25 خودرو 260 میلیون دلاری سال 2016، بخش پنجم
زمانی که صحبت از خودرو های سوپر لوکس و تجملاتی به میان می آید، خودروسازانی چون بنتلی و رولز رویز اولین چیزی هستند که به ذهن خطور می کنند. این خودروها قیمتی بالغ بر 2000 هزار دلار دارند با این حال همه ساله گونه های خاص و منحصر به فردی به معرض فروش گذاشته می شوند که من جمله مدل های قدیمی و خاص قرار می گیرند و با قیمت هایی عرضه می شوند که در قیاس با آنها خودرو های لوکس و اشرافی جدید ارزان قیمت به نظر می رسند. در میان 25 خودرویی که در حراجی سال 2016 به معرض نمایش قرار داده شده اند؛ ارزان قیمت ترین خودرو با قیمت بیش از 4 میلیون دلار به فروش رفت. به گفته بیمه هاگرتی (هاگرتی ارائه دهنده ممتاز و پیشرو خدمات بیمه برای خودروهای کلاسیک است و همچنین میزبانی گسترده ترین شبکه مالکین خودرو های کلاسیک را نیز بر عهده دارد) در نمایشگاه سال 2016 میلادی در شمال آمریکا، ارزش خودروهای به فروش رفته 1.29 میلیارد دلار است.
شلبی 260 کبرا CSX 2000 1962
قیمت: 13,750,000$
محل فروش: آر اِمساتبیز، مونتری
شلبی کبرا یکی از نام آشناترین و پرطرفدارترین خودروهای اسپرت است که تاکنون ساخته شده و این خودروی CSX 2000 یکی از اولین نمونه هایی است که از این مدل ساخته شده است. کارول شلبی از A.C. Ace که یک خودروی رودستر انگلیسی کوچک بود الهام گرفت و موتور وی شکل 8 سیلندر بزرگ آمریکایی را زیر کاپوت آن قرار داد. عملکرد خودرو بی نظیر بود و در مدت 4 ثانیه سرعت به 96 کیلومتر بر ساعت می رسید و از سوی کسانی که فرصت رانندگی با این خودرو را بدست می آوردند نقد بررسی های فوق العاده مثبتی در روزنامه ها به چاپ می رسید. این خودرو همچنان به شکل اوریجینال خود باقی مانده است و هیچ گونه اصلاحات یا تغییراتی در آن صورت نگرفته است و همواره خودروی کارول شلبی محسوب شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه آر اِم ساتبیز به فروش رفت و این بیشترین قیمتی است که تاکنون برای خرید یک خودروی آمریکایی پرداخت شده است.
فراری 250 GT SWB کالیفرنیا اسپایدر 1961
قیمت: 17,160,000 $
محل فروش: گودینگ، جزیره آملیا
کالیفرنیا اسپایدر یکی از مدل های فراری است که در کلکسیون های خودرو جایگاه خاص خود را دارد و این مدل یکی از بهترین آنهاست. فراری 250 GT ، یکی از 37 خودرویی است که با چراغ های محفظه دار ساخته شده است. این خودرو به میلان برده شد و در آنجا سه مالک داشت. مدیرعامل و موسس کمپانی گودینگ ، دیوید گودینگ پیش از حراجی اذعان داشت: « این خودرو پیش از این تنها سه مالک داشته و پیشینه غنی و هیجان انگیزی در کارنامه خود دارد. این کالیفرنیا اسپایدر SWB با چراغ های محفظه دار خود هرگز در یک حراج عمومی به فروش گذاشته نشده و برای اولین بار در نقطه ای غیر از ایتالیا در معرض نمایش قرار گرفته است». قدرت این خودرو از موتور 3 لیتری وی شکل 12 سیلندری آن سرچشمه می گیرد که برابر با 240 اسب بخار است و در کنار آن گیربکس 4 سرعته دستی دارد.
