جدیدترین خودروی کمری ساخت کمپانی تویوتا در میانهی دیماه امسال و در نمایشگاه دیترویت رونمایی شد. کمری 2018 در حالی معرفی شد که ظاهری بسیار متفاوت نسبت به گذشته خود پیدا کرده بود و از نظر مشخصه و سیستمهای فنی نیز دچار تغییراتی شده بود. در مقالات پیشین موتوتل به تفصیل به معرفی این خودرو پرداختهایم، در این مقاله قصد داریم تعدادی از حقایق جالب را در مورد این خودروی زیبا با شما در میان بگذاریم. در موتوتل همراه ما باشید.
- پهن تر، طولانی تر و پایین تر
اگر کمی به اندازهها و ابعاد تویوتا کمری 2018 دقت کنید متوجه خواهید شد که تویوتا برای این خودروی جدید، علاوه بر طراحی ظاهری جدید، اندازهها و ابعاد جدیدی را هم در نظر گرفته است. به صورتی که ارتفاع این خودرو با 1.2 اینچ کاهش، طولش با 0.4 اینچ افزایش و عرضش با 1.3 اینچ افزایش همراه بوده است.
2-وجود سامانهی تعلیق سراسر کنترل شده
خودروهای سدان و پرو فروش مانند تویوتا کمری، به نسبت دارای قیمت پایینی در بازارهای بینالمللی هستند. این خودرو معمولا دارای سامانهی تعلیق کنترل شونده بر روی چرخهای جلو است اما از سیستم تعلیقی ساده برای چرخهای عقب استفاده میکنند؛ اما این بار تویوتا کمری 2018 مجهز به یک سیستم تعلیقی سراسر کنترل شده است. این سیستم تعلیف پویای دینامیکی باعث هدایت پذیری بیشتر در این خودرو میشود و رانندگی با تویوتا کمری را بسیار لذتبخش تر میکند.
3-باز هم استفاده از پیشرانه ی 6 سیلندری
قبل از رونمایی از این خودرو، شایع شده بود که کمری 2018 مجهز به یک پیشرانه ی توربوشارژ 4 سیلندری است اما پس از معرفی این خودرو مشخص شد که کمری پرفروش ما همچنان دارای یک پیشرانه ی 6 سیلندری 3.5 لیتری خواهد بود. این پیشرانه قبلا در نمونههای مشابه مانند تویوتا هایلندر، قدرتی معادل 295 اس بخار ایجاد کرده است. برای تویوتا سیینا هم قدرتی 296 اسب بخاری به ارمغان آورده است و حتی در لکسوس RX 350 را نیز به قدرتی 295 اسب بخاری رسانده است.
4- عملکردی پویا برای تمام پیشرانه ها
مانند پیشرانه ی 6 سیلندری، پیشرانه ی 2.5 لیتری دارای 4 سیلندر پایه هم مجهز به سامانههای پویای عملکردی مانند سامانهی پاشش مستقیم سوخت در سیلندر، سامانهی کنترل الکترونیکی دریچه گاز، سامانهی زمانبندی متغیر سوپاپها و ...است. این موارد باعث شده راندمان حرارتی برای پیشرانه های تویوتا کمری به 40 درصد برسد.
5- گیربکس 8 سرعته ی استاندارد
بر اساس ادعای تویوتا فقط گیربکسی اتوماتیک 8 سرعته به عنوان گزینهی استاندارد به بخش انتقال قدرتی کمری جدید اضافه خواهد شد. نمونههای این جعبهدنده در محصولاتی مانند تویوتا هایلندرو تویوتا سیینا و هم چنین لکسوس RX 350 هم وجود داشته است.
6- نسخهی هیبریدی قوی تر و کارآمدتر
یکی از بخشهای پروژهی تویوتا کمری 2018، نسخهی هیبریدی این خودرو است. این نسخه با داشتن یک پیشرانه ی جدید 2.5 لیتری که به جعبهدندهای CVT و اتوماتیک متصل است و هم چنین یک موتور الکتریکی عرضه میشود. نیروی مورد نیاز موتور الکتریکی را باتریهای لیتیوم یونی و یا نیکل متال تامین خواهند کرد. کمری هیبریدی 2018، نسبت به نسخههای هیبریدی گذشتهی این خودرو دارای عملکرد و بازدهی بهتری هستند.
7- سدان اسپرت مهربان با محیطزیست
عموما خودروها با یدک کشیدن صفت اسپرت به دنبال نام خود، دیگر از قید مصرف کم سوخت و یا کم کردن تولید گازهای آلاینده رهایی مییابند؛ اما این بار تویوتا برای خودروی اسپرت جدید خود دست به تغییراتی زده است به صورتی که به صورت هوشمندانه و کنترل شدهای مقدار گازهای تولیدی و صرف سوخت پیشرانه های این خودرو را پایین نگه داشته است. این تغییرات با وجود اسپرت بودن این خودرو بسیار ارزشمند است و اینک میتوانیم شاهد یک سدان اسپرت که دوست دار محیطزیست است باشیم.
8- سامانهی ایمنی فعال استاندارد
تجهیزاتی مانند کروز کنترل تطبیقی، سامانهی هشدار خروج از مسیر با کمک فرمان، سامانهی پیشگیری از تصادف با عابر پیاده، سامانهی تشخیص عابر پیاده، سامانهی اخطار برخورد از جلو و ترمزهای اضطراری خودکار در کمری 2018 به صورت گزینهی استاندارد تعبیه میشوند. هم چنین برای این خودرو میتوان سیستمها و تجهیزات دیگری را هم به صورت سفارشی نصب کرد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.