گزارشی از غرفه ی رنو در نمایشگاه خودروی تهران
و اما پر سر و صدا ترین غرفه ی نمایشگاه خودروی تهران! برند رنو که چندسالی می شود توانسته به پلاک ملی ایران دست پیدا کند، با استقبال بسیار ضعیف مردم رو برو شد. بزرگ ترین دلیل این عدم استقبال را می توان این دانست که مبلغی که شما برای خرید یک رنو پرداخت می کند بسیار زیاد است. ینی شما می توانید با آن مبلغ یک خودروی بسیار زیباتر با امکانات پیشتری را خریداری کنید. این موضوع همینجور ادامه داشت تا اینکه کمپانی رنو دست به کار شد و دست به یک کار بسیار بزرگ زد.
رنو با ارائه ی خودرویی به اسم تلیسمان بازار جهانی را شکه کرد. تلیسمان را می توان نقطه ی انقلاب رنو در دهه ی اخیر دانست پس از اینکه تلیسمان بازتاب بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت، رنو تصمیم گرفت تا به همین راه ادامه دهد که به جرات می توان گفت در این امر بسیار موفق بوده است. البته رنو در این نمایشگاه سر و صدای بسیار زیادی راه انداخت و می توان دلیل اصلی آن را حضور RS.01 دانست. با اینکه برند رنو در ساخت پیشرانه های فرمول یک بسیار معروف است، اما این بار تصمصیم گرفته تا با برند نیسان همکاری داشته باشد. نتیجه ی این همکاری نیز منجر به استفاده از پیشرانه ی گودزیلای ژاپنی شد. RS.01 از پیشرانه ی نیسان GTR نیسمو بهره مند است.
این پیشرانه ی 3.8 لیتری توان تولید 542 اسب بخار قدرت را دارد. یک بدنه ی یک تیکه فیبرکربن کمک فراوانی به سبک شدن این خودرو کرده است. کمپانی رنو زمانه عرضه ی این خودرو را هنوز اعلام نکرده اما با قیمت 282 هزار یورو در حال پیش فروش است. از دیگر خودروهای حاضر برند رنو که برای اولین بار در نمایشگاه رونمایی شد می توان به کولئوس جدید اشاره کرد. طراحی کولئوس بسیار شبیه به تلیسمان شده و همین امر کمک شایانی در زیبایی این خودرو کرده است. این شاسی بلند زیبا در زیر کاپوت خود یک پیشرانه ی 2.4 لیتری 4 سیلندر را به همراه دارد. این پیشرانه توان تولید 170 اسب بخار قدرت را دارد. به گفته ی نگین خودرو، نمایندگی انحصاری رنو در ایران، کولئوس جدید بعد از عید پا به خیابان های ایران خواهد گذاشت.
با یک قیمت گزاری خوب می تواند هیوندای توسان و کیا اسپرت ایج به یک چالش بسیار سخت دعوت کند. یکی دیگر از خودروهایی که در غرفه ی رنو وجود داشت، تلیسمان بود. تلیسمان که چندی وقتی می شود در خیابان ها تردد می کند، توانسته به فروش نسبتا خوبی برسد. این سدان لوکس رنو دارای یک پیشرانه ی 1.6 لیتری 4 سییلندر است که توان تولید 190 اسب بخار قدرت را دارد. از خودروی های دیگر رنو می توان ZOE، خودروی تمام الکترونیک پژو، که قرار نیست در ایران به فروش برسد و ZE که یک خودروی تک سرنشین است اشاره کرد. با این همه جذابیت غرفه ی رنو نگین خودرو تصمیم گرفته بود تا داستر را هم در گوشه ای از غرفه به نمایش بگذارد که دلیل این کار واقعا نامشخص است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.