فراری 250GT LWB کالیفرنیا اسپایدر کامپتیزیون 1959
قیمت: 18,150,000$
محل فروش: گودینگ، سواحل پبل
فراری 250 کالیفرنیا اسپایدر یکی از مشهورترین و محبوب ترین خودروهای اسپرتی است که در طول تاریخ ساخته شده است. این خودرو در اصل یک خودروی اسپرت است و شمار اندکی از این مدل برای شرکت در مسابقات ساخته شدند. در میان LWB کالیفرنیا اسپایدر های ساخته شده تنها 9 عدد با بدنه آلیاژی ساخته شدند و در این میان تعداد کمتری با امکانات مسابقه ای عرضه شده اند. این خودرو یکی از آنهاست. ساخت این خودرو در 23 نوامبر سال 1959 به پایان رسید و همان طور که در عکس آن پیداست فاصله بین دو محور عریض است و این خودرو یکی از آخرین LWB کالیفرنیا اسپایدرهایی است که تاکنون ساخته شده است. گودینگ می گوید: « این ماشین کمیاب عملکرد خارق العاده ای در پیست مسابقات داشته و ظاهری بی نقص دارد. این کالیفرنیا اسپایدر با بدنه آلیاژی خود یکی از بهترین فراری های مسابقه ای است و حتی می توان گفت بهترین GT 250 موجود است»
آلفا رومئو 8C2900B لانگو اسپایدر از تورینگ 1939
قیمت: 19,800,000$
محل فروش: آر اِم ساتبیز، مونتری
آلفا رومئو 8C 2900 یکی از لوکس ترین ماشین های اسپرت زمان خود بود. به گفته آر اِم ساتبیز « مدل 8C 2900 تنها یک خودروی اسپرت نبود؛ این خودرو پیشرفته ترین مدرن ترین و جذاب ترین خودروی اسپرتی بود که در آن زمان می شد خریداری کرد. هر چرخ دارای سیستم تعلیق مختص به خود است و طراحی آن توسط ویتوریو جانو انجام شده . موتور آن خطی و 8 سیلندر است که در دو محفظه آلیاژی و در هر محفظه 4 سیلندر قرار دارد. دو میل سوپاپ بالاسری و دو سوپرشارژر شبه چرخدندهای دارد. شاسی 2.9 به خودی خود منحصر به فرد و خیره کننده است؛ در این خودرو همچنین یکی از متوازن ترین و زیباترین بدنه هایی که در خودرو های دوره پیش از جنگ به کار رفته است دیده می شود.
جگوار دی تایپ 1955
قیمت: $21,780,000
محل فروش: آر اِمساتبیز، مونتری
مسابقات 24 ساعته لمانز یکی از قدیمی ترین و نام آشناترین مسابقات استقامتی در جهان است و این جگوار دی تایپ (XD 501) خودرویی است که توانست در سال 1956 در این مسیر طاقت فرسا پیروز میدان باشد. به گفته آر اِم ساتبیز این تنها خودروی دی تایپی است که توانسته در مسابقات لومان به پیروزی برسد و در طول مسابقه اجزا و قطعات آن از هم جدا نشده و به هنگام عبور از خط پایان در پیست سرت ساختار اوریجیتال خود را حفظ کرده است. این خودروی افسانه ای پیش از این تنها دو مالک خصوصی داشته است و آخرین مالک این خودرو به مدت 16 سال صاحب این خودرو بوده است. با نگاهی بر پیشینه این گونه از حراجی ها می توان گفت که این خودرو، تنها یک دی تایپ فوق العاده و حائز اهمیت نیست؛ حتی می توان گفت که این خودرو صرفا تک ستاره پیشگام و درخشان در میان خودرو های مسابقه ای جگوار هم نیست. این XKD 501 بدون شک می تواند در میان قدیمی ترین خودروهای انگلیسی اسپرت که تا به حال ساخته شده است قرار بگیرد.
فراری 335 اسپرت 1957
قیمت: $35,763,848
محل فروش: آرتکوریال رتروموبایل، پاریس، فرانسه
این خودرو گران قیمت ترین خودرویی نیست که تا به حال در یک حراجی به فروش رسیده است با این وجود با اختلاف کمی در رتبه دوم قرار گرفته است (رکورد گران قیمت ترین خودرو همچنان متعلق به فراری GTO 1962 است که در سال 2014 به قیمت 38 میلیون دلار به فروش رسیده است). تنها 4 نمونه از این خودرو تا به حال ساخته شده است. این خودرو در 40 سال اخیر در کلکسیون صاحب فرانسوی تبار خود قرار داشت. این یک خودروی مسابقه ای تمام عیار است؛ 335 قادر است با موتور 4 لیتری وی شکل 12 سیلندری خود 390 اسب بخار قدرت تولید کند و به سرعت بیشینه ای فراتر از 290کیلومتر بر ساعت برسد. اشخاص صاحب نام بسیاری چون سِر استرلینگ ماس با این خودرو رانندگی کرده اند. گفته می شود فراری با ساخت این خودرو توانسته است عنوان قهرمانی جهان در ساخت خودرو را در سال 1957 از آن خود کند.
مشاهده بخش 1 این مقاله در موتوتل: بخش 1
مشاهده بخش 2 این مقاله در موتوتل: بخش 2
مشاهده بخش 3 این مقاله در موتوتل: بخش 3
مشاهده بخش 4 این مقاله در موتوتل: بخش 4
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.