معرفی ارزان قیمت ترین خودروهای چهار چرخ محرک
پوشیده شدن جادهها از برف و یخ مشکل عمدهی رانندگان در فصل زمستان است. بهترین راه رفع این مشکل، استفاده از لاستیک زمستانی است که پایداری، مقاومت و کشش خودرو را در چنین مسیرهایی زیاد میکند. اما به سهولت درمییابیم که سامانهی چهار چرخ محرک، رانندگی در یخ و برف را بسیار آسان میکند. اما تجهیز کردن خودرو به این ادوات نیازمند هزینهی زیاد نیست، چرا که اکنون خودروهای مجهز به چهارچرخ محرک بسیار ارزان قیمت هم در بازار موجود هستند. در نتیجه در این مقاله ده خودروی جدید مجهز به این سیستم را معرفی خواهیم کرد، که پایینترین قیمت را در بازار کنونی دارند. همچنین قیمتهای موجود در لیست به ارزانترین تیپ خودروهای مجهز به AWD تعلق دارند. در ادامه این مقاله در موتوتل همراه باشید.
سوبارو ایمپرزا سدان با قیمت ۱۹.۲۱۵ دلار
محصولات برند ژاپنی سوبارو به جز مدل اسپرت BRZ، بیشتر به دلیل چهارچرخهای محرک محبوب هستند. به همین روی در این مقاله ما سه مدل از محصولات سوبارو را معرفی خواهیم کرد که ارزان ترینِ مدلها، ایمپرزا است. به تازگی دو مدل جدید ایمپرزا در نسخههای هاچبک و سدان به بازار ارائه شده است. این نسل برروی پلتفرم جدیدی و با تحولات و تغییرات زیادی ساخته شده است. سوبارو ایمپرزا مجهز به گیربکس CVT نسخه ی اتوماتیک است که با قیمت ۲۰.۲۱۵ قابل خریداری است. اما اگر علاقهمند به خرید ارزان قیمتترین نسخهی ایمپرزا باشید، سدان گیربکس دستی به دلیل دستی بودن ارزان تر است. اگر هم تیپ هاچپک ایمپرزا مدنظر شماست، با ۵۰۰ دلار هزینه ی بیشتر از تیپ سدان میتوانید آن را بخرید.
جیپ رنگید با قیمت ۲۰.۹۹۰ دلار
جیپ رنگید با آن که هنوز بسیاری از تواناییهای جیپ را دارد، برای نخستین بار به قسمت کراس اوورهای ساب کامپکت وارد شده است. جیپ رنگید دو سیستم متفاوت چهارچرخ محرک فراهم و معرفی کرده است و دست مشتری را برای انتخاب باز گذاشته است. سیستم AWD ضریب پایین مشخصهی تریل هاوک (و همچنین قابل درخواست در تیپهای دیگر) است که البته مناسب آفرود است. بقیهی تیپهای مجهز به سیستم معمولی AWD حتی بدون سیستم ذکر شده هم خودروهایی توانا و مقرون به صرفه هستند. برای رانندگی در جادههای یخ و برفی زمستان، رنگید نسخهی ۴×۴ با لاستیکهای چسبنده و ۲۰ سانتیمتر فاصله از سطح زمین خودروی شایستهای است.
جیپ پاتریوت با قیمت ۲۱.۰۳۵ دلار
این خودرو یک کراس اوور توانا، جمع و جور و مقرون به صرفه است اما به زودی با نسل جدیدی از کامپس جایگزین میشود. خودروی پاتریوت با دو سیستم متفاوت چهار چرخ محرک عرضه شده است و هم چنین فاصلهی مناسب ۲۰.۵ سانتیمتری از سطح زمین دارد و برای رانندگی در جادههای لغزنده و برف و یخی زمستان مناسب است، اما مشخصههای منفی هم دارد. برای مثال این تیپ قدیمی شده است و ویژگیها و تکنولوژیهای مدرن رقیب، یعنی پاتریوت را ندارد. همچنین پاتریوت خودروی پرمصرفی است و در هر صد کیلومتری که در بزرگراه طی میکند ۸.۷ لیتر سوخت مصرف میکند.
میتسوبیشی لنسر با قیمت ۲۱.۱۳۰ دلار
باید توجه داشت که کمپانی میتسوبیشی در ماه آگوست تصمیم به توقف تولید لنسر را دارد اما تا آن زمان لنسر ارزان قیمت ترین خودروی مجهز به سیستم چهار چرخ محرک در دنیاست و هنوز هم میتوان او را خرید. نسخهی بسیار محبوب و پرشهرت لنسر نسخهی اسپرت اولوشن است و دارای سامانهی AWD است ولی در نسخههای معمولی لنسر هم این سیستم وجود دارد. قدرت موتور نسخهی معمولی ۱۷۰ اسب بخار است و پیشرانه ای با چهار سیلندر خطی دارد. این خودرو با آن که قدیمی شده است هنوز هم خودروی خاصی برای کشش و توان بیشتر در رانندگی زمستانی است.
