راهنمای انتخاب خودروی دلخواه از میان گزینههای موجود در بازار
یکی از دشوارترین خریدهای ممکن، انتخاب خودروی دلخواه از بین انبوه گزینههای موجود در بازار است، زیرا در اکثر موارد باید با آیندهنگری دست به انتخاب زد. البته بعضی از مشتریان هستند که خودرویشان را زودبهزود تعویض میکنند. همه خواستار این هستند که خودروهای جدید را بشناسند و شباهتها و تفاوتهای خودروهای جدید با خودروهای قدیمی را بدانند.امروزه در بازار رو به رشد خودروی ایران موضوع انتخاب خودرو چه از منظر تنوع و تعدد مدل و چه از منظر افزایش تعداد مشتریان، هرروزه حائز اهمیت بیشتری میشود.ما سعی خود را کردهایم تا خودروهای متفاوتی را که از نظر قابلیتهای فنی یا قیمت در یک رنج هستند را بهگونهای ساده و روان باهم مقایسه کنیم.
بی وای دی S6 یا سانگ یانگ تیوولی
یکی از موفقترین خودروها در رده خودش، خودروی سانگ یانگ تیوولی است و در بازار با پول نقد همسان دانسته میشود. از آنطرف، خودروی بی وای دی S6 بهتازگی وارد بازار شده است و هنوزز آنگونه که مورد انتظار است، مورد شناخت و استقبال علاقهمندان و مشتریان واقع نشده است. پیشرانهی S6 قدرتمندتر و حجیمتر از تیوولی است و هنگام شتاب گرفتن بهسادگی تیوولی را پشت سرر میگذارد. این موضوع هنگام حمل بار یا سرنشین سنگین و در سراشیبیها خودش را بهخوبی نمایان میسازد. هردوی این خودروها از نظر امکانات بسیار غنی هستند؛ از نظر خدمات پس از فروش نیزز خودروی تیوولی در جایگاه بالاتری نسبت به S6 قرار دارد و کمپانی تولیدکننده بی وای دی هنوز در این زمینه بهاندازه کافی رشد نکرده است. از نظر جذابیت و توانایی جذب مشتری میتوان گفت کهه خودروی تیوولی توانمندتر است، زیرا که خودروی S6 دارای پلت فرم قدیمی لکسوس rx میباشد و ظاهراً هم بیشتر به خودروهای سالهای پیشین شباهت دارد. در کل اگر به دنبال خودرویی هستید کهه هم دارای آپشن و دیزاین خوب باشد و هم موفقیت بسیاری در بازار کسب کرده باشد، بهجرئت میتوان بیان کرد که خودروی تیوولی میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد البته در شرایطی که به دنبالل یک خودرو تازهساخت با نیروی بسیار زیاد و حجم بیشتر به همراه دیگر آپشنهای بهروز میگردید، خودروی بی وای دی میتواند یکی دیگر از انتخابهای شما باشد. به یاد داشته باشید که این دو خودرو در یک رده نیستند اما دارای قیمتهای یکسان میباشند. تیوولی اکنون در نسخه صفر ۲۰۱۷، ۱۱۵ میلیون و بی وای دی در نسخه صفر ۲۰۱۷، تقریباً ۱۰۷ میلیون تومان است.
ولوو XC60 یا تویوتا روفور
تا ماه قبل، این دو خودرو از نظر قیمت در یک رِنج نبودند اما قیمت تویوتا روفور بهطور ناگهانی بالا رفت و هماکنون از نظر قیمت در یک رنج محسوب میشوند. دو خودروی کراس اوور که هرکدامشان مشخصههای جالبتوجه زیادی دارند. ازلحاظ سطح ایمن بودن گفته میشود که ولوو بهترین است. بهعلاوه از نظر امکانات نیز بسیار موردتوجه مشتریان قرار گرفته است. اگر بخواهیم از کیفیت کابین سخنی به میان آوریم، باید بگوییم که از تویوتا خیلی بهتر است ولی تویوتا روفور جدید دارای امکانات رفاهی بهتری است و بسیار کاملتر به نظر میرسد. ولوو پیشرانهی کوچکتری دارد، اما به خاطر سیستم توربو قدرت زیادتری نسبت به روفور ایجاد میکند و بسیار سریعتر شتاب میگیرد. اگرچه کراس اوور در برابر تویوتا روفور قرار دارد ولی دارای ویژگیهای آفرود بهتری نسبت به کراس اوور سوئدی است. تویوتا در بازار مشتریهای زیادی دارد و بهسادگی به فروش میرسد، این در شرایطی است که فروش ولوو دستدوم اصلاً آسان نیست. این دو خودرو از نظر خدمات پس از فروش کاملاً باهم متفاوت بوده و خودرو تویوتا درصد خدمات پس از فروش بیشتری را ارائه میدهد. هردوی این خودروها انتخابهای واقعاً مناسبی هستند ولی اگر شما به دنبال خودرویی امن و جذاب هستید، پیشنهاد ما به شما XC60 است و اگر استهلاک پایین خودرو مدنظر شماست، روفور را به شما پیشنهاد میکنیم.
