بررسی رنجروور SV اتوبیوگرافی دینامیک جدید
بخش مربوط به خودروهای خاص جگوار لندوور پیش از این نسخهی مخصوص extreme رنجروور را راهی بازار کرده بود اما مدل SV اتوبیوگرافی خودرویی است که بیشتر باهدف به وجود آوردن یک تجربهی لوکس برای سرنشینان تولید شده است. گروهی از مشتریان جگوار، خواهان یک رنجروور فول سایز با کارایی بهتر بودند به همین خاطر آخرین محصول از بخش به نام رنجروور SVAutobiography دینامیک باهدف رفع این نیاز طراحی و تولید شده است.وجود SVO یعنی این خودرو از محصولات SVR نیست. اگر به دنبال یک نسخهی پرفورمنس هستید بنابراین بهتر است به دنبال رنجروور اسپرت بروید؛ اما اینطور به نظر میرسد که بسیاری از مشتریان رنجروور خواهان مدل اسپرت نیستند بنابراین مدل SVA دینامیک گزینهی بهتری برای آنها است.
البته گفتنی است که لااقل یکی از بخشهای کلیدی این خودرو دارای از تجربهی SVR برخوردار است و آن بخش جایی نیست به جز پیشرانه. پیشرانه ی این خودرو حجمی 5 لیتری دارد و 8 سیلندر است، این پیشرانه ی مجهز به توربوشارژ همان پیشرانه ای است که در خودروهای اسپرت SVR به کار می رود. قدرت تولیدی این پیشرانه معادل 543 اسب بخار است که گشتاوری 680 نیوتونمتری ایجاد میکند. پدال گاز این خودرو به گونهای که عملکرد آن کمی آرام تر و نرم نر شده است اما در کل این خودرو چنان عملکردی دارد که این خودرو را به سریعترین خودروی رنجروور در طول تاریخ تبدیل کرده استبرای اینکه شتاب این خودرو از حالت سکون به 96 کیلومتر در ساعت برسد به 5.1 ثانیه زمان نیاز است. بیشترین سرعت ممکن برای این خودروی عظیمالجثه نیز 250 کیلومتر در ساعت است.
با این که این اتومبیل یک خودروی مسابقهی درگ نیست ولی مهندسین رنجروور به میزان 8 میلی متر ارتفاع آن را پایین آوردهاند و دامپر ها و فنرها و میلههای ضد لغزش را مورد بازنگری قرار دادهاند.پکیجی که برای SV اتوبیگرافی دینامیک در نظر گرفتهشده باعث بهروز تر شدن ظاهر خودرو هم شده است. از این تغییرات میتوان ه طرحهای متفاوت ورودیهای هوای جانبی، جلو پنجره، کاپوت، و جزییات روی سپرها و نشانها اشاره کرد. در داخل اتاقک خودرو هم پوششی چرم با طرح خاص و دوخت متضاد بر روی سطوح فلزی نظیر اهرام گردان انتخاب دنده و پدالها در نظر گرفته شده است.این خودرو در جاده کمی شبیه به تریموف است و لیاقت رسیدن به چنین جایگاهی در میان خودروها را دارد. اما این خودرو یک خودروی SVR نیست. در واقع اگر چه بازنگریهای زیادی در شاسی این خودرو شده است اما SV اتوبیوگرافی دینامیک به اندازهی نمونهی اسپرت، چابک و فرز نیست. و همچنان یک رنجروور کاملا پهن و فول سایز است.
زمانی که پدال گاز این خودرو را فشار دهید قطعا تحت تاثیر شتاب گیری خوب این خودروی بزرگ قرار میگیرید. با این وجود با فشار دادن پدال گاز گردن شما به عقب کشیده نمیشود چرا که همان طور که گفتیم این پدال دارای عملکرد آرام تر و نرم تری شده است. بخش زیادی از بهترین عملکرد این خودرو در دور زیر 3 هزار برای پیشرانه اتفاق افتد.ممکن است در هنگام شتاب گیری از آرامشی و رفاهی که بر اتاقک این خودرو حکمفرما است شگفتزده شوید. مهندسین رنجروور عمدا کمی از صدای پیشرانه را کاهش دادهاند تا بر این مسئله پافشاری کنند که با یک SVR روبرو نیستیم. بر این اساس با SV اتو بیوگرافی میتوان یک سواری راحت به اندازهی سواری بر یک کروزر بین شهری را تجربه کرد و در حین سواری با آن آرامش خاطر داشت. این خودرو در تمامی جادههای آرام و بیصدا است و با وجود جثه عظیم و سایز بزرگش میتواند از پیچها با دقت عبور کند.
در هنگام سواری بر این خودرو باید از به اندازه و جثهی آن توجه داشته باشی دو به هنگام تغییر لاین رانندگی توجه داشته باشید که در حال راندن یک رنجروور اسپرت SVR نیستید بلکه سوار بر برادر بزرگتر و لوکس تر آن هستید. احتمالا این سناریو میتوان باعث بر آورده شدن اهداف فروش SVO شود. خودروی جدید SVO نشان میدهد که چطور میتوان یک اتومبیل بسیار خوب و همهکاره تولید کرد. رنجروور SV سرگذشت خود دینامیک دارای کارایی بالاتری هم هست و این موضع نتوانسته از اشرافیت و آرامش این خودرو چیزی کم کند. افرادی که به دنبال پرفورمنس خالص و خودرویی چابک هستند میتوانند رنجروور اسپرت SVR یا یکی از تولیدات تینرهای افتر مارکتی را برگزینید. اما خودرویی که ما بررسی میکنیم دارای سرعتی فراتر از نیاز خریداران است ضمن این که کاربری بهتر و رضایت خاطر بیشتری برای خریداران تامین میکند.
مشخصات خودروی رنجروور SV اتوبیگرافی دینامیک را میتوان به صورت فهرستوار اینچنین بیان کرد:
قیمت 132800 پوند
پیشرانه: هشت سیلندر 5 لیتری توربوشارژ
گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
قدرت: 543 اسب بخار
گشتاور: 680 نیوتونمتری
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه
بیشترین سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: 12.8 لیتر در هر کیلومتر
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.