مزدا CX-3 با قیمت ۲۲.۱۱۰ دلار
یک کراس اوور سابکامپکت ساخته شده بر اساس مزدا 2 دیگر در این مقاله مزدا CX-3 است. این یک خودرو با اتاق بسیار کوچک و تنگ است اما خودروی خوشمنظری است و رانندگی با آن لذت بیشتری از استاندارد تولیدات مزدا میدهد. به همین دلیل این مزدا با فضای کمتری از مزدا سهی هاچبک، گزینهی مقرون به صرفهای برای رانندگی در آب و هوای زمستان است. قدرت موتور این کراساوور ۱۴۶ اسب بخار است، از نوع دو لیتری چهار سیلندری و با تولید ۲۰۰ نیوتنمتر گشتاور. در تمام تیپهای این کراس اوور ساب کامپکت تولید ژاپن تنها همین پیشرانه قابل درخواست است.
هوندا HR-V با قیمت ۲۲.۳۶۵ دلار
این خودرو صندوق باری با ۶۵۶ لیتر حجم دارد تا کارآیی بالایی داشته باشد، همان هدفی که طراحان آن دنبال میکنند، ولی سبک ویژه یا رانندگی پرهیجانی ندارد. صندوق بزرگ کراساوور سابکامپکت برای چنین ماشین کوچکی توی ذوق میزند. ولی با آن که نسخهی دیفرانسیل جلوی این کراساوور را با گیربکسی شش سرعتی و دستی میتوان خرید برای آن که نسخهی مجهز به چهارچرخ محرک را داشته باشیم باید مدل چهارسیلندر ۱.۸ لیتری را با گیربکس CVT خرید. مصرف این خودرو بسیار بالا است چنان که در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر در بزرگراه و ۸.۷ لیتر در شهر مصرف میکند.
سوبارو XV با قیمت 22.570 دلار
با در نظر گرفتن این تفاوت که XV این مدل به طور ویژهای برای مسیرهایی با XV ناهموار و سخت ساخته شده است، این مدل دنباله روی نسل پیشین ایمپرزا است. در مقایسه با فاصله ی ۱۴ سانتیمتری ایمپرزا از سطح زمین، سیستم چهارچرخ محرک به گونهی استاندارد با فاصلهی ۲۲ سانتیمتر از سطح زمین، برای رانندگی در جادههای گلآلود و برفی مناسب است.
سوبارو لگاسی با قیمت ۲۲.۸۱۵ دلار
در میان سدانهای متوسط یکی از مقرون به صرفه ترین آن ها از لحاظ مجهز بودن به سیستم چهار چرخ محرک، لگاسی از بهترین هاست. در مقام مقایسهی قدرت و اندازه با ایمپرزا یک سر و گردن بالاتر است، پلتفرم لگاسی بر مبنای کراس اوور گرانبهای اوت بک با قیمت ۲۶ هزار دلار طراحی شده است.این سدان متوسط که در ژاپن و درتیپ پایه تولید شده است، ۱۷۵ اسب بخار قدرت دارد و به پیشرانه ی ۲.۵ لیتری چهارسیلندری با گشتاوری ۲۳۵ نیوتن متری تجهیز شده است. به صورت استاندارد گیربکس لگاسی CVT است. هم چنین کمپانی سوبارو یک لگاسی با پیشرانه ی بزرگتر ۳.۶ لیتری، تخت ۶ سیلندر ارائه میکند که قدرت بیشتری معادل ۲۵۶ اسب بخار دارد اما مصرف سوخت دومی به طرز چشمگیری بیشتر است.
جیپ کامپس با قیمت ۲۲.۹۳۵ دلار
این خودرو با پاتریوتی که پیشتر معرفی کردیم پلتفرم یکسانی دارد، و همان جیپ کامپسی نیست که در نمایشگاه خودروی لسآنجلس عرضه شد، در واقع نسل پیشین جیپ کامپس است. هرچند به زودی نسل جدید وارد بازار میشود اما هماکنون هم امکان خرید این جیپ قدیمی ارزانقیمت وجود دارد. کامپس قدیمیبه سیستم چهارچرخ محرک در تریم اسپرت تجهیز شده است و قیمت بسیار مناسب و به صرفهای دارد اما بهتر است تا عرضه ی کامپس جدید صبر کنیم.
نیسان جوک با قیمت ۲۳.۰۴۰ دلار
جوک طراحی عجیب و بسیار جالبی دارد و پیش از این که خودروهای کراس اوور با آن میزان محبوبیت و فروش بالا وارد بازار شوند، ارائه شد. پس از شش سال از معرفی جوک هنوز هم خودروی معتبری است و آن را در نسخههای نیسمو، استاندارد و حتی نمونهی اسپرتتر نیسمو Rs میتوان خرید. نسخهی چهار چرخ محرک جوک فقط با گیربکس CVT در کنار موتور ۱.۶ لیتری توربو شارژ ارائه میشود ولی برای این کراس اوور کوچک گیربکسی شش سرعته و دستی هم موجود است. جوک فضای صندوق کمی با ۳۰۰ لیتر حجم دارد، و سرنشینان عقب هم فضای محدودی دارند.(چون سقف شیبدار است.) رانندگی در جوک لذتبخش است و سیستم AWD اش قیمت مناسبی دارد. در آخر جوک ۱۶.۷ سانتیمتر از زمینفاصله دارد که برای مسیرهای برفی فاصله ی مناسبی است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.