کراس بک لوکس DS4 به ایران وارد شد!
در سال 2014 شرکت سیتروئن از DS4هاچ بک خود که در ردهی محصولات لوکس دی اس قرار میگیرد رونمایی کرد. این خودروی هاچ بک در واقع از مدل سیتروئن دی اس 4 ساخته شده و بسیار به آن شبیه است. به تازگی نمایندگی آرین موتور این محصول را در نمایشگاه خود برای فروش در معرض بازدید قرار داده است. این خودرو که ظاهرش شبیه سایر مدلهای DS است قادر است نظر همه را بهسوی خود جلب کند. انحنای زیاد و چشمگیر انتهای سقف این خودروی هاچ بک سبب شده تا سازندهاش آن را کراس بک بنامد. با اینکه این مدل پایینتر از مدل DS5 قرار دارد اما از نظر مشخصات فنی با محصولات رده 5 شباهت زیادی دارد. اساس طراحی DS4 چیزی شبیه هیوندای ولاستر است؛ فرانسویها میخواستند DS4 چیزی متفاوتتر و خاصتر از C4 باشد و به همین دلیل اول از همه دستگیره دربهای عقبش را مخفی کردند تا نمای جانبیاش بیشتر شبیه کوپه باشد تا هاچبک. سپس اندکی به ارتفاع تعلیقش اضافه کردند، طوری که فاصله کفی خودرو تا زمین در DS4 سه سانتیمتر بیشتر از C4 است.
طراحی این خودرو بسیار ویژه است که میتوان برای آن شخصیتی منحصر به فرد و خوش اندام در نظر گرفت که همین موضوع مهمترین نقطهی قوت بازاریابان برای فروش این خودرو است. در مدل هاچبک این خودرو علاوه بر ال ای دی های تازه برای نور بالا، سپر جلو کمی تغییر کرده است و نحوهی قرار گرفتن مهشکنهای جلو در سپر عوض شده است. شاسی اندکی بالاتر از قبل قرار گرفته است و در برابر میلههای درخشان نقرهای سقف، چرخهای سیاهی در پایین قرار دارد که دو قطبی تیره و روشن ایجاد میکند. ظاهر این دو خودرو به خوبی از یکدیگر قابل تفکیک است و هر بینندهای که خودرو را حتی از جلو نگاه کند با نظر اول میتواند دی اس 4 کراس بک را از مدل هاچ بک همین خودور تشخیص بدهد، زیرا میلههای سقفی خاکستری دارد، دماغهی آن کاملا متفاوت است، بالچهی عقب آن سیاه است و ارتفاع شاسی آن 30 میلیمتر بیشتر است.
یک صفحه نمایش هفت اینچی برای سیستم اینفوتینمنت (اینوفورمیشن+ انترتینمنت = سرگرمی واطلاعات یا همان سمعی بصری که اطلاعات صوتی سیستم گویای خودرو نیز از همین طریق با راننده ارتباط برقرار میکند) این خودرو انتخاب شده است. این مدل خودرو صرفا دو مدل بنزینی و دیزلی دارد در حالی که مدل هاچبک شش نوع ترکیب فنی مختلف دارد. به همین دلیل موتور بنزینی مورد استفاده در این خودرو پیورتک 130 S&S با 130 اسب بخار توان و 230 نیوتن بر متر گشتاور است (و دو مدل اچ تی پی 165 و 210 نیز در خودروهای هاچ بک استفاده شده است) و برای موتور گازوییلی این خودرو نیز یک موتور دیزل بلو اچ دی ای با 120 اسب بخار توان و 300 نیوتن بر متر گشتاور استفاده شده است ( که برای مدل هاچبک دو توان 150 و 180 اسب بخار نیز تعبیه شده است). حجم موتور معادل1600 سی سی، دارای سوپر شارژر و تعداد سیلندرها4 عدد است.تعداد سوپاپها نیز به 16عدد میرسند. این موتورها در هر کیلومتر مسافتی که طی میکنند بین 97 تا 138 گرم دی اکسید کربن تولید میکنند که البته تا میزان زیادی بسته به دور موتور و دنده ی نادرست یا درستی که راننده انتخاب میکند بستگی دارد. نوع سیستم ترمز ABS + EBD + EBA است. دیسک و کالیبر ترمز جلو از نوع دیسکی خنک شونده با هواست و دیسک و کالیبر ترمز عقب از نوع دیسکی است. نوع سیستم تعلیق، مک فرسون و نوع سیستم فرمان تقویت شده الکتریکی و حساس به سرعت میباشد. این هاچبک 1430 کیلویی در 9 ثانیه میتواند سرعت خود را از صفر به صد برساند و حداکثر سرعتش 212 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت آن نیز 7.7 لیتر در 100 کیلومتر است.
از امکانات این خودرو میتوان به شیشه و آینهی تاشو برقی، قفل مرکزی، تهویه تنظیمشونده خودکار، درگاه یو اس بی و کنترل سیستم صوتی از فرمان، پدالهای آلومینیومی، سنسور پارک جلو و رینگهای 17اینچی آلومینیومی اشاره کرد. برای ایمنسازی آن نیز سیستمهای ترمز ABS، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، کنترل شش کشش و ایربگ در خودرو تعبیه شدهاند. DS4 در تستهای ایمنی Euroncap توانسته پنج ستاره بهدست آورد. نکتهای که باعث شده این خودرو متمایز شود این است که شیشههای عقبی آن امکان باز شدن ندارند! قیمت این محصول در حال حاضر 179میلیون تومان است و در ایران همردیف آلفا رومئو جولیتا و سئات لئون است، اما مسلماً مشتریان هریک از این خودروها بسیار متفاوت هستند و این خوردو مناسب افرادیست که به کیفیت ساخت و منحصربهفرد بودن، اهمیت ویژهای میدهند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.