معرفی خودروی کیا Picanto اتوماتیک 2016
هاچبکهای ریزنقش شهری کلاس پر طرفداری هستند که بخش گستردهای از مشتریان آنها را بانوان تشکیل میدهند. مهمترین ویژگیهای این کلاس داشتن ابعاد کوچک، آلایندگی پایین، مصرف خیلی کم سوخت و قابلیت مانور زیاد برای راندن در جادههای شهری است که این هاچبک ها را به یک گزینهی ایده آل برای سفرهای داخل شهری تبدیل کرده است. البته در کنار این نقاط قوت میتوان ایمنی کم، ظرفیت پایین و نداشتن امکانات رفاهی و ایمنی متعدد را از معایب خودروهای این گروه دانست.با این حال این بخش آن قدر پرطرفدار هست که بسیاری از خودروسازان به فکر تولید محصولاتی در این کلاس افتادهاند.
کیا پیکانتو یکی از خودروهای متعلق به این کلاس است که در ایران هم حضور دارد و توانسته در بازار کشورمان به موفقیتهای قابلتوجهی دست پیدا کند.کیا پیکانتو اولین بار در سال 2004 متولد شد. نسل اول این خودرو دارای چهرهای بسیار محافظهکارانه و کسل کننده بود که تولید آن تا 2011 میلادی ادامه داشت. نسل اول کیا پیکانتو در واقع بر اساس هیوندای Atos بود. اما در نسل دوم این خودرو مانند نسل دوم بسیاری از محصولات دیگر کیا، شاهد حجم عظیمی از تغییر و تحولات بودیم. طراحی این خودرو را پیتر شرایر از آلمان بر عهده داشت. نسل دوم این خودرو که کد TA نامیده میشود دارای یک پیشرانه 1247 سی است که میتواند قدرتی 85 اسب بخاری را در دور 6000 و گشتاوری 121 نیوتونمتری را در 4000 دور تولید کند. این خودرو را یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته این توانایی را دارد که در زمان 12.9 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد.
و در هر صد کیلومتر سیکل ترکیبی میزان 5.3 لیتر سوخت مصرف کند.از مهمترین تجهیزات ایمنی و رفاهی عرضهشده در کیا پیکانتو میتوان به ترمز ضد قفل ABS، سامانهی کمکی شروع حرکت در سربالایی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سانروف و سیستم صوتی مجهز به پورت USB، شیشه با بالابرهای برقی و تنظیم برقی آینههای کناری اشاره کرد.پیکانتو را میتوان یک رقیب جدی برای هیوندای i10 دانست این دو خودرو از نظر مشخصات مکانیکی شباهتهای زیادی به یکدیگر دارند. البته کیا این خودرو را به نحوی طراحی کرده است که دارای ظاهری متفاوت با رقیب هیوندا باشد. اما آخرین مدل i20 که به بازار راه یافت نشان داد این دو خودرو در این زمینه هم رقابت جدی باهم دارند.کیا پیکانتو یک خودروی اسپرت سه درب است و مانند آنچه روی خودروی فولکس واگن گلف GTI شاهد آن هستیم، دارای یک حاشیهی قرمز روی بخش مشبک روی کاپوت جلوی خودش است.
نگاه کلی
کیا پیکانتو یک خودروی کوچک اندام، خوشساخت، دارای امکانات زیاد و قیمت مناسب است این خودرو هم چنین هزینهی نگهداری کمی دارد و می تواند با رقیبان غربی گرانتر از خودش هم رقابت کند. کیا تا کنون برای غلبه برای ذهنیت و پیشداوریهایی که در بازارهای جهانی مانع رشدش می شده با سرسختی مبارزه کرده است و بدون اغراق می توان گفت موفق هم بوده است به طوری که اکنون محصولی مانند پیکانتو از این کمپانی ارزش بررسیهای دقیق و مقایسه و رقابت با محصولات اروپایی را پیدا کرده است.
تجربهی رانندگی
برای پیکانتو 2 نوع موتور در نظر گرفته شده است. یک موتور کوچک 1 لیتری 3 سیلندر باقدرت 68 اسب بخار و یک موتور 1.25 لیتری 4 سیلندر باقدرت 84 اسب بخار. این دو موتور هر دو این توانایی را دارند که نیازهای شما را برای مسافرتهای شهری و حتی سفرهای کوتاه در جادههای خارج شهری برطرف کنند.فرمان این خودرو کاملا خوشدست و نرم است و برای یک خودروی شهری کاملا مناسب است. حتی اگر رانندگی با دو خودروی کیا پیکانتو و هیوندای i10 به نظر چندان لذتبخش نباشد اما نمیتوانید انکار کنید که این دو خودرو کاملا رام و تحت کنترل هستند. در پیکانتو شاهد آپشن خارقالعاده و هیجانانگیزی نیستیم اما از طرف دیگر هیچچیز هم در این خودرو موجبات نگرانی شما را فراهم نمیکند. کیا پیکانتو در یک جمله، متعادل و مطمئن است.
فضای داخلی
کابین پیکانتو نسبت به قیمتی که این خودرو دارد واقعا تحسینبرانگیز است. در داخل خودرو نشانههایی از سبک طراحی جدیدی که کیا به صورت جسورانه از آن استفاده میکند مشهود است. کنترلهای اصلی هوشمندانه و ساده طراحی شده است و تزیینات فلزی آن باسلیقه و زیبا در 2 تریم جداگانه بهکاررفته است. فرمان کاملا ارگونومیک و سوییچها کاملا مدرن و جذاب هستند به طوری که در هنگام ورود، شما را با اتومبیلی بالغ مواجه میکنند. آنچه میتواند این احساس را بیشتر تقویت کند، قرار گرفتن یکپارچه و محکم قطعات این کابین در کنار یکدیگر است. ممکن است وجود فضای زیاد در جلو و عقب این خودرو شما را متعجب کند، این فضا به قدری خوب و مناسب است که باعث سربلندی پیکانتو از رقبان محبوبی نظیر فیات 500 شده است. پیکانتو در 2 مدل 3 درب و 5 درب عرضه میشود.
قیمت
کیا پیکانتو دارای ضمانتنامهی 7 ساله است. بنابراین تا 160 هزار کیلومتر بروز هر مشکلی هیچ هزینهای برای صاحب این خودرو نخواهد داشت. پایهای ترین مدل پیکانتو فاقد کیت و ترمی است که به آن احساس متمایز بودن بدهد. بنابراین خریداران این خودرو بهتر است خود را برای پرداخت کمی هزینهی بیشتر آماده کنند. ممکن است پیکانتو نسبت به رقیبان خود در برندهای فیات یا مینی، کمی استهلاک بیشتری را تجربه کند اما در درازمدت هزینههای جاری کمتر میتواند این موضوع را جبران کند. این خودرو در حالت ترکیبی شهر و بزرگراه فقط 3.8 لیتر سوخت در هر 100 کیلومتر مصرف میکند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.