با اینکه بازار خودروی چین در حال حاضر تعریف چندانی ندارد و همین موضوع یکی از دلایل ضرر هنگفت 4.4 میلیارد دلاری جگوار لندروور در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی می‌باشد اما بریتانیایی‌ها در سه‌ماهه گذشته سال 2019 با رشد فروش در چین روبرو بوده‌اند.


فروش خودروهای جگوار لندروور در چین در ماه سپتامبر با افزایش 18 درصدی به 8779 دستگاه، در ماه آگوست با رشد 17 درصدی به 8783 دستگاه و در ماه جولای با افزایش 40 درصدی به 8661 دستگاه رسیده است. همین امر باعث شده مدیرعامل جگوار لندروور درباره‌ی آینده خوش‌بین باشد.


به همین منوال مدیر تجاری ارشد جگوار لندروور هم احساس خوش‌بینی و البته احتیاط نسبت به آینده را داشته و از اشاره به وضعیت مالی شرکت در حال حاضر خودداری کرده است.


یکی از تحلیلگران صنعت خودرو می‌گوید وقتی همه‌چیز خوب بود جگوار لندروور حدود 77 هزار دلار سود از فروش هر دستگاه شاسی‌بلند لوکس رنجروور در چین به دست می‌آورد. البته سال پیش این آمار کلاً افت کرد.
این تحلیل‌گر بازار می‌گوید:

یکی از دلایلی که سال پیش سختی داشتیم به تصمیمات محتاطانه‌ای مربوط می‌شد. ما نمی‌خواستیم با افزایش تولید به هر قیمتی، افت فروش کلی در چین را جبران کنیم.

او خاطرنشان می‌سازد در آینده حضور در بازار خودروهای لوکس سخت‌تر از این هم خواهد شد:

با اینکه طلای بیشتری وجود دارد اما استخراج آن گران‌تر و گران‌تر خواهد شد. احتمالاً بازار خودروهای لوکس وضعیت پیچیده و سختی خواهد داشت.


بر پایه‌ی داده‌های منتشر شده، برند لندروور باید در مرکز توجهات مشتریان چینی باشد زیرا فروش آن در ماه آگوست با افزایش 36 درصدی به 6565 دستگاه رسیده درحالی‌که فروش برند جگوار افت 39 درصدی داشته و برابر با 2028 دستگاه بوده است.

 

 

 

منبع: پدال