25 خودرو 260 میلیون دلاری سال 2016، بخش چهارم
زمانی که صحبت از خودرو های سوپر لوکس و تجملاتی به میان می آید، خودروسازانی چون بنتلی و رولز رویز اولین چیزی هستند که به ذهن خطور می کنند. این خودروها قیمتی بالغ بر 2000 هزار دلار دارند با این حال همه ساله گونه های خاص و منحصر به فردی به معرض فروش گذاشته می شوند که من جمله مدل های قدیمی و خاص قرار می گیرند و با قیمت هایی عرضه می شوند که در قیاس با آنها خودرو های لوکس و اشرافی جدید ارزان قیمت به نظر می رسند. در میان 25 خودرویی که در حراجی سال 2016 به معرض نمایش قرار داده شده اند؛ ارزان قیمت ترین خودرو با قیمت بیش از 4 میلیون دلار به فروش رفت. به گفته بیمه هاگرتی (هاگرتی ارائه دهنده ممتاز و پیشرو خدمات بیمه برای خودروهای کلاسیک است و همچنین میزبانی گسترده ترین شبکه مالکین خودرو های کلاسیک را نیز بر عهده دارد) در نمایشگاه سال 2016 میلادی در شمال آمریکا، ارزش خودروهای به فروش رفته 1.29 میلیارد دلار است.
بوگاتی تایپ 57SC اسپرت تورر1937
قیمت: $9,735,000
محل فروش: بنهامز، جزیره آملیا
حضور یک بوگاتی سوپرشارژ تیپ 57S در حراجی ، اتفاقی است که کمتر شاهد آن هستیم. این خودرو با بدنه وندن پلاس (Vanden Plas) حتی بیشتر از پیش به چشم می آید. بنا به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه این خودرو یکی از برترین و ارزشمندترین خودروهای پیش از دوران جنگ است که می توان در کلکسیون خود قرار داد. این خودروی 57SC در زیر کاپوت خود موتور وی شکل 8 سیلندری دارد که می تواند به سرعت بیشینه 193 کیلومتر بر ساعت برسد. این آمار و ارقام در دهه 30 میلادی خیره کننده وشگفت انگیز بود. بنهامز در خصوص این 57S چنین می نویسد: « این خودرو در اصل متعلق به مسابقات جایزه بزرگ است که ظاهر یک خودروی تورینگ (touring) را دارد». این خودرو ارزشمند ترین خودروی تیپ 57SC است که تا کنون در حراجی به فروش رسیده است.
مرسدس بنز 540k اسپشال رودستر از سیندلفیگن 1937
قیمت: $9,900,000
محل فروش: آر اِم ساتبیز، آریزونا
مرسدس بنز540k با خطوط زیبا، بدنه سبک و موتور نیرومند خودرویی منحصر به فرد است که آوازه و شهرت آن ریشه در ایام دور و کهن دارد. تنها 419 شاسی از این نوع تاکنون ساخته شده و تعداد خودروهایی که طراحی پشت و در مشابه این مدل داشته باشند از این هم کمتر است. این مدل ابتدائا به آمریکا آورده شد و در نیویورک به قیمت 14 هزار دلار به فروش رسید که در سال 1937 رقم بالایی محسوب می شود. قیمت بالای این خودرو موجب شد تا تنها عده محدودی در آمریکا مالک آن شوند. مسافت حقیقی طی شده بر روی کیلومتر شمار این خودرو عدد 17702 کیلومتر را نشان می دهد .فروشنده این 540K به مدت 26 سال مالک این خودرو بود.
بوگاتی تیپ 55 رودستر 1932
قیمت: $10,400,000
محل فروش: گودینگ، سواحل پبل
اتوره بوگاتی از پایه گذاران انقلابی در تولید اتوموبیل های باقابلیت و کارکرد بالا بود . او در سال 1910 جزو اولین کسانی بود که به این نکته پی برد که به جهت ارتقای عملکرد خودرو به جای استفاده از موتورهای بزرگتر و قوی تر می توان وزن خودرو را کاهش داد و این خودرو تیپ 55 یکی بهترین نمونه هایی است که در این خصوص می توان ذکر کرد. این خودرو در ماه آوریل سال 1932 ساخته شد و پسر اتوره، جین بوگاتی بدنه این رودستر را طراحی کرد. این خودرو دومین خودروی ساخته شده توسط بوگاتی و تنها خودرویی بود که ساخت آن در آن سال به اتمام رسید. دیوید سوئل تاریخ شناس که در مورد بوگاتی به تحقیق و تفحص پرداخته است پس از مشاهده این خودرو در سال 2006 گفت: «به طور کلی این خودرو نمونه بی نظیری از رودستر پرطرفدار تیپ 55 جین بوگاتی است». اکثر قریب به اتفاق قطعات این خودرو اوریجینال هستند و از این جهت می بایست آنرا در میان بهترین خودرو های به جای مانده تیپ 55 بوگاتی قرار داد و حتی می توان گفت که این خودرو بهترین آنهاست.
آلفا رومئو 8C 2300 مونزا 1933
قیمت: $11,990,000
محل فروش: گودینگ، سواحل پبل
آلفا رومئو8C 2300 در سال 1931 معرفی شد و زمان خود برترین خودروی اسپرت با عملکرد بالا به شمار می آمد. این خودرو دارای موتور خطی و قدرتمند 8 سیلندری و دو میل سوپاب بالاسری و سوپرشارژر دنده ای است. این آلفا برای نخستین بار در جنوا به تاریخ 10 آگوست 1933 عرضه شد و در 17 سال بعد نیز در این قسمت باقی ماند. در این مدت رانندگان ایتالیایی تبار این خودرو را برای مسابقات اتومبیل رانی خریداری می کردند و این خودرو توانست سالیان سال عملکرد موفقیت آمیزی از خود نشان دهد. تا اینکه در سال 1954 یک مهندس آمریکایی این خودرو را خریداری کرد و این خودرو وارد آمریکا شد. در دهه 80 میلادی به منظور آماده سازی مونزا برای مسابقات تعمیرات و اصلاحاتی روی آن صورت گرفت و در حال حاضر نیز از نظر مکانیکی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.
فراری 250 GTSWB برلینتا کامپتیزیون 1960
قیمت: 13,500,000$
محل فروش: گودینگ، سواحل پبل
فراری در ماه اکتبر 1959 ، در نمایشگاه اتوسالن در پاریس از مدل جدید خود به نام 250 GT برلینتا رونمایی کرد. مدل 250 GTSWB در دو نوع عرضه می شد؛ یکی با بدنه استیل برای جاده و دیگری با بدنه آلومینیوم با وزن کم برای مسابقات. خودروی 250GTSWB با شماره شاسی 1759 GT که در اینجا می بینید ششمین خودرو از این مدل و جزو اولین خودروهای مسابقه ای است که در سال 1960 به عنوان مدل ساخته شده است. از طرح های فراری برای 1759 GT چنین بر می آید که این خودرو به طور اختصاصی به جهت شرکت در مسابقه نام آشنا و معروف 24 ساعته لومان طراحی شده است.
مشاهده بخش 1 این مقاله در موتوتل: بخش 1
مشاهده بخش 2 این مقاله در موتوتل: بخش 2
مشاهده بخش 3 این مقاله در موتوتل: بخش 3
مشاهده بخش 5 این مقاله در موتوتل: بخش 5
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.