نتایج ناامیدکننده‌ی نیسان تیتان در تست‌های تصادف

در آذرماه 95 سازمان ارزیابی ایمنی خودروی آمریکای لاتین، به سراغ نیسان مورانو رفت تا آخرین تست‌های خود را در مورد نسل سوم مدل 2015 این خودرو انجام دهد. اما نتایج آزمون‌ها در مورد این خودرو چنگی به دل نمی زند چرا که نسل جدید نیسان مورانو با وجود مجهز بودن به 7 کیسه هوا و حتی سیستم کنترل پایداری الکترونیکی باز هم نتوانست نمرات خوبی از تست‌های سازمان ایمنی آمریکای لاتین یعنی  NCAP کسب کند. بر اساس آنچه این سازمان اعلام کرده است، نیسان مورانو نسل سوم فقط توانست 2 ستاره ایمنی مربوط به حفاظت از سرنشینان جلو را کسب کند که عمدتا به خاطر حرکت ستون فرمان به سمت راننده در تصادف‌های از ناحیه‌ی روبرو و همین طور آسیب‌های واردشده به بدن و پاهای راننده در زمان تصادف در زمان تصادفات از ناحیه‌ی جانبی بوده است.ماجرا به این جا ختم نمی‌شود بلکه حتی نیسان تایتان 2017 هم که اخیرا توسط IIHS، مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است، مانند برادرش پیکاپ نیسان مورانو، نتایج ناامیدکننده‌ای از خود بروز داده است که برای وجهه و اعتبار کمپانی باسابقه‌ی نیسان یک صدمه‌ی بزرگ خواهد بود.
بر اساس اعلام سازمان ایمنی IIHS در زمان تصادف با مانع، قسمت جلویی خودروی نیسان تایوان کاملا جمع شده و بدنه و ستون جلو به عمق 28 سانتی‌متر به داخل کابین نفوذ کرده است. حتی پدال‌ها هم تا نزدیک صندلی راننده جمع شده است که به طور قطع می‌تواند باعث آسیب شدید به پاهای راننده شود.هرچند خودروهایی مطرحی نظیر شورلت سیلورادو 1500، دوج رم 1500 و یا تویوتا توندرا 2017 هم در بعضی از تست‌های ایمنی نمرات خوبی کسب نکرده‌اند و این وضعیت تنها منحصر به خودروی پیکاپ نیست اما نکته اینجاست که این خودروها بر خلاف نیسان تایتان در تست تصادف جلو عملکرد خوبی داشته‌اند.گفتنی است که در حال حاضر تنها خودروی پی کاپی که توانسته 5 ستاره ایمنی را نصیب خود کند هوندا ریجلاین است. این خودرو از نظر مقاومت سقف، تصادف از کنار و همپوشانی جلو و تصادف از پشت موفق شده نمرات خوبی به دست آورد. این موارد در کنار سیستم‌های ایمنی باعث شدند هوندا ریجلاین بتواند از سوی سارمان IIHS موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی شود.