93 نشان دهنده‌ی تعداد ماه‌های متوالی افزایش فروش سوبارو در آمریکاست. یک رقم فوق‌العاده احساس‌برانگیز که سرانجام به پایان خود رسیده است. این خودروساز ژاپنی در ماه سپتامبر 2019 فروش 51,659 دستگاهی در آمریکا داشته که افت 9.4 درصدی نسبت به سپتامبر 2018 را نشان می‌دهد. اگرچه خاتمه‌ی یکی از بهترین رکوردهای دنیای خودرو موضوع ناراحت کننده‌ای محسوب می‌شود اما سوبارو اعلام کرده دلیل اصلی این افت فروش به وجود سه روز کمتر فروش در مقایسه با سپتامبر سال پیش مربوط می‌شود.


علیرغم اینکه فروش سوبارو در ماه پیش میلادی کاهش یافته اما فروش ابتدای سال آن تاکنون هنوز هم 4.4 درصد بیشتر از 9 ماه مشابه سال پیش می‌باشد. با فروش رکوردشکن 525,329 دستگاهی از ماه ژانویه تا سپتامبر، سوبارو مطمئن است که 2019 یک سال رکوردشکن دیگر برایش خواهد بود که آن‌هم به خاطر تلاش‌های عالی نمایندگی‌های این خودروساز می‌باشد.


مدیرعامل سوبارو در آمریکا گفته است:

به دلیل افت فروش سریع نسل پیشین لگاسی و اوت‌بک، فروش سالانه و ماه‌به‌ماه ما پس از 93 ماه پیاپی به پایان خود رسید. ما به دنبال افزایش فروش خود در ماه اکتبر بوده و می‌خواهیم در سال جاری به میزان فروش 700 دستگاهی دست‌یابیم که آن‌هم نشان دهنده‌ی رشد فروش پیاپی به مدت 12 سال خواهد بود.


آخرین باری که سوبارو با کاهش فروش خود مواجه شد به نوامبر سال 2011 مربوط می‌شود که فروش 17,657 دستگاهی داشت. این میزان فروش به معنی افت 15 درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال پیش از آن بود. برای مقایسه بد نیست بدانید سوبارو در سپتامبر 2019 فروش 13,421 دستگاهی برای فارستر داشته درحالی‌که کل فروش سال 2011 آن همان 17,657 دستگاه یاد شده بوده است. همچنین باید دانست تمامی محصولات این شرکت ماه پیش با افت فروش مواجه بوده‌اند و این میزان برای خودروی اسپورت BRZ بیشترین مقدار بوده است. سوبارو تنها 111 دستگاه از BRZ را به فروش رسانده که افت 60.9 درصدی نسبت به سپتامبر سال 2018 را نشان می‌دهد.

 

 

 

منبع: پدال