معرفی هایما s7 توربو، محصول جدید تولید ایران خودرو
مدل توربو s7 هایما، به قصد تکرار موفقیتهای هایما اس ۷، طراحی و وارد بازار و عرصهی رقابت شد. از آنجایی که مشتریان ایرانخودرو از این خودرو استقبال کرده بودند و درخواست افزودن موتور قدرتمند توربو شارژ را به این مدل داده بودند، ایران خودرو با فناوری مدرن، دست به تولید هایما توربو اس ۷ زد. این محصول جدید، یک خودروی خوشمنظر، ایمن و مجهز است، که موتور پر قدرت توربو شارژ آن مزیت ویژهی این مدل است. موتور توربو شارژر مشخصههای مثبت بسیاری دارد از جمله آنکه، بدون اینکه حجم موتور را بالا ببرد شتاب و قدرت خودرو را بالا میبرد، سوخت را به طور کامل میسوزاند و مصرف و آلایندگی آن به نسبت یک موتور معمولی کمتر میشود و بهرهوری و راندمان سوخت را زیاد میکند.
نحوهی کارکرد موتور توربو شارژ:
سیستم توربو شارژ از یک مجموعه شامل توربینهایی در مسیر گازهای خروجی اگزوز و کمپرسوری در مسیر هوای ورودی موتور است. کمپرسور در اثر برخورد گاز های خروجی با پرههای توربین و چرخش محور آن به حرکت درمیآید. زمانی که کمپرسور در مسیر هوای وارد شده میچرخد، فشار هوا زیاد میشود و همچنین هوای وارد شده به موتور نیز زیاد میشود. در حقیقت سیستم توربو ظرفیت اسمی موتور را نادیده گرفته و پذیرش هوای موتور را افزایش میدهد، زمانیکه این فشار بالا میرود سوخت تزریقی ظرفیت بیشتری مییابد و عملکرد و قدرت موتور افزایش مییابد. البته باید توجه داشت زمانی که خودرو در ترافیک است یا نیازی به قدرت بالا در موتور نیست، این موتور عملکردی مانند موتورهای معمولی دارد و فقط وقتی که موتور نیازمند قدرت بالا باشد توربو شارژ نقش خود را ایفا میکند و این از آن جهت است که این سامانه از دور موتور ۱۷۰۰ دور در دقیقه به بالا شروع به فعالیت میکند و وارد عمل میشود. با یک مثال مفهوم را روشنتر میکنیم: موتور ۱۸۰۰ سی سی در ترافیک و هنگام عملکرد کم، قدرت موتور مانند یک موتور ۱۸۰۰ سی سی کار میکند. اما زمانیکه دور موتور از ۱۷۰۰ سیسی بالاتر میرود مثل یک موتور ۲۴۰۰ تولید قدرت میکند. همانگونه که گفته شد این قضیه سبب میشود که بهرهوری کلی موتور توربو شارژ به طرز چشمگیری بهبود یابد، چون سوخت به شکل کاملتری میسوزد.
در زیر، گزارشی مقایسهای ارائه کردیم:
ظاهر خودروی هایما توربو تغییر کرده است. ادوات موتوری، فنی و گیربکس تجهیز شدهاند، و ارتقاء کیفیت پیدا کرده است.طرح رینگها به کلی عوض شده است، سپر عقب به ضربهگیر جدیدی مجهز شده است، پایه باربند یا روف رک جدیدی نصب شده است، چراغهای مهشکن پدال، سپر و جلوپنچره هم کاملا تعویض به نوع جدیدتری شده اند. این طراحیهای جدید این مدل خودرو را پرقدرت و انرژیمدار کرده است. تجهیزات موتور، فنی و گیربکس خودروی مذکور، شامل موتور توربو شارژری با ۱.۸ لیتر حجم و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است. این موتور بهبود یافته کارکرد بهتری دارد، پرقدرت است، رانندگی در آن لذت بخش است، و احتراق به علت وجود فناوری VVT کاملتر است. همچنین، به کمک سیستم سوخترسانی بوش و نوع خاص شمع دو پلاتینهی این موتور، مصرف سوخت بسیار پایین است. با تست جادهی ده کیلومتری این موتور بسیار قابل اعتماد است. این ویژگی از فناوری شرکت میتسوبیشی ژاپن، همراه چهار شرکت برگزیدهی جهان و از جمله تامین کنندگان قطعات موتور بیامو زد۴ و گلف فولکس واگن، بر گرفته شده است. به علت استفاده از زنجیر جای تسمه تایم، دارای دوام بیشتر و با هرگونه روغن موتور و سوختی مطابق است(بر طبق استانداردهای بینالمللی تعریف شده) و نگهداری راحتتر و تعمیرات کمتری دارد. هم چنین دندهها از ۵ به ۶ در گیربکس بهبود یافتهاند و دندهها تیپ ترونیک هم میشوند( حالت دستی)، از فناوری کشور کرهیجنوبی در طراحی گیربکس (power tech کره جنوبی) بهره گرفته شده است و در آخر میان دندهها فضای خالی به قدریست که حرکت دنده روانتر است. همهی این موارد به نگهداری آسانتر و تعمیرات کمتر کمک میکنند. گفته شد که کیفیت نیز ارتقا یافته است، این به سبب: استفاده از فناوری کاهش سر و صدای کابین، وجود داشبورد نرم و با کیفیت تولید شده با قالب تحت فشار، و استفاده از مواد دوستدار و حافظ طبیعت در تزئینات کابین است.
سامانههای این خودرو، به ایمنی بسیار بالای آن کمک شایانی کردهاند، این سامانهها از این دست هستند:
- ABS سیستم ترمز ضد قفل
- EBD سیستم ترمز کمکی در موارد اورژانسی
- ESP سیستم کنترل پایداری الکتریکی
- TCS سیستم کنترل کشش
- BAS سیستم کمکی ترمز
- HSA سیستم کمکی حرکت در سربالاییها
این خودرو یک خودروی suv حقیقی است که از شاسی مخصوص چنین خودروهایی بهره برده است. این محصول از سیستم تعلیق مستقل برای چهارچرخ و فرمان برقی از تهیهکنندگان برجستهی ژاپنی( نمونه اش از در بیامو و تویوتا وجود دارد) استفاده کرده است. همچنین s7 توربو انرژی را از سه تا پنج درصد ذخیره میکند دارای کارکرد سریع و چالاک و سبک در سرعت پایین و پایداری در سرعتهای بالاست، و در نگهداری و تعمیر و تامین و استفاده کم هزینه است. دوربین آن باکیفیت و ۳۶۰ درجه میباشد. در آخر تفاوت های اس۷ با مدل پیشین را ذکر خواهیم کرد، ظاهر خودروها با یکدیگر تفاوت دارد، موتور توربو شارژر با خصوصیاتی که ذکر کردیم متفاوت است، گیربکس ۶ دنده دستی و اتوماتیک در مدل جدید ساخت کره لحاظ شده است و دوربین ۳۶۰ درجه نیز به آن افزوده شده است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.