کمپانی ایران‌خودرو در ۸ سال آینده از ۱۰ محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد.

هاشم یکه زارع بیان کرد: کمپانی ایران‌خودرو قصد دارد ده محصول جدید خود را در طی سال‌های 2017 تا 2025 میلادی به‌وسیله تشکیل و توسعه دو پلت فرم جدید به بازار عرضه کند.ایشان هم‌چنین افزودند: به این وسیله ما قصد داریم میزان همکاری‌هایمان را افزایش دهیم و موضوع مهم این است که دیگر شریک خارجی نمی‌خواهیم. این درست نیست که ما مثل قبل به یک کمپانی تولید خودروی بین‌المللی متکی باشیم وقتی‌که می‌توانیم همکاری‌هایمان را با بقیه کمپانی‌های جهانی به انجام رسانیم.مدیرعامل گروه صنعتی کمپانی ایران‌خودرو ادامه داد: هم‌اکنون که برگزاری چهارمین گرد هم‌آیی بین‌المللی خودرو نزدیک است، پیش‌بینی می‌شود که به‌طور حتم حضور کمپانی‌های خارجی در این قسمت بیشتر از سال‌های قبل باشد.
همه‌ی قطعه سازان، خودروسازان و دیگر بخش‌هایی که در این زمینه فعال هستند، بهتر است که پیشنهاداتشان را حاضر کنند تا کمپانی‌های خارجی آگاه شوند که فرصت‌های بسیاری در صنعت خودروی ایران موجود است.ایشان با خاطرنشان کردن این موضوع که در گردهمایی پارسال بیشتر از ۳ پیشنهاد از طرف ما به کمپانی‌های خارجی داده شد، گفت: اولین پیشنهاد این بود که ما قادر به این هستیم که سایت‌های خودمان را به تولید محصولات هرکدام از شریکان استراتژیک مختص نماییم. دومین پیشنهاد این بود که کمپانی ایران‌خودرو قادر است خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شریکان و هم‌چنین سایت‌ها را فراهم کند.گزینه سوم پیشنهاد شده توسط ما دیزاین و گسترش خودروهای هیبریدی و راه‌اندازی مرکزهای تحقیق و پژوهش و توسعه‌ی مشترک بود.
ایشان هم‌چنین بیان کرد: اکنون پس از برگزاری سه گردهمایی پی‌درپی بین‌المللی خودرو، دیگر همه‌ی کمپانی‌های خودروسازی دنیا مطلع هستند که کشور ایران دیگر صرفاً مونتاژ کار نبوده و قصد دارد در عرصه ساخت و دیزاین داخلی قدم بگذارد و سیاست‌های راهبردی ثبت‌شده‌ای برای این کار دارد؛ بنابراین باید برای اجرایی شدن این اهداف، مذاکرات را جدی تلقی کرد تا نتیجه مورد رضایت همگان محقق شود.ایشان افزود: پارسال پس از برگزاری سومین گردهمایی بین‌المللی خودرو، ۳ هدف تا سال 2017 میلادی در نظر گرفته شد: اول همکاری با کمپانی‌های مشهور دنیا برای ساخت محصول جدید، دوم بهتر کردن بهره‌وری و کیفیت محصولات و سوم به کار گرفتن توان برون‌سپاری برای رساندن سطح کیفیت محصولات به سطح کیفیت مطرح در دنیا با قیمت‌های رقابتی.
ایشان با ذکر این نکته که وقتی تحریم‌ها برای مدتی از میان برداشته شده بود و برجام قرار بود عملی شود، وعده دادن برای دست‌یابی به آن سه هدف، بسیار سخت تلقی می‌شد، بیان کرد: ولی با گذشتن این ماه‌ها و ثمربخش بودن مذاکره‌ها در رابطه با خودرو، اولین هدف اجرایی گشت و ما توانستیم با کمپانی‌های مختلفی به مذاکره بنشینیم که نتایجشان هم معلوم شد و در ماه‌های آتی نیز آشکار خواهد شد.ایشان افزود: یک مورد از به انجام رسیدن قسمتی از گفت‌وگوها را می‌شود در قرارداد بین کمپانی ایران‌خودرو و کمپانی‌های بین‌المللی بنز و پژو به‌وضوح ملاحظه کرد. در این همکاری‌ها یکی از ضروریات صادرات ۳۰ درصدی محصولات مشترک و دیگری داخلی کردن خودروها از آغاز 40 درصد در اولین سال و مینیمم 70 درصد در ۳ سال بعدی می‌باشد.