به گزارش سایپانیوز، چند سالی است که رقابت بین تأمین کنندگان سیستم اینفوتینمنت (سیستم صوتی، تصویری و اینترنتی روی داشبورد) شدیدتر شده و فواصل زمانی به روز رسانی ها هم کوتاه تر شده است. دلیل آن هم این است که تمامی پیشرفت هایی که در عرصه تلفن های هوشمند صورت می گیرد، به ویژه در بخش مکان یابی و نقشه خوانی [نویگیشن یا ناوبری] پخش موسیقی و سایر امکانات سر از صفحه نمایش روی داشبورد هم در می آورد.

هم کمپانی اَپل هم گوگل سخت کوشش می کنند رانندگان بتوانند حین رانندگی به تماس ها و ارتباطات خود به بهترین شکل و با کمترین حواس پرتی ادامه دهند. پیش از این خودروسازان اصرار داشتند که مونیتور یا صفحه نمایش روی خودرو باید طراحی جداگانه و مخصوص خودرو داشته باشد، اما آن چه واقعیت به آنها تحمیل کرد این بود که رانندگان بتوانند تلفن هوشمند خود را با سیم یا بی سیم به صفحه نمایش داشبورد وصل کنند. برای مثال به جای آن که صفحه نمایش داشبورد سیستم نقشه خوانی و مکان یابی مستقل داشته باشد، حالا می تواند همان اپلیکیشن های روی موبایل را نمایش دهد. حالا که همه متقاعد شده اند که صاحبان خودرو این گونه راحت تر هستند، تمرکز به روز رسانی ها روی موضوع دیگری قرار گرفته است. حالا که راننده علاقه دارد از تلفن همراه هوشمند خود روی مونتیور داشبورد استفاده کند، باید تغییراتی ایجاد شود که به رانندگی و هوشیاری راننده لطمه وارد نکند.

تقریبا تمامی خودروهای نو می توانند از مزیت های کارپلی کمپانی اپل بهره مند شوند اما این موضوع در مورد اندروید اتو صادق نیست مخصوصا محصولات ب ام و و تویوتا از همان اول با اَپل کار کرده اند و سیستم روی صفحه نمایش این خودروها کارپلی است. حالا هم که سیستم عامل iOS 13 آمده، و از 19 سپتامبر (28 شهریور) برای آیفون های 6s به بالا قابل نصب است، سیستم عامل کارپلی هم به روز رسانی خواهد شد.

جالب است که هم اندروید اتو و هم کارپلی از اشتباهات یکدیگر درس گرفته و نواقصی را جبران کرده اند که در رقیب وجود نداشته. یک مقایسه سریع این دو سیستم عامل نشان می دهد که به روزرسانی جدید باعث شده اندروید اتو آسان تر و کارپلی پیچیده تر شوند.

منبع: consumerreports.org

 

 

منبع: سایپا نیوز