نقد و بررسی لیفان 820
لیفان 820 را میتوان لوکس ترین لیفان تولید شده تا به امروز دانست. خودرویی که در ششم بهمن ماه سال 1394 در نمایشگاه خودروی کرمان رونمایی شد. این خودرو نیز مانند بقیهی خودروهای لیفان توسط کرمان موتور عرضه میشود. البته زمان زیادی از رسیدن این خودرو به ایران تا اینکه آماده برای فروش شود گذشت. کرمان موتور نیز اعلام کرد دلیل این تعویق این بوده که لیفان 820 در حال تست بوده. کرمان موتور تستهای زیادی بر روی این خودرو انجام داده تا مطمئن شود در آینده مشکلی مانند گیربکسهای لیفان 520 را نداشته باشد. با خارج شدن نیسان ماکسیما از خط مونتاژ، میتوان لیفان 820 را لوکس ترین خودروی در حال مونتاژ دانست.لیفان 820 برای اولین بار در نمایشگاه پکن سال 2014 رونمایی شد. این خودرو با قرار گرفتن در کلاس سدان متوسط، رقبای بزرگی همچون تویوتا کمری و هیوندای سوناتا را در پیشرو دارد.
طراحان لیفان با تلفیق طراحیهای خودروسازهایی همچون بامو، تویوتا و هیوندای یک خودرویی با طراحی قابل قبول را روانهی بازار کردهاند. البته طراحیهای این خودرو تا حدی دارای ایراد است. اگر از بقل به این خودرو نگاه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که طراحی هر قسمت این خودرو از یک طراحی الهام گرفته شده است. همچنین اگر به تایرهای خودرو نگاه کنید متوجه خواهید که تایرهای 16 اینچی مقداری برای این خودرو کوچک است.در زیر کاپوت 820 یک پیشرانهی 2.4 لیتری 4 سیلندر یورو 4 قرار دارد. این پیشرانه که توان تولید 158 اسب بخار قدرت را دارد، میتواند در عرض 13.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. 820 میتواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو با دارا بودن مخزن سوخت 63 لیتری به طور ترکیبی 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف میکند. میتوان گفت که این مصرف برای این خودرو مقداری نامعقول است. البته کلا سیستم پیشرانهی این خودرو زیاد قابل تعریف نیست، زیرا که خودرو سازهای ژاپنی با همچین حجم موتوری حدود 180 اسب بخار قدرت تولید میکنند ( هیوندای سوناتا و تویوتا کمری).820 با یک گیربکس 6 سرعتهی اتوماتیک نیرو را به چرخهای جلوی این خودرو انتقال میدهد.با ورود به داخل کابین خودرو، شاهد یک الهام بزرگ از تویوتا کمری هستید. اندازهی ادوات و فرمان کاملا از کمری الهام گرفته شده است. گرچه امکانات و کیفیت این خودرو با تویوتا کمری زمین تا آسمان تفاوت دارد. 820 اسم خودروی لوکس لیفان را یدک میکشد، اما مواد استفاده شده در ساخت کابین این خودرو چنگی به دل نمیزند.
استفاده از مواد پلاستیکی نامرغوب و خشک، حس رانندگی مطلوبی را به راننده انتقال نمیدهد. لازم به ذکر است که روکش صندلیهای این خودرو چرمی بوده که باعث زیبایی کابین خودرو شده است. راجب به کیفیت چرم این خودرو هنوز نمیتوان صحبت کرد، باید کمی زمان از تحویل خودروها بگذرد تا ببینیم کیفیت چرمهای به کار رفته به چه صورت بوده. با اینکه 820 با واژهی لوکس فاصلهی زیادی دارد، اما از نظر فضای سرنشینان و راحتی صندلیها میتوان با خودروهای هم رده رقابت کند. 820 با داشتن 4685 میلیمتر طول، 1835 میلیمتر عرض و 1480 میلیمتر ارتفاع فضای مناسب برای 5 سرنشین را فراهم کرده است.از امکانات این خودرو میتوان به سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید ((Key-Less)، مانیتور 8 اینچی، گرمکن صندلیهای جلو، سانروف متحرک دو حالته، کروز کنترل، Day-Light، سنسور پارک و بلوتوث اشاره کرد. شما در بازار ایران میتوایند صفر این خودرو را با حدود مبلغ 90 میلیون تومان خریداری کنید.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.