میزان محبوبیت و استقبال از سدان های بزرگ دیگر مانند گذشته نیست. این امر دلایل زیادی دارد، سلیقه‌ی مردم در بازارهای مختلف، تغییر کرده است و مثلا در اروپا اینک خودروهای جمع و جور و کوچک مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند. با این حال نمی‌توان انکار کرد که هنوز هم می‌توان گزینه‌های بی‌نظیری در میان سدان های بزرگ یافت. خودروی بیوک لاکراس قطعا یکی از این گزینه‌ها است. لاکراس در حقیقت پرچم‌دار کمپانی خود است و به عنوان یکی از اصیل‌ترین خودروها در آمریکا به حساب می‌آید. در موتوتل همراه ما باشید.
لاکراس 2017 از بسیاری جهات خوب و قابل‌تحسین است ما اگر بخواهیم در همین ابتدا نقطه‌ضعفی از آن بیان کنیم شاید بتوان تمرکز بیش از حد روی مسائل اساسی و بنیادین و نادیده گرفتن برخی موارد جزئی را پررنگ‌ترین ضعف این خودرو دانست.

اگر سری به اتاق این خودرو بزنید قطعا طراحی جذاب و شناور بخش‌های مختلف آن توجه‌تان را جلب خواهد کرد. گرچه اگر دقیق‌تر نگاه کنید مواردی مانند کیفیت پایین مواد به‌کاررفته در کنسول میانی و داشبورد، دوخت مصنوعی و تزیینات با طرح چوب می‌تواند به سرعت موجبات دلسردی‌تان را فراهم کند.
فضای صندلی‌های عقب برای راحتی پا و شانه و نشیمن مناسب است اما نکته این جاست که افراد قد بلند برای نشستن در این قسمت باید سر خود را کاملا خم کنند. اتاق این خودرو در بزرگ‌راه‌ها کاملا آرام و ساکت است اما در مسیرهای ناهموار خبری از این سکوت نیست. لوگوی کمپانی که در وسط فرمان قرارگرفته کاملا قدیمی و کهنه به نظر می‌رسد، شاید اگر به جای این لوگوی قدیمی از نمونه‌های رنگی موجود در جلوپنجره استفاده می‌شد، جلوه‌ی بهتری برای خودرو ایجاد می‌شد. دسته دنده‌ی این خودرو هم که از دسته دنده‌های بی‌ام‌و اقتباس‌شده چندان تناسبی با دیگر اجزا ندارد. همان طور که می‌بینید ضعف در این موارد جزیی و کوچک توانسته‌اند نمای این کابین را تا حد زیادی از چشم بیندازند و حس بدی به سرنشینان القا کنند. بررسی نمای داخلی این خودرو را می‌توان چنین جمع‌بندی کرد که علی‌رغم طراحی و شکل زیبا و عایق‌بندی‌های مناسب، این اتاق کیفیت چندانی ندارد و به سرعت برای بینندگان دل‌زدگی ایجاد می‌کند.

برای لاکراس 2017 لیست بلندی از تجهیزات، تدارک دیده‌شده، از این موارد می‌توان به سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، صندلی‌های برقی، وای فای هات اسپات 4G LTE، ورود بدون نیاز به کلید و دوربین پشتیبان اشاره کرد.

اما بیش‌ترین تغییرات این خودرو در بخش فنی اتفاق افتاده است، از جمله این تغییرات می‌توان به بهبود سواری، بهتر شدن عملکرد سیستم چهارچرخ محرک و کم شدن وزن به میزان 300 پوند یا 136 کیلوگرم اشاره کرد. موتوری که در زیر کاپوت لاکراس 2017 قرار دارد 3.6 لیت حجم دارد، این پیشرانه ی شش سیلندری V شکل می‌تواند معادل 310 اسب بخار قدرت و گشتاوری 382 نیوتون‌متری ایجاد کند که به ترتیب 6 و 22.4 واحد افزایش داشته‌اند. لاکراس 2017 دارای یک جعبه‌دنده‌ی 8 سرعته ی اتوماتیک است و میزان شتاب اولیه‌ی آن 6.1 ثانیه ثبت گردیده که نشانگر 0.5 ثانیه سریع تر شدن این خودرو است. لاکراس برای پیمودن مسیری یک‌چهارم مایلی فقط به 14.6 ثانیه زمان احتیاج دارد و می‌تواند به بیشینه سرعت 157.5 کیلومتر بر ساعت دست یابد. میزان مصرف سوخت هم برای این سدان بزرگ 11.7 لیتر شهری، 8.11 لیتر جاده‌ای و 10.22 لیتری ترکیبی است. که با توجه به سایز این خودروی آمریکایی کاملا قابل‌قبول است. سایر مشخصات و ارقام آن هم به این صورت تغییر یافت است:
بهبود به میزان 0.01 واحد برای عملکرد Skipad – شتاب جانبی 0.84 جی (به صورت میانگین)
بهبود به میزان 0.3 ثانیه در آزمایش figure-eight (آزمایش پیمودن مسیری شبیه عدد 8) – زمان 26.8 ثانیه، شتاب جانبی 0.66 جی (به صورت میانگین)

