گزارشی کلی از نمایشگاه خودروی تهران
یک سری غرفه ها هم بودن که جذابیت خاصی نداشتند و حتی خودروی جدیدی هم برای ارائه نداشتند. اما باز لازم دیدم یک توضیح مختصری داده بشه. اولین غرفه که بسیار هم شلوغ بود، غرفه ی هیوندای بود. آسان موتور هیچ اعتقادی به مراسم رونمایی و این حرفا ندارد. صبح می روی در خیابان و یک خودروی جدید هیوندای را با پلاک ملی مشاهده می کنی! در غرفه ی هیوندای تنها خودرویی که هنور پلاک ملی آن مشاهده نشده النترای 2017 است. بقیه ی خودروها که شامل سانتافه، توسان، اکسنت، سوناتا هیبرید و ولووستر بود در خیابان های شهر در حال تردد هستند.
غرفه ی دیگر برای اطلس خودرو یعنی خودروهای کیا بود. اطلس خودرو هم تا به امروز هیچ اعتقادی به مراسم رونمایی نداشت. برای اولین بار در نمایشگاه قصد مراسم رونمایی کرد و از دو خودروی جدید کیا یعنی اسپرت ایج و اپتیما هیبرید رونمایی کرد. اما در قسمت بقیه ی خودروها ضعیف حاضر شده بود. برای مثال سراتو ی جدید نبود و به جای آن سراتوی 2014 فیس لیفت آورده بود. همچنین ریو هاچ بک بود اما ریو سدان نبود. باز با تمام این حرفا غرفه ی شلوغی بود.
یکی دیگر از غرفه های مربوط به خودروساز چینی یعنی ام جی بود! ام جی هم چیز جدید برای عرضه نداشت. حتی پرفروش ترین خودرویش را که ام جی جی اس بود به نمایشگاه نیاوره بود. در عوض دو خودروی تمام برقی که اصلا قرار نیست عرضه شود را آورده بود.
از غرفه های شلوغ دیگر می توان یه غرفه ی مدیران خودرو اشاره کرد. گل سر سبد این غرفه خودرویی بود که به تازگی از آن رونمایی شده است. X22 یک خودروی نیم شاسی است که جدید خودروی مدیران خودرو محسوب می شود. بقیه ی خودروهایی که در غرفه حضور داشتند خودروهای آنچنان جدید نبودند. خودرویی مانند X33SS.
و اما خودروسازان ایرانی! اولین غرفه سایپا بود که با 4 محصول در نمایشگاه حضور پیدا کره بود. اولین خودرویی که در غرفه پارک شده بود ساینا بود. دومین خودرو چند وقتی است که ساپیا تبلیغات گسترده ای برای آن انجام داده است. برلیانس H230 تازه ترین خودروی خط مونتاژ سایپا است. خودروی بعدی یک نیم شاسی به نام چانگان CS35 بود. سایپا چند وقتی است که سعی بر جای انداختن این برند در بازار ایران بوده و خدارشکر تا به امروز موفق به این کار نشده. خودروی بعدی برای برندی هست که چند وقتی می شود از خط مونتاژ دور بوده و مجدد با محصولی به نام C4 به خط مونتاژ سایپا برگشته است. سیتروئن که یکی از پرفروش ترین خودروها را در ایران با نام زانتیا به نام خود ثبت کرده است، مدتی از بازار ایران دور بوده و پس از برجام دوباره قصد برگشت به سرش زده است.
در سالن های دیگر نیز خودروسازانی همچون ماموت حضور داشتند که علاقه مندان خاص خود را دارد. دو سالن هم اختصاص داده شده بود به قطعات خودرو مانند لاستیک، روغن موتور و ظبط و باند. در کل این نمایشگاه نشان داد که تهران قابلیت برگذاری این سبک از نمایشگاه ها را دارد. امید واریم در آینده شاهد بیشتر این نمایشگاه ها در شهر تهران باشیم.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.