بی ام دبلیو ۵۲۸ یا بنز E250
نبرد بین بی ام دبلیو و بنز پایانی ندارد. دو برندی که نبرد بینشان به بیرون از کشور آلمان نیز رسیده است. خودروهای پرفروش بازار داخلی ایران در رده سدانهای لوکس سایز مدیوم، بی ام دبلیو و بنز میباشند. خودروهایی که دیگر موتور ۶ سیلندری در دست نداشته و با پیشرانههای ۴ سیلندری مجبور به راضی نگهداشتن مشتریان هستند. عرضه بی ام دبلیو سری ۵ به بازار در آپشنها و مدلهای متفاوتی است. پیشرانهی این خودرو از پیشرانهی بنز قدرتمندتر بوده و دارای هندلینگ نیرومندتر از بنز E250 است. این در شرایطی است که پیشرانهی بنز پر است. صندلیها و دیزاین بنز دارای ۵ برابر حجمم بیشتر نسبت به بی ام دبلیو بوده و رضایت خاطر مشتریان و خریداران را جلب مینماید. کابینهای هر دو خودرو دارای کابینهای ساده ولی مرغوب و باکیفیتی هستند. کابین بنز برای حس کردن هر چهه بیشتر آرامش طراحی شده است درحالیکه بی ام دبلیو مناسب برای اسپورت راندن و جوان پسندانه است. در بنز رده E، در قسمت پشت کابین فضای راحتی نسبت به خودروی بنز E۲۵۰ قرار داده شده است. میزان مصرف سوخت بی ام دبلیو ۵۲۸ از بنز E250 بیشتر است. خریدوفروش هر دو خودرو در بازار بهسادگی صورت میگیرد. از یک طرف خصوصیاتی مثل آرامش و راحتی فراوان و از سمت دیگرر رانندگی تهاجمی و هیجان موجب میگردند که انتخاب از میان این دو سخت شود. بههرحال اگر در سالهای جوانی به سر میبرید و خودرویی را میخواهید که به شما امکان رانندگی با هیجان بالا را بدهد،، بی ام دبلیو بهترین گزینه برای شما است. اما اگر میانسال یا مسن هستید و خودرویی را میخواهید که بتواند آرامش و رفاه برایتان فراهم کند، بنز بهترین انتخاب شما خواهد بود.
رنو تلیسمان یا اوپل اینزیگنیا
ممکن است اسم اوپل اینزیگنیا کمتر به گوشتان خورده باشد ولی این خودرو در بازار داخلی ایران موجود است. اینزیگنیا گرانتر از رنو تلیسمان است، این خودرو بهعکس اوپل اینزیگنیا شناخته شدهتر بوده و عدهی بیشتری از مردم آن را میشناسند. نسخهی جدید خودروی رنو که با توجه به امکانات رفاهی زیاد و زیباییاش توجه بسیاری از اذهان عمومی را به خود جلب کرده است. شایان ذکر است که خودروی اوپل اینزیگنیا خودروی آلمانی باکیفیتی است ولی متأسفانه در بازار داخلی ایران موجود نیست بنابراین نمیتوان آن را بهعنوان یک انتخاب مطمئن شناخت مگر اینکه قصد فروش آن را به این زودیها نداشته باشید. زیرا کمتر پیش میآید که در بازار کسی به دنبال خودرویی برود که از نظر خدمات پس از فروش مطمئن نیست. در بخش واردات، رنو دیر شروع به کار کرد ولی الان شرایط خدمات پس از فروشش بهتر شده که این موضوع میتواند کمک شایانی به بردش در مقابل اینزیگینا بکند. هردوی این خودروها امکانات رفاهی بسیار زیادی داشته و قادر به راضی کردن آنهایی که خواهان آپشن هستند، میباشند اما قدرت هندلینگ اوپل اینزیگنیا بسیار بیشتر است و دیزاین و دکوراسیون داخلی تلیسمان باکلاس تر است. بنابراین به خاطر قیمت کمتر و خدمات فروش بیشتر و بهتر، تلیسمان گزینهی بهتری به نظر میرسد.
آریزو ۵ یا جک J5 اتوماتیک
این دو خودرو بااینوجود که در یک رده قرار ندارند ولی قیمتهای مشابهی دارند. جک خودرویی موفق و با استقبال زیاد در بازار ایران است.از طرف دیگر خودروی آریزو ۵ اخیراً وارد شده است. خریداران هنوز هم در انتظار خبرهای بیشتر و بهروزتر در زمینهی استهلاک، مصرف و... آن هستند. قدرت پیشرانه جک از آریزو بیشتر است. جک J5 دارای پیشرانه ۱/۸ لیتری (معادل با ۱۴۰ اسب بخار) و آریزو دارای پیشرانه ضعیف ۱/۵ لیتری (معادل با ۱۱۶ اسب بخار) میباشد. پیشرانه جک بزرگتر و قدرتمندتر است و سریعتر شتاب میگیرد. هرچند جک خودرویی طبق مد روز است اما در قسمت دیزاین، آریزو دارای ظرافتهای بیشتری است و بیشتر موردپسند آنهایی که سادگی را دوست ندارند، قرار میگیرد.جک در بازار دستدوم یکی از برترین جایگاهها را در بین خودروهای چینی از آن خود کرده است. ولی بازار دستدوم خودروی آریزو هنوز آنطور که بایدوشاید مشتری جلب نکرده است. هردوی خودروها خدمات پس از فروش وسیعی داشته و از این نظر حتی در شهرستانها نیز به مشکل بهخصوصی برنخوردهاند. شرایط خودروی جک از نظر فضای داخل بهخصوص در عقب خودرو بسیار بهتر است اما از نظر آپشن آریزو برتری دارد.در نمایندگیهای سراسر کشور، جک اتوماتیک با قیمت ۶۳ میلیون و خودروی آریزو ۵ با قیمت ۷۰ میلیون به فروش میرسد. بنابراین در این میان خودروی آریزو ۵ به خاطر پیشرانهی کم قدرت و آپشن همانند با جک J5 و قیمت ۷ میلیون بیشتر، از لیست خرید مشتریان حذف میگردد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.