شاسی این خودرو که Epsilon II نامیده می‌شود دارای وضعیت بسیار مطلوبی است و با بهبود درد هندلینگ روبرو شده است. با این که لاکراس یک سدان بزرگ است اما در شرایط پر فشار دچار ضعف نمی‌شود و مانند یک سدان اسپورت رفتار می‌کند. فرمان پذیری این خودرو کاملا مطلوب است و فقط ممکن است در فضاهای بسیار محدود، کمی نافرمانی کند. وجود سیستم کنترل پایداری هم سبب به وجود آمدن یک آرامش مطلوب در این خودرو شده است.
هرچند وزن این خودرو بیش تر از 100 کیلوگرم کاهش داشته است اما ترمزهای آن هنوز هم به مقدار کافی قدرتمند و قابل‌اطمینان نیستند. به طوری که میزان مسافت طی ده برای متوقف شدن از سرعت 96 کیلومتر در ساعت، در مقایسه با نسل قلبی به میزان 3.04 متر یا 10 فوت افزایش داشته است.
با در نظر گرفتن نوع شاسی و مقدار تحمل شتاب جانبی در Skipad و figure-eight احتمال می رود که این مشکل بیشتر مربوط به نوع لاستیک‌ها است و کمپانی بیوک باید فکری به حال آن‌ها بکند.

و اما قیمت؛ بیک لاکراس 2017 در مدل استاندارد با قیمتی دست کم 33.000 دلاری عرضه می‌شود. در صورتی که خواهان امکانات بیشتری هستید می‌توانید نسخه‌ی پریمیوم این خودرو را با قیمت اولیه‌ی 41.990 دلار خریداری کنید. البته ممکن است در این میان کسانی باشند کگان قیمت را برای لاکراس بیش از حد بالا بدانند و به سراغ امثال کیا کادنزا بروند اما واقعیت این است که محصول کیا هرگز به پای لاکراس نمی‌رسد و بهتر است چنین اشتباهی را مرتکب نشوید.

در کل می‌توان گفت بیوک لاکراس در مدل 2017 در مقایسه با مدل‌های قبلی خود پیشرفت زیادی داشته است. تنها برخی جزییات کوچک هستند که بهتر است در مورد این خودرو بهبود پیدا کنند. به هر حال می‌توان با یک فیس‌لیفت مناسب به راحتی تمامی این موارد دل‌آزار را حذف کرده و لاکراس 2017 را تبدیل به خودرویی دوست‌داشتنی و دل‌نشین کرد. امید است که کمپانی بیوک این مهم را در نظر بگیرد و در سال‌های آتی به رفع این نواقص دست بزند.


در پایان بار دیگر توجه شما را به مشخصات فنی بیوک لاکراس مدل 2017 جلب می‌کنیم:
نوع خودرو: سدان اندازه بزرگ، چهار درب،پیشرانه جلو
ظرفیت: 5 نفر
وزن خشک: 1692.8 کیلوگرم
تقسیم وزن: 59 درصد جلو و 41 درصد عقب
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): 5016.5 / 1866.9 / 1460.5
فاصله بین دو محور: 2905.7 میلی‌متر
پیشرانه: 3.6 لیتری V6 دارای 24 سوپاپ DOHC
حداکثر قدرت: 310 اسب بخار
بیشینه گشتاور: 382 نیوتون‌متر
جعبه‌دنده: هشت سرعته خودکار
شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت: 6.1 ثانیه
زمان طی مسافت یک چهارم مایل: 14.6 ثانیه
متراژ ایست از 96 کیلومتر بر ساعت: 37.4 متر
آزمون figure-eight: 26.8 ثانیه – 0.66 جی (میانگین)
متوسط شتاب جانبی قابل‌تحمل: 0.84 جی
میزان انتشار دی‌اکسید کربن: 222.6 گرم در کیلومتر