نقد و بررسی لیفان 520
520 اولین خودروی تولیدی لیفان است که در سال 1387 وارد بازار ایران شد. این خودرو در بازار جهانی دارای دو نسخهی سدان و هاچ بک است. اما کرمان موتور فقط نسخهی سدان این خودرو را برای مونتاژ در ایران انتخاب کرد و خبری از نسخهی هاچ بک این خودرو در کشور نشد. 520 مانند بقیهی برادرزادههای خود از ایمنی قابل قبولی برخوردار نیست. این خودرو در تست تصادف موسسهی C NCAP که توسط خود کشور چین انجام میشود، توانست 3 ستاره از 5 ستاره کسب کند. اما در تستهای تصادف موسسهی Euro NCAP فقط 2 ستاره از 5 ستاره را کسب کرد. لیفان ترمزهای این خودرو را مجهز به سیستمهای ABS و EBDD کرده است. همچنین ترمزهای جلو و عقب خودرو نیز دارای سیستم دیسکی هستند. لیفان فقط قسمت راننده و سرنشین جلویی را مجهز به کیسههای هوا کرده است.
در همان اوایل مونتاژ لیفان 520 گیربکس این خودرو دارای مشکل شد که به لطف تلاشهای تیم مهندسی کرمان موتور این مشکل برطرف شد. پس از برطرف کردن مشکل، کرمان خودرو به همهی مالکان 520 فراخوان داد و از آنها خواست تا برای رفع مشکل این خودرو به نمایندگیهای این مرکز مراجعه کنند. لیفان 520 را میتوان جزء اولین خودروهای چینی دانست که از نظر طراحی ظاهر هیچ شباهتی به خودروهای بهنام اروپایی و آمریکایی ندارد. زمانی که وارد کابین این خودرو میشوید شاهد استفاده از مواد بیکیفیت پلاستیکی خشک هستید. فضای داخلی خودرو تا حد قابل قبولی بزرگ است. به لطف طراحی شرکت لیفان، 520 مناسب برای یک خانوادهی 4 نفره شده است. همچنین فضای عقبی خودرو نسبت به رقبایی همچون تندر 90 بزرگتر بوده و با داشتن پشت سریهای متحرک به خوبی میتواند پاسخگوی یک فرد قد بلند نیز باشد.
به لطف پنجرههای بزرگ این خودرو، کابین آن دارای روشنایی خوبی است.یکی دیگر از بزرگترین ایرادات 520 عایق بندی نامناسب موتور است. این عایق بندی نامناسب باعث شده تا وقتی در کابین خودرو هستید صدای موتور بیش از اندازه به گوشه شما برسد. در زیر کاپوت 520 یک پسشرانهی 1587 سیسی 4 سیلندر قرار دارد. این پیشرانه توان تولید 106 اسب بخار قدرت را دراد. 520 با داشتن یک گیربکس 5 سرعتهی دستی میتواند در عرض 13 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. 520 با دارا بودن این پیشرانه میتواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت برسد. لازم به ذکر است که سیستم پیشرانهی این خودرو دارای آلایندگی یوروی 3 است. لیفان 520 در هر صد کیلومتر به طور میانگین 6.4 لیتر بنزین مصرف میکند که توسط یک مخزن سوخت 51 لیتری پشتیبانی میشود.
همین مصرف سوخت پایین این خودرو باعث شده در بین رقبای خود یک پله بالاتر باشد. 520 از امکانات رفاهی خاصی برخوردار نیست. از امکانات این خودرو میتوان به رادیو و پخش CD، آیینهی برقی، فرمان تلسکوپی و سنسور دنده عقب اشاره کرد. این خودرو چند سال پس از تولیدش فیس لفت شد و با نام 520i به بازار ایران عرضه شد. جالب است بدانید که نسخهی فیس لیفت شده نیز در قسمت گیربکس دارای مشکل بود که کرمان موتور برای این نسخه نیز فراخوان داد و مشکل آن را رفع کرد. اگر قصد خرید این خودرو را در ایران دارید، میتوانید کارکردهی آن را حدود 20 میلیون تومان خریداری کنید. جالب است بدانید که با پرداخت همین مبلغ میتوانید نسخهی فیس لیفت شدهی این خودرو را خریداری کنید.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.