نمایشگاه CES از آن دسته نمایشگاههایی است که به معرفی تکنولوژیهای جدید در سطح دنیا میپردازد. این نمایشگاه هر ساله در لاس وگاس آمریکا برگزار میشود و از اقصی نقاط جهان شرکتهای مختلفی را برای نمایش محصولات خود به این قطب از جهان میکشاند.
کمپانی بزرگ هوندا نیز در این نمایشگاه از محصولات و ایدههای بسیار جدید خود در زمینه حملونقل رونمایی کرد که به احتمال زیاد در سالهای آتی این محصولات را به تولید انبوه برساند. در بین این محصولات، موتورسیکلتی خودنمایی میکند که توانایی حفظ کردن وضعیت پایدار خود را دارد. این موتورسیکلت کانسپت که از فناوری رباتیک هوندا به منظور حفظ تعادل به هنگام توقف بهره میبرد،هوندا رایدینگ اسیست (Riding Asist) نام دارد. در موتوتل همراه ما باشید.
شرکت هوندا در ساخت این موتور به جای تکیه بر فناوری ژیروسکوپها، که موجب افزایش وزن شده و بنابر تجربه سایر شرکتها کیفیت سواری را نیز تغییر میدهد، از تکنولوژی رایدینگ اسیست استفاده کرده است. البته این تکنولوژی آنچنان جدید هم نیست، چرا که در حال حاضر کمپانی "ب.ام.دبلیو" از این تکنولوژی پیشرفته بهره میبرد. اما آنچه که هوندا در نمایشگاه امسال از آن پرده برداشت، با تکنولوژی از قبل ابداع شدهی کمپانی "بی.ام.دبلیو" تفاوت بسیار دارد. در سیستم ارائه شده از سوی بی.ام.دبلیو، این تکنولوژی مبتنی بر ژیروسکوپ تحقق یافته است، در حالی که هوندا استفاده از این تکنولوژی را مستقل از ژیروسکوپ ممکن ساخته است. وجود ژیروسکوپ در موتورسیکلتها باعث میشود که ایستاده و متعادل نگه داشتن آنها حتی به هنگام توقف کار سادهای باشد. دلیل اینکه کمپانی هوندا فناوری رایدینگ اسیست را در این محصول استفاده کرده این است که هوندا استفاده از ژیروسکوپها را علت سنگین شدن موتورسیکلت میداند و تجربه ای عجیب را برای موتورسواران به وجود میآورد.
بر همین اساس، هوندا بر روی یک تکنولوژی مبتنی بر وسیله نقلیه شخصیِ دیگر این کمپانی، موسوم به UNI-CUB تکیه کرده است؛ سیستمی که با تنظیم زاویه مایل فرمان در جهت حرکت و افزایش زاویه دوشاخهی جلو در هنگامی که موتورسوار در مسیر نسبتاً مستقیم رانندگی میکند، موجب بهبود پایداری موتورسیکلت میشود. کمپانی هوندا هنوز از اینکه این فناوری را چه زمانی در محصولات خود به کار خواهد برد حرفی به میان نیاورده است و تنها هدف این کمپانی از معرفی این فناوری شگفتانگیز، اثبات غیرمحال بودن آن است. فناوریای که در سالهای آتی انقلابی عظیم را در این صنعت به وجود خواهد آورد. تمامی ما همه روزه شاهد آن هستیم که افراد زیادی با خودروهای شخصی خود مسیرهایی را طی میکنند و سپس مجبور هستند خودروی خود را در محلی پارک کنند تا کار روزانه خود را انجام دهند. ازین جهت خودروهای موجود در سطح شهر به طور تقریبی 96 درصد از عمر خود را در حالت پارک سپری میکنند. از این رو ایده¬ای در ذهنهای خلاق پرورانده شده که بتوان از خودروهایی که در طول روز در پارکینگ هستند به منظور جابه جایی مسافران در مسافت¬های کوتاه به صورت اتوماتیک استفاده کرد. در این طرح در طول زمانی که مالک خودرو از آن استفاده نمی¬کند و خودرو در پارکینگ است تبدیل به وسیلهای برای حمل و نقل اشتراکی به صورت اتوماتیک میشود، این موضوع باعث می¬شود که شخص در مواقع حضور در محل کارش از این طریق کسب درآمد داشته باشد. با این حال این تنها ویژگی یگانه نیووی نیست که همگان را به خود جلب کرده است، مطابق گفتهی هوندا، نیووی از یک سیستم دستیار هوش مصنوعی بهره میبرد که دارای یک «موتور احساس» با نام هانا (HANA) است. هانا که مخفف عبارتی به معنای «دستیار شبکه خودکار هوندا» است، از یک مجموعه حسگر و دوربین برای تشخیص احساسات راننده و سرنشین استفاده میبرد و پس از تلاش برای درک قضاوتها و تصمیمات، به آنها در انتخاب گزینهها و پیشنهادهای بهتر کمک میکند.
نیووی امکان دسترسی به صفحات وب را نیز برای سرنشینان خود با یک پنل نمایشگر بزرگ لمسی فراهم کرده است.
علاوه بر این، دو صندلی با یک محفظه کوچک وسایل در عقب درنظر گرفته شده که شامل یک اسکیتبورد برقی برای «جابجایی در آخرین مایل» نیز میباشد. نکته دیگر اینکه در این کانسپت، اثری از سقف، پنجره، در و یا شیشه جلو نیست و بیشتر شبیه به یک جیپ روباز است.
البته باید در نظر گرفت که به احتمال زیاد همهی این ویژگیهای ذکر شده در تولید انبوه این کانسپت مشاهده نخواهد شد اما در آینده ای نه چندان دور این تکنولوژی ها را در دیگر محصولات هوندا خواهیم دید.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.