نارضایتی مشتریان از کیفیت قطعات استفاده شده در خودروها

بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای سواری مربوط به پایین بودن کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این محصولات است. چندی پیش گزارش ارزیابی صورت گرفته در زمینه تعداد عیب های مشاهده شده در خودروهای سواری در سه ماهه اول مالکیت از سوی مصرف‌کنندگان، منتشر کرد. براساس نتایج این ارزیابی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته است، بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای سواری مربوط به پایین بودن کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این محصولات است. بر این اساس حدود ۵۰ درصد عیب های مشاهده شده در خودروهای سواری در سه ماهه اول مالکیت از سوی مصرف‌کنندگان، مربوط به قطعات به کار رفته در تولید خودرو بوده که یکی از مهمترین این مشکلات نیز معیوب بودن قطعات موتور خودرو بوده است. همچنین ۳۰ درصد عیب های مشاهده شده از سوی مصرف‌کنندگان مربوط به وضعیت بدنه و مونتاژ این محصولات بوده که بیشترین مشکل در این حوزه نیز رگلاژ نبودن درب خودروها بوده است. به اعتقاد مصرف‌کنندگان خودرو که در این ارزیابی مورد سوال قرار گرفته‌اند ۲۰ درصد از عیب های خودروهای سواری نیز مربوط به طراحی خودرو به‌ویژه مصرف بالای سوخت بوده است.