کنفرانس خبری ایرتویا – پر فروش ترین محصول ایرانخودرو کدام اتومبیل است؟
شرکت ایرتویا به عنوان نمایندهی رسمی شرکت تویوتا در ایران در روز دوشنبه 11 بهمنماه،یک کنفرانس خبری با حضور آقایان عبدالرضا فهیمی، به عنوان مدیرعامل این شرکت، کوروش مرشد سلوک به عنوان عضو هیئتمدیره و فرزاد صالحی در مقام مدیریت بازاریابی شرکت ایرتویا برگزار کرد. در موتوتل همراه ما باشید.
آقای فهیمی، مدیرعامل ایرتوپا در این کنفرانس مطبوعاتی ضمن اشاره به نکات و موارد مختلف، نخستین مشکل را تولید خودرو توسط واردکنندگان عنوان کرد، به این صورت که واردکنندگان باید خط تولید داشته باشند و به میزان 50 درصد از تولیدات خود میتواند خودرو وارد کنند. مدیر عام ایرتویا این طر اظهارنظر کرد که این قانون میتواند منجر به یک بحران بزرگ در واردات خودرو به کشورمان شود. هم چنین اینکه از نظر تجارت، همواره بهتر است صادرات یک برند توسط خود صاحب برند انجام گیرد نه توسط شرکتی که ربطی به آن ندارد. فهیمی در ادامه اضافه کرد که در شرکت تویوتا، بر اساس مفهومی که وجود دارد تولید خودرو باید به اندازهی سفارش گرفتهشده انجام گیرد و همین امر باعث درست مصرف شدن منابع میشود اما در کشور ما خودروسازان ابتدا تولید میکنند و سپس دنبال خریدار برای محصولات خود میگردند.
فهیمی اضافه کرد که در حال حاضر رئیسجمهور جدید ایالاتمتحده هم شرکتهای خودرویی که واردات دارند را تهدید کرده و همچنان آنها را به تعرفه بیشتر تهدید میکند. و حتی اگر این تعرفهی جاری که در واقع بیشتر از صد در صد قیمت خودرو است کافی نباشد، میتوان این رقم را بالاتر هم برد و یا حتی در اقدامی دیگر صندوقی برای حمایت از تولید راه انداری کرد. راهحلهای فعلی برای صادرات محصولات داخلی توسط شرکتهای واردکننده، امری غیرمنطقی به نظر میرسد.
هم چنین فهیمی خبر داد که شرکت ایرتویا در نمایشگاه خودروی تهران از 3 مدل جدید از خودروهای خود رونمایی خواهد کرد. این مسئول در مورد امکان تولید در داخل کشور هم اینطور توضیح داد که حضور در بازار ایران و تولید در کشورمان از طرف آمریکا منع نشده است اما هنوز هم شرکتها به دلایل سیاسی و یا به خاطر منافع اقتصادی حاضر به این کار نیستند.
در ادامه سلوکی گفت که در اولین اقدام و در سال 94، واردکنندگان متفرقه حذف گردیدند، به این صورت واردات به طور کامل توسط اعضای انجمن واردکنندگان اتفاق افتاد که امر بسیار مثبتی بود و موجب نظم در واردات خودرو شد. اما طرحی که جدیدا ارائهشده در صورت تصویب میتواند وضعیت واردات خودرو را دگرگون کند.
در ادامه یکی از خبرنگاران حاضر در نشست سوال کرد که اگر ایرتویا نمایندهی رسمی تویوتا در ایران است، چرا نام ایرتویا در سایت رسمی تویوتا ثبت نشده است؟
فهیمی در پاسخ به این خبرنگار توضیح داد که سایت شرکت تویوتا یک رسانه برای اطلاعرسانی است اما از آن بیشتر استفادهی سیاسی میشود و اصل، مدارکی است که در مرکز اصناف ثبت شده است و در آنها شرکت تویوتا نمایندگی ایرتویا را در ایران تایید کرده است و حتی مکاتبات زیادی در هر روز بین شرکت ایرتویا و تویوتا انجام میگیرد. برای اثبات بیشتر این موضوع، جوایزی که تا به حال ایرتویا از شرکت تویوتا دریافت کرده است در معرض دید خبرنگاران قرار داده شده بود که تصاویر آنها در ذیل قرار دادهشده است.
سلوکی در خلال این کنفرانس اعلام کرد، هولدینگ این شرکت، تولید خودرو را هم در نظر دارد و حتی زیرساختهای لازم برای آن هم انجام گرفته است و احتمالا در اواخر سال 96 و یا در اوایل سال 97، محصولات این شرکت روی خط تولید می روند. با این حال سلوکی در مورد برند این محصولات توضیحی نداد.
اما پرفروشترین محصول شرکت تویوتا در کشورمان چیست؟
مدیرعامل ایرتویا در جواب به خبرنگاری که در مورد فروش و واردات این شرکت سوال کرده بود توضیح داد که امسال در واردات خودرو رشد بسیاری به وجود داشته. از بین محصولات شرکت تویوتا نیز خودروی پریوس، بیشترین فروش را در بین محصولات این شرکت در سال جاری داشته است. این موضوع بسیار جالب است به طوری که حتی خود تویوتا هم از این اتفاق شگفتزده شده است. فروش بالای پریوس هیبریدی، نشاندهندهی درک بالای ایرانیان در مورد ماشینهای هیبریدی و مزایای محیط زیستی آنها است. این در حالی است که در بازار دیگر کشورها، برای فروش این خودرو احتیاج به تبلیغات و فرهنگسازی زیادی وجود دارد اما میزان فروش این خودرو در کشورمان به سرعت و یا ضریبی مثبت رشد میکند که واقعا جالب توجه است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.