پژو به تازگی وارد بازی خودروهای الکتریکی شده است. درحالیکه رقبایی همچون رنو، نیسان و فولکسواگن از پلتفرمهای ویژه برای تولید خودروهای الکتریکی Zoe، لیف و ID.3 استفاده میکنند، پژو در حرکتی قابل پیشبینی به مشتریان خود اطمینان داده نیروی الکتریکی کاملاً قابلاعتنا خواهد بود و البته مدل جدید 208 الکتریکی به میزان زیادی همان سواری و احساس مدل بنزینی را القا میکند.
این خودروساز فرانسوی چیزی را به مشتریان ارائه میکند که دوست دارند؛ یعنی همان حس آشنا و قابلتشخیص بودن که افراد زیادی دوست دارند. خبر بهتر اینکه محصول جدید پژو قیمت بسیار رقابتیای داشته و بهای پایهی آن حدود 25 هزار پوند بوده و برای خرید مدل رده میانی Allure باید 26250 پوند بپردازید. خرید اقساطی این مدل نیز بهصورت سپردهی 4500 پوندی و اقساط ماهانهی 330 پوندی میباشد.
سواری پژو 208 الکتریکی نیز دوستداشتنی است. قطعاً زمان 8.1 ثانیهای برای شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو خیلی گیرا به نظر نمیرسد اما در حالت اسپورت شاهد شتاب رضایت بخشی خواهید بود و پاسخ خودرو در سرعتهای میانی نیز لذتبخش است.
فرمان کوچک پژو که به سنت این خودروساز در سالهای اخیر تبدیل شده همچنان با برخی سلایق همخوانی ندارد اما در کل حس خوبی را به راننده منتقل میکند. نیروی ترمز احیا شونده نیز کاملاً حس طبیعیای داشته و البته با قرار دادن اهرم دنده در حالت B میتوان میزان آن را افزایش داد.
اما چیزی که از ایدهآلهای ما فاصله دارد راحتی سواری است. مدل فول GT که در تست ما حضور داشت از رینگهای 17 اینچی استفاده کرده و در عبور از جادههای پیشبینی شده کمی ناهنجار عمل کرده ولی خب در بزرگراههای نرم سواری خوب و آرامی دارد. در داخل کابین صدای لاستیکها و سیستم تعلیق نیز به گوش میرسد هرچند آسایش پیشرانهی الکتریکی به این معنی است که 208 الکتریکی هنوز هم نسبت به خودروهای بنزینی ساکتتر است.
اما این کابین و بدنهی خودرو است که بیش از سواری شباهت خود به مدل عادی را نشان میدهد. کابین این خودرو ترکیبی هوشمندانه از متریال با رنگهای متضاد بوده و حس مدرن و تازهای را ایجاد میکنند. داشبورد نیز کاملاً روی تکنولوژیهای روز تمرکز کرده است.
یک صفحه لمسی 7 اینچی به همراه اندروید اتو، اپل کارپلی و میرورلینک بهصورت استاندارد وجود دارند؛ اما مدلهای مجهز به صفحهی 10 اینچی با ناوبری تام تام و ترافیک زنده عرضه میشوند.
البته آشنایی با طراحی منوها زمانبر بوده و هنوز هم گیجکننده به نظر میرسد؛ اما جدای از اینها باید به تجهیزات استاندارد و گرافیک بالای صفحهنمایش اشاره کنیم. شما در این خودرو حتی چندین درگاه USB در جلو و عقب خواهید داشت. حتی مدل پایهی 208 الکتریکی از شارژ بیسیم گوشی هوشمند و گرافیک سهبعدی پشت آمپرها سود میبرد.
شارژ این خودروی فرانسوی نیز به راحتی صورت میگیرد. در بال عقب میتوان درگاه شارژ را باز کرد و با استفاده از شارژرهای عمومی یا خانگی 208 الکتریکی را شارژ کرد. شارژ این خودرو با شارژر 7 کیلوواتی در حدود 8 ساعت طول میکشد درحالیکه در حدود 20 دقیقه و با استفاده از شارژر سریع میتوان برد الکتریکی حدود 160 کیلومتری را به دست آورد.
در نظر داشته باشید که دسترسی به سوکت های خانگی سهشاخه هزینهی بیشتری داشته و البته خیلی هم نباید به محدوده حرکتی اعلامی توسط سازنده دل خوش کنید.
با این وجود باید گفت تست کوتاه ما نشان میدهد پژو در دنیای واقعی مسافت حدود 320 کیلومتری را پوشش میدهد هرچند در زمستان این برد کمتر خواهد شد. البته این برد برای اکثر مصرفکنندگان کفایت میکند.
در کل باید گفت پژو 208 الکتریک حس جنبش و جوانی بالایی داشته و این موارد را رقبایی همچون رنو Zoe نمیتوانند ارائه کنند؛ بنابراین اگرچه این خودرو عیوب خاص خود را دارد اما در کل تازهواردی عالی در کلاس خودروهای کوچک است.
پژو 208 الکتریکی یک خودروی الکتریکی کوچک و پیشرفته است که حس هیجان و جوانی را ارائه میکند. تنها جای شرمساری این است که برد و زمان شارژ باتری خودرو خیلی جالب نیست و به این موضوعات باید سواری سؤالبرانگیز و نبود فضای قرار دادن کابلهای شارژ را نیز اضافه کرد.
مشخصات پژو 208 الکتریکی GT
- قیمت: 29650 پوند
- پیشرانه: الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 134 اسب بخار/300 نیوتون متر
- گیربکس: تک دنده، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.1 ثانیه
- حداکثر سرعت: 151 کیلومتر در ساعت
- محدوده حرکتی: 340 کیلومتر
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.