به صورت سفارشی بر روی خودرو نصب می شود اشاره کرد. C30 توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می شود اما شما می توانید سرویس این خودرو را در نمایندگی های آسان موتور (نمایندگی رسمی هیوندا) و خودروسازی راین انجام دهید. همین امر یک نکته ی قابل توجه برای خرید این خودرو در ایران محسوب می شود. شما می توانید صفر اتومات این خودرو را از نمایندگی در حدود قیمت 54.500.000 تومان و در بازار آزاد در حدود 52.000.000 تومان خریداری کنید.. همچنین نسخه ی دنده دستی این خودرو در نمایندگی به قیمت 51.000.000 تومان و در بازار آزاد حدود 47.000.000 تومان به فروش می رسد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.