اخیرا سدان کامپکت ارزان قیمتی با نام سلستا وارد بازار چین شده که ساخت کمپانی هیوندای است و قرار است از ماه آینده با قیمتی بین 105 هزار یوآن (15,270 دلار) تا 125 هزار یوآن (18,180 دلار) به‌فروش برسد. این خودرو یکی از محصولات جدیدی هیوندای است که در نمایشگاه خودرو گوانگجو چین رونمایی شد. عموم شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان به خاطر بازار بکر و پرجمعیت چین، معمولا خودروهایی اختصاصی تنها برای چینی‌ها طراحی می‌کنند و یا محصولات عمومی خود را با یک‌سری تغییرات ویژه و بعضا امکانات بیشتر، تنها در بازار چین عرضه می‌کنند. در موتوتل همراه ما باشید.

حال شرکت خودروسازی هیوندای هم برای افزایش سهم خود در بازار بزرگ چین، علاوه بر عرضه محصولات عمومی خود در این کشور، اقدام به معرفی عنوان "سلستا Celesta" کرده است. سلستا دارای طراحی بیرونی جدید و براساس طراحی مجسمه سیال هیوندای ساخته شده. خودرویی با ابعاد طولی 4510 میلی‌متر، عرض 1756 میلی‌متر، ارتفاع 1470 میلی‌متر و فاصله‌ی دو محور 2650 میلی‌متر است. سلستا در واقع قرار است به‌جای مدل الانترا Yuedong وارد بازار شود. مدل الانترا Yuedong چهارمین نسل از این خانواده است که محصول مشترک دو شرکت Beijing-Hyundai است و در چین تولید می‌شود. کمپانی هیوندای تولید الانترا را در سال 2010 متوقف کرد.
Beijing-Hyundai علاقه‌ی زیادی به تولید خودروهای مدل قدیمی دارد و در حال حاضر به تولید نسل سوم و پنجم الانترا، نسل 4و5 سوناتا و نسل اول سانتافه می‌پردازد. به این خاطر که به‌زودی مدل جدید سلستا قرار است جای الانترا را بگیرد، قیمت الانترا Yuedong رو به کاهش است. به‌طوری‌که قیمت بالاترین نسخه‌ی آن هم‌اکنون به 95,800 یوآن (13,900 دلار) کاهش پیدا کرده است. در الانترا Yuedong یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندره با قدرت 123 اسب بخار قرار گرفته و نیروی آن با کمک گیربکس چهار سرعته‌ی اتوماتیک یا پنج سرعته‌ی دستی انتقال می‌یابد. اما در سلستا گیربکس‌های جدیدی قرار گرفته که شامل یک شش سرعته‌ی دستی و یک شش سرعته‌ی اتوماتیک می‌شود. از نظر قیمت نیز سلستا در اندازه و قیمت، بیشتر به سایر محصولات هیوندای شباهت دارد.
طراحی داشبورد سلستا هم پیشرفت چشمگیری داشته اما همچنان از رنگ‌های خسته‌کننده‌ی مشکی و خاکستری در آن استفاده شده. در فرمان این خودرو هم شاهد تغییرات و طراحی جدیدی هستیم اما صفحه آمپر آن آنالوگ بوده و نمایشگری کوچک در وسط آن تعبیه شده است که صفحه‌ ‌نمایش هشت اینچی آن بسیار ارزان‌قیمت به نظر می‌آید.



هنگامی که از جلو به بدنه‌ی خودرو نگاه می‌کنیم متوجه شباهت بسیارش با سایر نسل‌های الانترا می‌شویم. اما در عقب آن  شباهتی دیده نمی‌شود و سلستا در این قسمت با جا پلاکی که درون سپر قرار گرفته و چراغ‌هایی افقی، فرم ساده‌ای‌ به‌خود می‌گیرد و شباهتی به سایر محصولات این شرکت کره‌ای ندارد.