نمایشگاه دیترویت که هرساله کار خود را همزمان با آغاز سال نو میلادی شروع میکند، امسال هم طی هفت روز جدیدترین خودروهای کمپانیها را به نمایش گذاشت. در ادامه به بررسی بهترین خودروهای به نمایش درآمده در دیترویت خواهیم پرداخت. در موتوتل همراه ما باشید.
مرسدس بنزE کلاس کوپه 2018
اولین خودروی جدیدی که توانسته در نمایشگاه دیترویت نظر همگان را جلب کند، جدیدترین نسخهی مرسدس بنز E کلاس کوپه 2018 است. مرسدس بنز کلاس E کوپه ۲۰۱۸، از ظاهر شیکتر و ظریفتری در مقایسه با نسل قبل خود برخوردار است؛ چراغهای جدید عقب و پیشرانهی دیزلی ۴ سیلندر که قدرتی معادل با ۱۹۴۴ اسب بخار دارد، قابل سفارش است. مرسدس بنز کلاس E کوپه، بخشی از استراتژی بزرگ مرسدس جهت حفظ برتری در بازار فروش خودروهای لوکس و ممتاز در سال ۲۰۱۷ است. کلاس E کوپه، یکی از چندین دلیلی است که مرسدس بنز با اعتمادبهنفس در پی پیشروی و نگاه به آینده است. نسخهی کوپه، ۱۲.۲ سانتیمتر طویلتر و ۷.۳۶ سانتیمتر عریضتر از نسخهی معمولی است. تغییرات این نسخه شامل طول بیشتر و چراغهای LED جدید در عقب است که حین بازشدن خودرو، چراغها از قسمت میانی به سمت بیرون روشن میشوند و زمانیکه خودرو قفل میشود، این کار در جهت مخالف صورت میگیرد.
آئودیQ8 کانسپت
دومین خودرویی که معرفی خواهیم کرد، کانسپت خیرهکنندهی آئودی است که میتوان گفت از نظر طراحی، جزو بهترینهای این کمپانی است. نسخهی کانسپت Q8 مجهز به یک قوای محرکهی پلاگین هیبریدی است که شامل یک پیشرانهی بنزینی 3 لیتری V6 توربو با 330 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور و یک موتور الکتریکی با 120 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور میشود. خروجی کل این سیستم 450 اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم 700 نیوتن متر است که شتاب صفرتا صد 5.4 ثانیهای را برای این SUV کوپهی آلمانی فراهم میکند. همچنین Q8 کانسپت مجهز به یک پکیج باطری لیتیوم یون 18 کیلووات ساعتی شده است که خودرو را قادر میسازد تا 60 کیلومتر را بدون استفاده از قطرهای بنزین و بهصورت تمام برقی طی کند.
کیا استینگر GT
پس از نمایش کانسپتهای مختلف و شایعات مربوط در اخبار خودرو، بالاخره کیا به قولش عمل کرد و خودروی سدان اسپورت خود را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرد. کاپوت بلند، صندوق بار کوچک، دیفرانسیل تک (عقب) یا جفت، بدنه چهار درب و شیشه عقب شیبدار ویژگیهای اصلی اِستینگر هستند و موجب شباهت آن به خودروهای اسپورتبَک و نیز انواع گرن کوپه شدهاند! در بخش فنی دو گزینه وجود دارد: چهار سیلندر توربو تِتا (Theta) تزریق مستقیم با توان و گشتاور به ترتیب 255 اسب بخار و 352.5 نیوتونمتر؛ شش سیلندر توربو دوقلوی لامبدا (Lambda) 365 اسب بخاری و 509.7 نیوتونمتری. همچنین تمامی مدلها از جعبهدنده هشت سرعته خودکار مجهز به پدالهای تعویض پشت فرمان و پنج حالت رانندگی مختلف سود میبرند. آلبرت بیِرمان (Albert Biermann) مدیر اسبق بخش M اسپورت بامو که آپریل 2015 به استخدام کیا درآمد، هدایت بخش توسعه فنی و هندلینگ خودروی جدید را بر عهده داشته و میتوان گفت عملکرد استینگِر در این زمینه کاملاً نتیجه تواناییها و دانش اوست. وی هماکنون در تأسیسات 12 هزارنفری جدید “سواری و هندلینگ” کمپانی واقع در نامیانگ (Namyang) کره جنوبی مشغول به کار میباشد؛ جایی که یکی از بزرگترین تأسیسات R&D آسیا محسوب میگردد.
تویوتا کمری 2018
از جالبترین خودروهایی که در نمایشگاه رونمایی شد، نسخه جدید سدان تویوتا کمری است که ظاهری اسپرتتر بهخود گرفته. همچنین در این خودرو دو نوع موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی و موتوری 3.5 لیتری شش سیلندری V قرار میگیرد و دارای دو جعبه دنده 8 سرعتی اتوماتیک و یا اتوماتیک CVT است.
لکسوسLS 500
همانطور که انتظار میرفت لکسوس در نمایشگاه دیترویت 2017 از پرچمدار محصولاتش، سدان تجملی LS، رونمایی کرد. در واقع این خودرو، مجللترین خودروی لکسوس محسوب میشود. سدان جدید لکسوس، با ابعاد 5.3 متر طول، 2 متر عرض و ارتفاع 1.41 متر، خودرویی بزرگ و جادار است که با طراحی مدرن و با زبان طراحی L-finesse لکسوس، ظاهری قابل توجه پیدا کرده. لکسوس LS 500 جلوپنجره مشبک بزرگ ذوزنقهای و چراغهای کشیده و ریز LED و بومرنگی را از نسلهای قبل خود به ارث برده است. همچنین استفاده از مواد سبکوزن در ساختار نسل جدید LS مانند آلومینیوم موجب شده که وزن این خودرو بیش از 90 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش پیدا کند. نمای داخلی لکسوس همیشه کنترل کیفیت بسیار سختگیرانهای داشته است و در لکسوس LS 500 با چرم مرغوب صندلیها و طراحی چشمنواز داشبورد،کاملتر میشود. نهتنها انواع مختلفی از چوب و چرم در رنگهای گوناگون برای خریداران قابل سفارش است که نور داخل اتاق نیز میتواند رنگ سفارشی داشته باشد. روی طراحی درهای لکسوس LS 500 بسیار دقیق کار شده است و علاوه بر استفادهی هنرمندانه از چرم و چوب، طرح محل استراحت آرنج به زیبایی آن افزوده است. لکسوس LS 500 به موتور3.5 لیتری V6 جدیدی مجهز است که با کمک دو توربو، 415 اسببخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و جالب است بدانید که هم قدرت و هم گشتاور این پیشرانه جدید از موتور5.0 لیتری V8 نسل قبل LS بهتر است. علاوهبر اینها، وجود گیربکس 10 سرعته اتومات جدید لکسوس نیز باعث شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو به حدود 4.5 ثانیه برسد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.