خودرو کراساوور جدید هوندا UR-V به بازار چین عرضه شده است. این کراس اوور جدید شبیه خودرو بامو X6 یک کراساوور کوپهٔ اسپرت است. باید یاداوری کرد که UR-V همان هوندا Avancier است که تفاوتهایی در آن وجود دارد مثل اینکه در قسمتهایی چون کاپوت، جلوپنجره، چراغهای جلو، سپرها و چراغهای عقب تفاوتها مشهود است. قدری جای شگفتی است که چرا هوندا هدف معرفی دو خودرو تقریباً یکسان را دارد.
برخی علت این امر را سرمایه گذاری متفاوت این دو میدانند و میگویندعلت این است که هوندا در چین با دو خودروساز چینی سرمایهگذاری مشترک یا جوینت ونچر انجام داده است که این دو سازندهٔ چینی با یکدیگر رقیب بوده اند و میخواهند خودروهای مشابه همدیگر را به بازار عرضه کنند.
سایر رقبا هم مانند تویوتا و فولکسواگن در چین دو فعالیت مشترک سرمایهگذاری داشتهاند . Avancier توسط سرمایهگذاری مشترک گوانگژو-هوندا تولید میشود درحالیکه UR-V از راه سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ-هوندا به تولید میرسد. جالب است که هوندا همچنین از روش سرمایه گذاری مشترک دو کراساوور کامپکت Vezel و XR-V را نیز به ترتیب توسط گوانگژو-هوندا و دانگفنگ-هوندا در چین عرضه کرده است.
Avancier از ماه اکتبر سال 2017 در کشور چین ارائه شده است ولی UR-V کیفیت مناسب تری داشت، به این علت که تفاوتهایی وجود دارد برای نمونه منافذ هوای تزئینی زشت زیر ستون A که در Avancier وجود دارند در UR-V حذف شدهاند؛ ولی پیشرانهٔ این دو کراساوور شبیه بهم است و هر دو از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 272 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور استفاده میکنند که نیروی آن از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
همچنین برای Avancier یک موتور 1.5 لیتری توربو نیز وجود دارد که 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور دارد و احتمالاً برای UR-V هم وجود خواهد داشت. این دو کراساوور در عرض، ارتفاع و فاصلۀ محوری کاملاً یکسان هستند بهنحویکه هردو 1.94 متر عرض و 1.67 متر ارتفاع دارند درحالیکه فاصلۀ محوری آنها نیز 2.82 متر است اما به خاطر طراحی متفاوت دماغه، طول آنها کمی متفاوت است بهگونهای که Avancier طولی برابر با 4.81 متر دارد اما UR-V با 4.82 متر طول، حدود 1 سانتیمتر کشیدهتر است.
UR-V در عقب دارای چراغهایی است که به یکدیگر متصل هستند. این چراغها که نمایی بروز و مدرن دارند. ولی با این حال دو سر اگزوز هم در طرفین سپر عقب آن دیده میشود. با توجه به طراحی اسپرت Avancier و UR-V، این دو کراساوور به طور یقین برای پنجنفر طراحی شده است و فضای اضافی برای ردیف صندلی سوم وجود ندارد.
از نظر نمای داخلی این دو خودرو نیز شبیه هستند. مثلاً تریم داشبورد به رنگ خاکستری بوده و یک پانل چوبی در مقابل صندلی سرنشین جلو به چشم میخورد. صفحه آمپر این خودرو از نوع آنالوگ است درحالیکه درست مانند Avancier یک صفحهنمایش لمسی 10.1 اینچی هم در مرکز داشبورد نصب شده است.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.