در سالهای اخیر آلفارومئو دیگر نمیتوانست در کلاس سدان ها جذاب اسپرت عرض اندام کند، چرا که در دههی 90 میلادی استفاده از طراحی دیفرانسیل جلو برای خودروهای این کمپانی موجب پراکنده شدن شمار زیادی از طرفداران این برند نامدار شد. از طرف دیگر زیر سوال رفتن کیفیت خودروهای این برند و از دست رفتن اطمینان موجب شد آلفارومئوی ایتالیایی میدان رقابت را به رقبای آلمانی خود واگذار کند. با موتوتل همراه باشید.
آخرین دست و پا زدنهای آلفارومئو در این بخش را میتوان در ارائهی مدل بی زرقوبرق 159 دانست، خودرویی که تولید آن در سال 2011 خاتمه پیدا کرد. به هر حال آلفارومئو اکنون با دست پر برگشته و انتظار دارد جیولیای جدیدش بتواند صدر نشین کلاس سدانها شود. ظاهری صیقلی و صاف به همراه یک کابین شیک و بازگشتن به طراحی دیفرانسیل عقب جذاب همراه با قیمت مناسب و آلایندگی کم از جمله مهمترین ویژگیهای سدان جدید آلفارومئو است. اما ارائهی این مدل پایان ماجرای آلفا نیست، بلکه این برند ایتالیایی باید بتواند از پس رقبای سرسختش بر آید. در حال حاضر جگوار XE مدل محبوبی است که میتواند ترکیب جذابیت ظاهری، دینامیک رانندگی درگیرکننده و کابین هوشمند را همراه با سواری کم هزینه به مشتریان پیشنهاد کند. بیامو سری 3 هم باکیفیت بالای ساخت، هیجان رانندگی و استفادهی روزمره میتواند به عنوان استاندارد برای این کلاس معرفی شود. اما آیا خودروی آلفارومئو میتواند بر این دو رقیب غلبه کند؟
آلفارومئو جیولیای که به نام مدل جیولیا 2.2 D 180 Speciale شناخته میشود با قیمت 34150 پوند راهی بازارهای جهانی شده است این خودرو به یک پیشرانهی 2.2 لیتری دیزلی تجهیز شده که میتواند نیرویی 178 اسب بخاری ایجاد کند. جیولیا برای حرکت از حالت سکون و رسیدن به شتاب 96 کیلومتر در ساعت به 7.1 ثانیه زمان احتیاج دارد. میزان مصرف سوخت برای این خودرو نیز 8 لیتر برای هر 100 کیلومتر است.
جیولیا اولین سدان ریزنقش تولیدشده توسط این برند پس از پایان تولید مدل 159 در سال 2011 است. از زمان عرضه این خودرو تا به حال، جیولیا فقط با فرم بدنهی سدان 4 درب قابل دستیابی بود است. این خودرو در سه تریم استاندارد، اسپچیاله و سوپر برای آن قابل انتخاب است. یکی از پیشرانه های قابل انتخاب برای این خودرو نسخهی 2.2 لیتری دیزلی است که قدرتهای متفاوت 148 و 178 اسب بخار را ارائه میدهد، دیگر پیشرانهی قابل انتخاب نسخهی 2 لیتری توربو دیزلی است که میتواند نیرویی 197 اسب بخاری تولید کند. برای بالاترین مدل این خودرو هم شاهد نسخهی کوادروفولیو هستیم که با یک پیشرانهی 2.9 لیتری 6 سیلندر میتواند نیرویی 503 اسب بخاری تولید کند. به هر حال مدلی که تست بر روی آن انجامشده، مدل اسپچیاله است که پیشرانهی آن از نوع دیزلی و با حجم 2.2 لیتر است. بهای این مدل 34150 پوند است. آزمایشکنندهی این تست معتقد است در جیولیا برخی خصوصیات دوستداشتنی وجود دارد به عنوان مثال فرمان نازک سه پرهی این خودرو به خوبی با دستان راننده هماهنگ میشود و نرمی چرم آن در زیردست احساس میشود.
