تولید اولین خودروی مجهز به چهار کیسه‌ی هوا ‌و سقف بازشونده تولید ایران

شرکت خودرو سازی ایران خودرو در شرایط خوبی که بعد از توافق هسته‌ای و برجام ایجاد شد، و در سال اقتصاد مقاومتی از توانمندی‌های متخصصان و مهندسین کشور برای تولید محصولات خود استفاده کرد. سرانجام خودروی جدیدی از دو مدل پیشین خود که در مرکز تحقیقات این شرکت طراحی شده بودند، به بازار ارائه کرد.این شرکت برای آن که سهم خود در برند ملی و داخلی را در محصولات خود بیشتر کند، خودروی دنا را باز‌طراحی یا فیس لیفت و با عنوان دناپلاس به بازار ارائه کرد. هم چنین بنا به درخواست‌های مشتریان این شرکت که خودروی مناسب خانواده درخواست کرده بودند و برای آن‌که سهم شرکت را در بازار کلاس  C حفظ کند، پژو 207i  صندوق دار را طراحی و تولید و تجاری‌سازی ‌کرد.این تولیدات جدید برمبنای توسعه و طراحی نو که از هدف‌های اصلی این شرکت است وارد بازار خواهند شد. خودروی پژو 207i  صندوق‌دار در نیمه‌ی اول سال پیش‌رو و دنا پلاس تا پایان سال جاری تجاری سازی شده و وارد بازار خواهند شد.خودروی 207i  ادوات و تجهیزات مدرن و به روزی دارد‌ و بر مبنای درخواست و نیاز بازار، خودروهای کلاس C و تولید خودرویی جادار برای خانواده، هم‌چنین مقررات پژو ‌و استاندارد‌های آن، طراحی و ساخته شده است. این خودرو با تغییرات و ویژگی‌های جدیدی وارد بازار می‌شود.خودروی ۲۰۷ نزدیک به ۴۰ مورد قطعات و مجموعه‌های غیرمشترک وجدید نسبت به مدل ۲۰۶ صندوق‌دار  ‌و ۱۶۵ قطعه و مجموعه‌ی مشترک با آن مدل دارد. این قطعات با توانمندی‌های شرکت ساپکو و سازندگان داخل کشور تولید و ارائه شده است‌. هم چنین از طراحان و سازندگان هاچ‌بک برای این‌ قطعات جدید هم استفاده شده است. تعدادی قطعه وجود دارد که به طور اختصاصی برای این خودرو طراحی شده است:

قطعات بدنه‌ای شامل قطعات داخلی در‌های جانبی و تغییرات درِ صندوق

چراغ‌های عقب و سپر عقب با طراحی جدید

دوربین دید عقب با طراحی نو

غربیلک فرمان چرمی مجهز به کلیدهای کنترلی

آینه‌های جانبی تاشو

قاب ستون‌ها و دسته راهنمای جدید

 اسپویلر

شبرنگ روی سپر عقب

رینگ‌های طرح  نو

دستگیره صندوق عقب جدید

دسته سیم شامل دسته سیم داخل اتاق

 درهای جانبی

از آن‌جایی که تحویل محصول در موعد مقرر بسیار مهم است، با فعالیت مشترک معاونت‌ کیفیت ایران خودرو، ساپکو، معاونت مهندسی و سازندگان قطعات جدید برنامه‌ی زمان‌بندی پروژه در مراحل طراحی خودرو، قالب‌گیری، صنعتی شدن و تجاری کردن یا تست‌های ارزش‌یابی محصول، صحه‌گذاری و فرایند گرفتن مجوز شماره گذاری تهیه شده است.فاز اجرایی پروژه شامل هدف گذاری و راهبرد‌های کلان پژو ۲۰۷i صندوق‌دار، استراتژی های کیفیتی و مقررات بازار آماده شده است.از کارهای دیگری که انجام شده است می‌توان به تعریف محصول تولید شده در سطح خودرو، انتخاب ظاهر خودرو و تعریف خودرو در سطح سیستم اشاره کرد که مشخصات ظاهری خودرو و رندرهای مطلوب قطعاتی چون شبرنگ، سپر عقب و اسپویلر، آماده‌سازی شده و به سازندگان تحویل داده شده است‌. هم‌چنین ویژگی‌های دیگری مثل آینه‌های تاشونده و دوربین دید عقب، محصولات دیگری است که مشخصاتشان به سازندگان تحویل داده شده است.مشخصات فنی خودرو، برنامه‌ی زمانی تست‌های خودرو، برنامه‌ی تایید کیفیت محصول و قطعات و طرح کیفیت طراحی نیز تهیه شده است.
ارزیابی کافی برای برآورد هزینه‌های قطعه، سیستم و خودرو برای سرمایه گذاری ایران خودرو، ساپکو و سازندگان قطعات نیز انجام شده است.هم چنین قطعات و مجموعه های ۲۰۷i  طراحی شده‌اند و در مرحله‌ی مونتاژ اولیه و ساخت نمونه برای تست‌های ارزیابی هستند. برخی از طراحی‌ها و مونتاژهای اولیه به اتمام رسیده و به شرکت تامین‌کننده‌ی قطعات یا ساپکو برای تولید قطعات و شروع قالب سازی ارائه شده‌اند. با آغاز مرحله‌ی ساخت نمونه و انجام تست‌های صحه‌گذاری، برای آنالیز مهندسی مقدمات کافی انجام شده است. هم چنین نمونه‌ی قطعه‌های پروتوتایپ، برای بررسی خودرو، نقشه و طرح‌شان تمام شده است.گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاور میانه، این خودرو را با طراحی استایل توسط متخصصان مرکز طراحی خود، بسیار ایمن و مجهز به کیسه‌های هوای جانبی، چهار ایربگه و مجهز به دوربین دید عقب جدید و سیستم چند رسانه‌ای بهبود یافته و با هدف حفظ سهم خود در بازار کلاس C و رضایت‌مندی کامل مشتریان تولید کرده است.در تولید این خودرو تنها در زمینه‌ی صنعتی سازی، قالب سازی و جیگ، طراحی و نصب و راه اندازی تجهیزات خط تولید با شرکت‌های معتبری چون تایم و آیکید همکاری کرده است.