جگوار XE
این محصول جگوار که مدل XE 2.0d R-Sport auto نام دارد با قیمت 34775 پوند به فروش میرسد، این خودرو که به پیشرانهی دیزلی 2 سیلندر مجهز است میتواند باعث ایجاد نیرویی 178 اسب بخاری شود، برای جگوار XE شتاب صفر تا صد در 8.2 ثانیه اتفاق میافتد؛ مصرف سوخت این خودرو نیز 6.3 لیتر برای هر صد کیلومتر است.
با این که جگوار همیشه یکی از نقش آوردن اصلی در این کلاس خودرویی بوده است اما مدل XE ساخت این شرکت ر سال 2016 برای دومین سال پیاپی در بین برندههای خودروهای جدید دیده شده است. برای این خودرو طیف وسیعی از پیشرانه ها و تریم ها وجود دارد، به هر حال مدل مورد بررسی در این تست از نوع R-Sport است که به پیشرانهی دیزلی با حجم 2 لیتر تجهیز شده است و به قیمت 34775 پوند به فروش میرسد.البته تصاویری که مشاهده میکنید مربوط به مدل فول Portfolio AWD است. آزمایشکننده در این تست معتقد بود که اگر میخواهید پول کمتری خرج کنید بهتر است نسخهی 2 لیتری دیزلی باقدرت 161 اسب بخاری را انتخاب کنید. چرا که با توجه به میزان آلایندگی این خودرو که 99 گرم در هر کیلومتر است، مالیات در نظر گفتهشده برای این خودرو کمتر خواهد بود.
بی ام دبلیو سری 3
این مدل از بیامو که 320d M Sport auto نام دارد با قیمت 34660 پوند به فروش میرسد؛ پیشرانهی این خودرو از نوع دیزلی با حجم 2 لیتر است که م تواند نیرویی 187 اسب بخاری را برای خودرو فراهم کند. مدت زمان حرکت از حالت سکون تا رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برای این خودرو 7.1 ثانیه است و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، 5.3 لیتر میباشد.
این خودرو در زمانی تقریبا 40 ساله توانست نقش پررنگی در موفقیت بیامو داشته باشد، بازنگریهایی هم که در سال گذشته بر روی سری 3 انجام گرفت توانست این خودرو را برای رقابت شاخ به شاخ با رقبا آمادهتر کند. مدل مورد بررسی در این رقابت، نسخهی d 320 این خودرو که به قیمت 34660 پوند به فروش میرسد. بر اساس نظر آزمایشکننده خودروی بیامو مدل EfficientDynamics که از گیربکس اتوماتیک بهره میبرد، با قیمت 32220 پوندی که دارد و میزان آلایندگی آن که 99 گرم در هر کیلومتر است میتواند بخش زیادی از هزینههای مالک خود را کاهش دهد.
قضاوت نهایی
صدرنشین رقابت: جگوار XE
جگوار باز هم توانست یک پیروزی دیگر در کلاس سدان های اجرایی کوچک به دست آورد. این خودروی شیک توانست با ظاهر صیقلی، کابین شیک و تجربهی رانندگی درگیر کنندهای که در همهی مدلهای این خودرو به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است در مدل R-Sport با گیرایی مسابقهای هم همراه شده است. هرچند این خودرو به اندازهی رقبای خود جادار نیست اما تجهیزات استاندارد و هزینهی کم این خودرو به خوبی بر این نقطهضعف کوچک سرپوش گذاشته است.
رتبهی دوم این مقایسه از آن سری 3 بیامو است، با این که این خودرو در جایگاه دوم این رقابت قرارگرفته اما تجربهی رانندگی و سواری با این خودروی همیشه سبز بیرقیب است. این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است و سیستم اطلاعات و سرگرمی آن بسیار خوب است. فضای در نظر گرفتهشده برای کابین این خودرو هم میتواند نیاز اکثر خانوادهها را برطرف کند. در واقع دلایل اصلی برتری جگوار بر بیامو سری 3، آلایندگی بیشتر و کمتر بودن تجهیزات بیامو بوده است.
آلفارومئو جیولیا هم در رتبهی سوم قرار گرفت، البته این موضوع را نباید برای آلفا ناامیدکننده دانست، این خودروی سریع و جادار به اندازهی رقبای خود ارزشمند است، سواری با آن خوب است و هزینههای کمی دارد اما در مقایسه با رقبای خود در سواری درگیر کننده نیست و سواری با آن کمی سفت است، علاوه بر این سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو ضعیف ارزیابی میشود.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.